Voorstellen, Allergan, Wissel/explantatie, keuzestress kliniek & arts

Protheses vanwege cosmetische reden.
Kimberley33

Ongelezen bericht 07 sep 2021 23:17

Hallo allen,

Wat ontzettend fijn dat dit forum nog leeft!! Je haalt er veel informatie en steun uit, thanks babes

Ik heb in 2010 bij dr Selms destijds protheses voor de spier laten plaatsen. Blijken nu eruit te moeten, betreft Allergan. Ook heb ik klachten hoor: harde randen onderzijde, steken soms voelen in de borst, geregeld druk op de borst voelende.
Ik ben desondanks bij Selms op consult geweest en hij adviseerd nu de Motiva. Ik lees her en der niet al te goede verhalen over Motiva. Maar hoe dan ook: door de Allergan plaatsing door dr Selms en dat deze nu foute boel schijnen te zijn, merk ik dat ik wat wantrouwigheid voel bij dr. Selms om nu weer bij hem onder het mes te gaan. Buiten dat lees ik op dit forum ook dat Van Gooyen, waar Selms voor werkt ook de meeste PIP implantaten destijds heeft geplaatst. Dit geeft mij heel veel twijfels!!

Nu een afspraak tbv consult staan bij Boerhaave kliniek, dr van der Weij, waar ik goede recensies over lees, alleen op dit forum weer vrijwel niets over terug vindt. Aaaaaaah

Ik heb kapselvorming, dus twijfel nog over volledige verwijderen of wissel. Als ik wissel, wil ik het liefst geen siliconen meer terug aangezien ze hoe dan ook schijnen te zweten. Wat wordt er dan geadviseerd als je wel wilt wisselen? Die gevulden lijken me niet helemaal betrouwbaar, vooral niet als je veel sport 😬

Ik weet dat de klik hetgeen is waar je op af moet gaan, maar toch. Ik ben enigszins control freak en betaal liever iets meer met zekerheid van een top arts, dan achteraf een verkeerde keus gemaakt te hebben.

Waar ben ik naar zoekende? Onderstaande combinatie:
- Ervaringen Boerhaave kliniek (positief EN negatief)
- PC welke ook kapsel verwijderd EN wil laten onderzoeken
- alternatief voor siliconen prothese (geen lipofilling, maar alternatief in protheses)
- de beste (of een na beste) arts / kliniek 🙈
Lonastar

Ongelezen bericht 08 sep 2021 00:57

Persoonlijk heb ik moeite met pc die zowel implanteren en explanteren. Ze weten dat protheses bii kunnen veroorzaken. Dr. Selms is zelfs een pc die veel explantaties doet omdat hij lipofilling en lifting erbij doet in 1 operatie. Maar dat terzijde. Veilige prothese of alternatieven voor siliconen zijn er gewoonweg niet. Al stop je er suikerwater in de envelop is ook van siliconen materiaal en zweet dus siliconendeeltjes in je lichaam. In de foto zie je een “destijds veiligere” monobloc prothese want geen siliconenvulling. Nee, maar wel een vloeistof die schimmelt zowel in als buiten het lichaam en blauwe kleur die dus verdwijnt in je lichaam. Mijn mening is die gifbommen eruit halen/laten.
Bijlagen
B2FB30D9-8F76-411F-884A-FC213DC491E3.jpeg
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Kimberley33

Ongelezen bericht 08 sep 2021 16:53

Bedankt voor je reactie!
Je plust het op om inderdaad niet voor Selms te kiezen. Toch vraag ik mij af wat er dan elders in de wereld wel wordt geïmplanteerd….Kijk naar Amerika, ik kan me bijna niet voorstellen dat er een enigszins redelijk alternatief is (zo min mogelijk risico).

Desalniettemin blijft geheel verwijderen nog een optie voor mij. Maar dan ben ik echt nog wel zoekende welke PC dan ook naar DAT eindresultaat kijkt of dit te verbeteren valt. Ivm enorme litteken vorming is borstlifting echt geen optie
Judith38

Ongelezen bericht 08 sep 2021 19:06

De enige explantatie chirurg, die dus geen implantaten meer plaatst...is Dr Kapper(voor mij te ver reizen)Alle andere pc's voeren vaak beide ingrepen uit. Zelf had ik ook moeite met het feit 'van twee walletjes eten' maar heb ervoor gekozen om het naast me neer te leggen. Zo zit deze wereld nou eenmaal in elkaar. Daar kan ik niks aan veranderen. Ga wat gesprekken aan en kijk waar jij je goed bij voelt. En ga op onderzoek wat je graag wilt, wat is echt belangrijk voor jouw. Mijn pc had al wel een idee/voorstel (lipofilling en lift kleine borst, reductie en lift grote borst). Ik heb vriendelijk verzocht enkel explantatie uit te voeren. Dat is na veel onderzoek en wikken en wegen mijn besluit geweest. Het was niet makkelijk, onzeker over hoe het eruit gaat zien, met de nodige ups and downs. Maar vier weken na explantatie sta ik er nog steeds voor de volle 100% achter. Ondanks mijn ongelijke borsten voelt het als een bevrijding.
1 omdat ik verlost ben van het implantaat
2 sterk, omdat het mijn eigen keuze is.

Luister goed naar je gevoel, vertrouw daar op 🍀
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”