Voorstellen; 35 jaar siliconen

Protheses vanwege cosmetische reden.
KellydeJong

Ongelezen bericht 14 aug 2021 16:04

Hallo allemaal,

Hoi, ik ben Kelly 59 jaar en hopelijk plaats ik dit op 't juiste forum. Ik draai er al jaren omheen die implantaten van mij,, en toen ik eindelijk zover was om de stap te zetten brak corona uit, dus nu anderhalf jaar later, heb ik eindelijk de weg ingezet naar een explantatie en borstlift die wel/niet vergoed gaat worden..?

In 1986 heb ik een borstvergroting genomen. Na twee bevallingen en borstvoeding was er niet veel meer over, ik was net begin twintig. Dat is gedaan in het VU Amsterdam en werd vergoedt.
Mijn lichaam reageerde zo heftig dat ik al snel met 2 keiharde borsten rondliep,
dus weer onder het mes om de kapsels in te snijden. Daarna nog een inkapseling gehad, die eerst nog met de hand is geprobeerd te kraken.. . En weer onder 't mes

Het leven daarna weer opgepakt maar happy was ik niet. Tot ik in 2004 (veel te lang ik weet het) merkte dat mijn linkerborst steeds kleiner werd. Weer naar het VU Na echo moesten de implantaten eruit, ik had links een lek en forse kapselvorming. Geen idee wat er in heeft gezeten want er was niets terug te vinden over de borstvergroting van 1986..zei de pc

Ik zei nog vlak voor de operatie in 2004 ik wil liever geen nieuwe erin. Dat wilden ze per plekke beslissen dus nadat ik uit narcose kwam zat er weer implantaten in 'omdat het er anders niet uitziet' maar op deze zit levenslang garantie werd er enthousiast gezegd.

Al mijn lichamelijke klachten die ik heb opgebouwd in de jaren zoals chronische vermoeidheid, vreselijke spier en gewrichtpijnen, depressies, longproblemen,, rugpijn, altijd kleine ontstekingen, altijd vreselijk warm. en kan nog wel even zo doorgaan, heb ik nooit gelinkt aan siliconen.

En nu zijn we weer 17 jaar verder.. Ik zag toevallig de oude uitzending van radar op youtube en mijn belletjes gingen rinkelen

Ik heb dus een maand terug het VU, nu amcvu gebeld want ik wist niet eens wat, en welk merk er in mijn lijf zit, maar die doen niets meer aan implantaten uit die tijd maar ze hebben wel mijn dossier opgestuurd. Daarin staat 200cc cohesive ruwe implantaten dus ik weet nog geen merk. Heb gebeld, gemaild maar niemand die het weet. Ik ben het zat, ze moeten eruit.

Ben naar de huisarts gegaan en in huilen uitgebarsten dat ik op ben en ze niet langer verdraag in mijn lijf. Gelukkig heeft ze dat goed opgepakt en me aangemeld bij de pc in ons streekziekenhuis die een apart kliniek heeft de kuypers kliniek. 31 augustus ga ik eerst voor een echo en 8 september naar de pc Dr Enajat. Zal ik dan nu na 35 jaar siliconen in mijn lijf bevrijd worden? Ik ben er helemaal klaar voor en kan aan niets anders denken. Sorry voor mijn lange verhaal maar er is bijna niemand in mijn omgeving die dit weet, behalve mijn kids maar hoe lief ze ook zijn:) het zijn 2 jongens en die snappen het maar tot zover.

Bedankt voor het lezen,
Kelly
Essi

Ongelezen bericht 15 aug 2021 19:01

Welkom Kelly,
Wat goed dat je je eerste stappen hebt gezet op weg naar een gezonder lijf.
Hou ons op de hoogte.
Liefs essi
Anita

Ongelezen bericht 15 aug 2021 19:45

Nou beter laat dan nooit. Eruit met die dingen.. en weer gezond worden. Heel veel sterkte met alles🌺 Liefs, Anita 🌺
KellydeJong

Ongelezen bericht 31 aug 2021 14:21

Bedankt voor de reactie. Ben net terug van de echo onderzoek en heb rechts een scheur en links vouwen in 't implantaat. Volgende week naar de pc en hopelijk snel opname voor een explantatie.
Essi

Ongelezen bericht 31 aug 2021 21:17

KellydeJong schreef:
31 aug 2021 14:21
Bedankt voor de reactie. Ben net terug van de echo onderzoek en heb rechts een scheur en links vouwen in 't implantaat. Volgende week naar de pc en hopelijk snel opname voor een explantatie.
Dank voor je update.
Als je bij de pc bent geweest en een operatie datum hebt, mag je me dat laten weten zodat ik je op de lijst met komende operaties kan zetten.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”