Voorstelberichtje + dilemma: op korte termijn pc of dr Kappel over 8/9 mnd

Protheses vanwege cosmetische reden.
Progress

Ongelezen bericht 16 okt 2021 17:26

Hai allemaal,

Na 17 jaar wil ik mijn Eurosilicone implantaten (kleinste maat, geen idee hoeveel cc, maar ik heb gewoon een a cup nu) laten verwijderen en begonnen aan de zoektocht naar waar hoe en voor welk bedrag. Advies van een kennis, die met meerdere artsen een strijd zegt te hebben gevoerd over kapselverwijdering: Mooikliniek in Maastricht. Dat is 2 uur en 45 minuten rijden bij mij vandaan. Het lijkt me belangrijk dat een arts erkent dat siliconen zoveel mogelijk verwijderd moeten worden, inclusief kapsels, dus ik dacht: ik profiteer even van haar uitzoekerij en kon toevallig twee dagen later terecht omdat er iemand had afgezegd.

Dr. Mooi bleek niet zo overtuigd te zijn van de link klachten en implantaten als verwacht. Mijn kennis had ws een andere chirurg. Gaf aan: opereren is een risico, als je ze wilt vervangen kun je ook overwegen te wachten tot ze gaan lekken, dat scheelt weer een operatie. Huh dacht ik, dat had ik even niet verwacht. Heb aangegeven dat ik ze niet meer wil, geen vervanging ook en dat ik ze er nu uit wil nu ik eraan toe ben.

Hij geeft aan dat mijn kapsels flinterdun zijn, dat hij ws mijn borstspier er doorheen kan zien. Maakt het onmogelijk om de implantaten (achter de borst geplaatst) te verwijderen en bloc. Dus, hij gaat het wegzuigen en geeft aan: niet alles kan ik wegzuigen, want dan krijg je een klaplong. Jeiks. Ik kan in het eerste kwartaal terecht en de prijs is ook behoorlijk minder dan de 3500 die ik bij andere klinieken zag.

Ok. Samengevat: is hij niet overtuigd van link siliconen klachten, is wel bereid zoveel mogelijk te verwijderen, kan op kortste termijn en is niet de duurste, maar wel erg ver bij me vandaan. Erg verleidelijk om hiervoor te kiezen. Want.. het alternatief van dr Kappel is pas mogelijk over 8/9 maanden.

Dus ik twijfel. Het is een moeilijke operatie denk ik. Kan ik dan niet beter naar een chirurg zoals dr Kappel die alleen maar explantaties doet en dus enorm veel ervaring heeft verwijdering van implantaat achter de borst verwijdering? Zij heeft pas plek in april...operatie is dan ws in juli.augustus. Das heel lang wachten.

Dus ga ik voor snelheid of voor ervaring?
Ben zo boos op mezelf dat ik me in slaap heb laten sussen door de PC die ze geplaatst heeft: heb je geen klachten, mooi laten zitten. Zo makkelijk geredeneerd als je ze zelf niet hebt en natuurlijk wilde ik het graag horen destijds.

Zit ook met vragen over de antibiotica. Ik las op de site van drgavinsandercoe.com.au (dank redactie van dit meldpunt!) dat het advies is om antibiotica te nemen ná de operatie ivm de draines. Nu weet ik niet of dat in NL normale procedure is of dat je er om moet vragen, maar er is niets gezegd over antibiotica. Ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Mijn hemel, ik had niet gedacht dat ik ineens zo afgeleid zou zijn van alles waar ik me eigenlijk mee bezig moet houden. Maar omdat er zóveel aanmeldingen zijn en wachttijden, wil ik gewoon zsm een goede keuze maken.

Ik hoop dat er iemand is die hierover mee wil denken...
Stef1982

Ongelezen bericht 16 okt 2021 18:58

Hoi Progress,

Ik heb afgelopen woensdag mijn explantatie gehad, 16 dagen na mijn eerste consult.
Na hier gelezen te hebben inderdaad ook contact opgenomen met Drs Kappel maar lange wachttijd.

Toen op advies van 1 van de dames hier contact opgenomen met de Jan van goyen kliniek. Daar wilde ik eigenlijk een afspraak met Drs van Selms omdat die hier ook vaak genoemd wordt, (ben ik 10 jaar geleden ook door geopereerd). Maar ook die heeft een aardige wachttijd.

De dame aan de telefoon gaf aan dat iedereen nu naar Drs van Selms vraagt omdat hij nu een beetje als de goeroe gezien wordt op dit gebied. Ze gaf aan dat ook de andere plastisch chirurgen de meest complexe operaties uitvoeren en heel erg kundig zijn.
Ik vind het prettig dat ze het zo benoemd heeft want nu ben ik er al vanaf en ik heb Drs Roossink als erg prettig ervaren.
Mijn protheses zijn enbloc verwijderd maar ik had dan ook een dik kapsel (graad 4). Ik heb al wel gelezen dat het bij een erg dun kapsel inderdaad bijna onmogelijk is dit helemaal te verwijderen.

Ik zelf zou het wel prettig vinden om naar een arts te gaan die in ieder geval problemen met protheses wel erkend! Succes met je keuze..👍🏼
Progress

Ongelezen bericht 17 okt 2021 10:36

Dank voor je snelle reactie! Pff de molen gaat weer op volle toeren draaien:)

Wat naar dat je zo'n dik kapsel had, jeetje. Super dat je zo snel geholpen bent. Hoe is het nu met je dan? Had je ze vóór de borstspier?

Inderdaad fijn dat zij het zo benoemd heeft, bevestiging dat ook andere plastische chirurgen het kunnen. En toch...deel ik jouw gedachte:
"Ik zelf zou het wel prettig vinden om naar een arts te gaan die in ieder geval problemen met protheses wel erkend!"

Is dat het geval bij de Van Goyenkliniek dus? Ik ben naar de Mooikliniek gegaan vanuit de veronderstelling dat die erkenning daar is, op basis van de ervaring van mijn kennis die doodziek was ivm autoimmuunrespons. Maar deze arts zei: als je van plan bent de implantaten te blijven vervangen, dan kun je beter wachten tot ze lekken, want elke operatie brengt risico's met zich mee. Dus hoe langer je wacht, hoe beter eigenlijk. Dat was een verrassing voor mij. Hij zei ook: uit onderzoek blijkt dat mensen met klachten na de operatie geen klachten meer hebben, maar een jaar daarna keren ze weer terug. Dus placebo.

Je verhaal geeft me wel een beetje hoop eigenlijk, dus veel dank voor het delen. Het zou ook zoveel praktischer zijn om het in Amsterdam te laten doen, ivm familie die daar woont waar ik dan even kan overnachten. Ik ga morgen bellen. Veel dank nogmaals.
Stef1982

Ongelezen bericht 17 okt 2021 23:49

Progress schreef:
17 okt 2021 10:36
Dank voor je snelle reactie! Pff de molen gaat weer op volle toeren draaien:)

Wat naar dat je zo'n dik kapsel had, jeetje. Super dat je zo snel geholpen bent. Hoe is het nu met je dan? Had je ze vóór de borstspier?

Inderdaad fijn dat zij het zo benoemd heeft, bevestiging dat ook andere plastische chirurgen het kunnen. En toch...deel ik jouw gedachte:
"Ik zelf zou het wel prettig vinden om naar een arts te gaan die in ieder geval problemen met protheses wel erkend!"

Is dat het geval bij de Van Goyenkliniek dus? Ik ben naar de Mooikliniek gegaan vanuit de veronderstelling dat die erkenning daar is, op basis van de ervaring van mijn kennis die doodziek was ivm autoimmuunrespons. Maar deze arts zei: als je van plan bent de implantaten te blijven vervangen, dan kun je beter wachten tot ze lekken, want elke operatie brengt risico's met zich mee. Dus hoe langer je wacht, hoe beter eigenlijk. Dat was een verrassing voor mij. Hij zei ook: uit onderzoek blijkt dat mensen met klachten na de operatie geen klachten meer hebben, maar een jaar daarna keren ze weer terug. Dus placebo.

Je verhaal geeft me wel een beetje hoop eigenlijk, dus veel dank voor het delen. Het zou ook zoveel praktischer zijn om het in Amsterdam te laten doen, ivm familie die daar woont waar ik dan even kan overnachten. Ik ga morgen bellen. Veel dank nogmaals.
Ja dr Roossink erkend het inderdaad wel. De meeste pc’s plaatsen natuurlijk ook nog steeds protheses dus ze zullen er ook altijd nog een andere mening over hebben.
Maar zij doet niet alsof er geen problemen zijn die gerelateerd kunnen zijn aan protheses.
Ik heb ook in de lijst gekeken met pc’s op dit forum die aangeraden werden en daar staat zij ook tussen.
Ik had ze voor de borstspier en ik had ook niet zoveel cc, 175 cc per kant.
Het dikke kapsel gaf bij mij ook wat klachten, branderig gevoel, trekkerig gevoel richting de oksels. Maar goed dit heeft er wel voor gezorgd dat het ook meteen vergoed werd dus aan de ene kant “geluk” dat het graad 4 was.

Verder gaat het herstel goed tot nu toe. Ik heb ook wat foto’s geplaatst in het afgeschermde gedeelte.
Ik zit nu op dag 4 na de operatie dus ik doe nog rustig aan en het voelt beurs en ook wat jeukerig momenteel..!

Succes, hopelijk kun je ook snel terecht. Bellen voor info of een consult kan altijd..👍🏼
Stef1982

Ongelezen bericht 20 okt 2021 12:53

Hoi,

Hoe is het? Nog contact gehad?
Ik herken het vervelende gevoel dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je ermee aan moet.
Voor mij viel wel alles op zijn plek toen ik het consult had gehad. Al dat gezoek op internet en op een forum kan fijn zijn maar geeft soms ook veel onrust.
Je probleem en twijfels aan een professional voorleggen en daar dan ook op vertrouwen gaf mij veel rust..
Sabine83

Ongelezen bericht 27 okt 2021 15:46

Beste Progress,

Een flinke zoektocht is het hè?! Ik wilde graag bij dr Kappel maar daar duurde het zelfs 2 maanden voordat ik teruggebeld kon worden ivm de zomerperiode en daarna kon ik pas in januari terecht voor een eerste consult. Inmiddels bij Dr Visser geweest en als het je alleen om een explantatie te doen is kun je daar snel terecht.

De assistente is zeer goed op de hoogte van alles en ook dr Visser vond ik erg aardig. Zelf ben ik over 1,5 week al aan de beurt!

Succes met je keuzes!
Ik ben 38 jaar, heb 9,5 eurosilicone 200/250 cc
8 nov explantatie bij dr. Visser in Venlo. Op naar een gezonder leven!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”