Voorstel topic Lonastar 23 jaar protheses

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lonastar

Ongelezen bericht 04 jul 2021 21:18

Aangezien ik van de details ben wordt het een lang verhaal 😊 Ik ben een vrouw van 53 jaar. Sinds deze week juli 2021 definitieve diagnose door dr. beekman met ASIA BII. Op basis van jarenlange klachten en bloedonderzoek waarbij auto immunziekte is aangetoond wat vaker voorkomt bij vrouwen met protheses. Wat 2 jaar geleden begon als zoektocht naar welke prothese te nemen voor prothesewissel gaat eindigen met explantatie…. Door alles wijzer geworden ontstond vorig jaar al dat ik ze er helemaal uitwilde. Van nature in bezit van ruim B cupje dat ik na mijn 1e zwangerschap in 1998 heb laten vergroten met 260/230 cc Monobloc prothese achter de klier, OP de spier. Door dr. Linda Visser in Bergman clinic. Monoblocs waren destijds vrij nieuw op de markt, de Mercedes onder de protheses want GEEN siliconenvulling en rontgen doorlaatbaar. En als ze onverhoopt zouden gaan lekken dan wordt de “onschuldige” vulling opgenomen door je lichaam. Sterker nog, als ze lek zijn gaan ze “vocht aanzuigen” uit je lichaam dus direct herkenbaar aangezien je lekke borst groter zal worden. Dit leek mij een “veilige” oplossing want ik wilde absoluut geen vloeibare siliconen in mijn lijf. Over “zweten” en lekken en schimmel in de Monoblocs was in die tijd (ik praat nu over bijna 25 jaar geleden), weinig bekend.(ik zal hier nog wel fotos vol schimmel plaatsen van wat ik thuis heb aan protheses maar dat terzijde). Aangezien ik een klein verschil had in grootte is gekozen voor 30 cc verschil in prothese (wat eigenlijk dus helemaal niks is om een correctie te kunnen maken). Het “probleem” wat na de BV uitvergroot aan het licht kwam was dat mijn borstplooi ongelijk zit. Als ik mijn armen omhoog doe dan zie je ook dat de ene borstplooi “hoger zit ingeplant” dan de andere. Tja, vrijwel niemand heeft gelijke borsten, maar mijn kleine wat ongelijke borsten werden nu 2 grotere ongelijke borsten. Als ik een truitje droeg met strepen dan zag je duidelijk verschil in borstplooi hoogte (jullie snappen vast wel wat ik bedoel) en liep de streep schuin weg. Ach, met een voorgevormde bh was dit “probleem” opgelost (niet zichtbaar voor de buitenwereld) en ik was jaren happy met mijn borsten. Ik kreeg wel hier en daar wat pijnklachten en wat hele vage lichamelijke klachten en een “bultje” in mijn borst. Dat bleek na een echo niks te zijn, heb overigens ook nog een cyste in mijn borst gehad maar die is vanzelf weggegaan. Toen ik na een 2e zwangerschap (en daardoor 30 kilo + en ontzwangerd 30 kilo -) EN half jaar borstvoeding (ging gewoon met prothese) het resultaat voor mijn borsten bekeek was ik niet gelukkig. Verschil in beide borsten was nog beter zichtbaar in die slappe hap en zo ontstond rond 2001/2002, mede ook door de vage pijnklachten, het idee voor een prothesewissel. Al zoekende naar informatie kwam ik terecht op het “oude” (wellicht bij vele bekende) borstenforum. En omdat ik geïnteresseerd ben in medische zaken en “alles” tot op de bodem wilde uitzoeken leerde ik steeds meer over protheses en operaties maar vooral ook over complicaties. En geloof me die waren er toen ook al genoeg. Veel ongelijke borsten, symmastia, uniboops, zwabbertieten door te grote pockets, vervormde borsten door te kleine pockets, ongelijke borstplooien, ongelijke borsten, draaiende druppelvormige protheses en noem maar op. Nog maar niet te spreken over sommige pc’s die als slagers tekeer gingen. En net zoals er in deze groep inmiddels “experts” zijn in BII/ASIA, explantaties e.d. werd ik door jaren dolen op het forum (en alles uitpluizen) en consulten bij vele PC’s, zowel voor mijzelf als meegaan met anderen, een "expert bij complicaties na BV". Dat was vooral het onderdeel op het forum waar ik mee bezig was. Ik leerde diverse meiden/dames met complicaties “kennen” en met enkele ben ik ook mee geweest naar chirurgen op consult m.b.t. “oplossen” van de complicaties. Aangezien een brutaal mens de halve wereld heeft heb ik van diverse pc/fabrikanten protheses gekregen (ook een enkele geëxplanteerde). Vandaar dat ik in het bezit ben gekomen van mijn “tietentas”. Zijn voornamelijk protheses van MC Ghan en CUI en Monobloc, zowel anatomische, als ronde en vloeibare en cohesieve siliconen. Ik had inmiddels zoveel kennis vergaard (mede door gesprekken met PC's) dat ik bij complicaties al snel zag hoe deze het beste geopereerd konden worden😊 PC’s vonden mij ook een apart geval toen ik op consulten kwam voor mijn eigen prothesewissel. Regelmatig kreeg ik te horen dat ze met mij op een “nivo” praten waarmee ze met collega’s praten en niet met patiënten. Mijn eigen PC die mijn wissel en borstlift heeft gedaan gaf aan dat enige wat ontbrak was dat ik mijzelf niet kon opereren haha hij was overigens van mening dat mijn “oplossing” voor mijn issue ook de juiste was. Echter teveel kennis is ook niet goed want je gaat te berekend op zoek naar beste optie terwijl je te maken hebt met een lichaam wat niet altijd reageert zoals je wilt. Afijn in 2005 was het moment daar, de prothesewissel en borstlift. Ik wilde perse geen vloeibare siliconen dus cohesieve siliconen was voor mij de oplossing want konden NOOIT lekken en gingen levenslang mee was mij zelfs verzekerd door fabrikant, not dus☹. Ik had al helemaal uitgeplozen wat er moest gebeuren (geen anatomische want konden draaien in bestaande pocket, tenzij ik zo groot zou gaan dat de druppel mijn bestaande pocket zou opvullen, maar geen optie want wilde niet te groot). Geen hoog profiel prothese want die zijn niet breed genoeg tenzij ik voor enorm veel cc zou gaan (was destijds niet zo extreem als nu gebeurd, 500 cc behoort nu tot de standaard helaas en 800 cc lijkt ook al normaal). Ik ben helemaal gaan “uitmeten” welke breedte van prothese ik zou moeten hebben in de ene borst en in de andere om redelijk gelijk formaat te krijgen en optisch enigszins gelijke borsten. Tevens een borstlift om met “anker” methode ook wat verschil weg te kunnen werken. Er is in 1 borst 335 cc en in andere 390 cc CUI laag profiel cohesieve siliconen geplaatst in combinatie met ankerlift. De littekens hiervan zijn overigens zo goed als onzichtbaar. En ik moet eerlijk zeggen, dr. Bauland heeft destijds het beste uit de situatie gehaald en ik was erg happy met mijn borsten. Nadeel van (toen voor mij met 50 kg en iel lichaam) brede borsten is dat ik eigenlijk 75 F nodig heb voor de breedte maar de projectie niet opvul en 75 E in de breedte met te krap is. Ik heb dus altijd gedoe met BH’s helaas.
Dr. Bauland vond ik altijd een kundige chirurg en eerlijk, deed ook geen al te gekke dingen in die tijd qua cc plaatsen (nu weet ik natuurlijk niet meer) zoals veel te grote prothese plaatsen. Hij heeft ook samen met nog een PC een dame geopereerd die door een andere arts was verkloot, ingewikkelde operatie maar ook erg mooi opgelost. Daarbij heeft hij ook mooie correcties gedaan toen hij in ziekenhuis werkzaam was bij vrouwen die door borstkanker een correctie kregen. Het is dat hij niet vaak voorkomt als explantatie chirurg EN nu bij Faceland inzit anders ging ik weer naar hem toe. Afijn, in de loop der jaren verdween ik van het borstenforum, mijn interesse lag niet meer zo bij “tieten” en mijn prive leven kreeg een andere wending waardoor de tijd me ook ontbrak om zoveel met tieten bezig te zijn. Ik kreeg in de loop der jaren zelf allerlei vage klachten, extreme vermoeidheid, pijn in mijn lijf, concentratiestoornissen, pijnplek in mijn borst, zweetaanvallen, altijd warm, defecte lichaams thermostaat, hartkloppingen, snelle hartslag, hoofdpijn, buikpijn, darmproblemen en noem nog maar tig symptomen op van BII/ASIA of ik heb ze. Ik heb (ook i.v.m. moeder met borstkanker) en bultje in borst EN bevolkingsonderzoek diverse malen een mammografie gehad met protheses!!!! Tevens ook al 2 x daardoor in verleden een MRI scan dus lekker heeft het allemaal niet gezeten bij mij. Overigens nooit iets uitgekomen, ook geen kapotte prothese. Ik begon ergens 2012 toch weer te denken over een wissel, want tja ik had al enige tijd ergens weggestopt dat er steeds meer negatieve berichten kwamen en inmiddels was ook al wel bekend dat protheses niet het eeuwige leven hebben en ook kunnen scheuren en lekken e.d. Toen dacht ik nog (en vele met mij denk ik) dat het om uitzonderingen ging…..Ik had door prive leven eigenlijk helemaal geen puf om me weer te moeten verdiepen in welke prothese ik dan zou nemen en welke PC. Dus ik stelde het nog even uit. Al die vage klachten zijn onderzocht en er kwam verder ook niks geks uit dus tja ik moest maar leren leven met alles! Inmiddels was het rond 2015 en werd ik zelf langdurig ziek (wil ik even niet over uitlaten want ook apart ziekteproces en i.v.m. herkenbaarheid laat ik dit achterwege) en ik ook even niet met tieten kon bezig zijn. Overigens na een jaar of 3 dacht ik dat enkele van die vage klachten die ik nu heb mogelijk verband hielden met nasleep van die “ziekte” maar inmiddels weet ik wel beter …..
Ik begon ook op mijn werk meer last te krijgen van het “hersendood” zijn. Ik kan weinig meer onthouden, moet van alles opschrijven en vooral de woordbevindingsstoornis …. Ik roep altijd gekscherend “ik ben even hersendood” maar grappig is het allerminst. Soms weet ik niet eens meer wat ik gister heb gegeten en filmseries op Netflix kijken levert ook bijna echtscheiding op omdat ik na 2 dagen echt niet meer weet waar de serie over ging hahahaha.
Wat ook het toeval wilde is dat een goede vriendin van mij jaren geleden BIA-ALCL kreeg. Een vorm van lymfklierkanker veroorzaakt door siliconen borst prothese. Dat was schrikken, want nu kwam een zeldzame complicatie heel dichtbij. Zij heeft chemo kuren gehad en zelfs stamceltransplantatie was nodig voor herstel. Ik heb letterlijk aan haar doodsbed gestaan in het ziekenhuis toen het er naar uit zag dat ze bijna kwam te overlijden door de stamcel transplantatie. Gelukkig heeft ze het overleefd en vorig jaar zijn haar protheses, na haar jarenlange lichamelijke herstel, ook verwijderd en gaat het verder goed met haar.
Volgend toeval is dat ik (ga hier ook niet over verder over uitlaten) van dicht bij Jacqueline Roes (toch wel denk ik het boegbeeld voor BII/ASIA) kon volgen vanaf haar 1e vage symptoom jaren geleden tot de amputatie van haar ledematen.
Hierdoor kreeg ik steeds meer schrik en ging ik me steeds meer verdiepen in alles en met toenemen van mijn eigen klachten wist ik het zeker, die zooi moest eruit en NEE geen wissel, geen implantaten meer. Maar tussen denken en doen zitten ook nog wel een jaar tijd….. Doorslag om in actie te komen was het resultaat van mijn vriendin met bia alcl, “zonder tieten”. 2 mooi pronte borstjes kwamen tevoorschijn en daar kan ik zelf ook goed mee leven aangezien ik na die andere ziekte al jaren op de gezondheids toer ben gegaan wil ik zo min mogelijk gif in mijn lijf. Mijn prive omgeving is zelfs verbaasd dat ik ook geen lipofilling wil doen, die hadden niet gedacht dat ik zonder prothese zou willen doorgaan omdat ik al jaren over een wissel sprak haha. Op zich zou ik dat wel willen maar ik denk dat explantatie (met kapselverwijdering?) en borstlift al lang genoeg narcose is en aanslag voor lijf. Als daar nog lipofilling bij moet zie ik niet zitten, ben ook nogal angstig voor de narcose. Die lift kom ik niet onderuit vanwege assymetrie en slappe hap maar de rest toedeledoki.
Ik zoek nog wel een chirurg die ook goed is in borstcorrecties (buiten explantaties om) want ja ook nu weer weet ik precies wat er moet gebeuren om mijn “complicatie borsten” beetje redelijk gelijk te krijgen hahaha. Ik heb hier al mooie resultaten gezien van explantatie en borstliften dus zal vast wel goed komen. Ik moet me maar gewoon overgeven denk ik….en controle loslaten.
Aangezien ik midden in gesprek steeds vaker “opeens” niet meer kan praten of op woorden kan komen en dat dit ook bij BII hoorde besefte mij dat er echt wat moest gebeuren, inmiddels heb ik al 23 jaar protheses en de laatste set zit al 16 jaar, zijn ze inmiddels uit de handel gehaald en hebben deze 70% kans op scheuren en lekken binnen 10 jaar! Echt angstaanjagend wat ik allemaal heb geleerd inmiddels en 2021 wordt mijn jaar om verlost te worden van die gifbommen. In mei jl.
Ben ik bij Dr. Beekman geweest in het Acibadem, Lieve kundige vrouw. Ze heeft me onderzocht (vond mijn borsten op zich niet te hard, voelde wel de plooivorming en slapte ondanks cohesieve vulling en ik heb direct bloed laten prikken en ben onder de MRI scan geweest. Ze heeft ook bij diverse ziekenhuizen en huisarts mijn medisch dossier opvragen. Ik heb al zoveel onderzoeken gehad voor al mijn vage klachten, dat staat dus op schrift maar is ook al wat verouderd. Op gegeven moment leg je bij je klachten neer en ga je niet weer voor van alles naar de dokter voor een zoveelste scan of onderzoek. Al helemaal niet als je inmiddels stempel hypochonder hebt gekregen……
Op de mri was geen ruptuur te zien of lekkage . Ik weet dat een MRI niet altijd de waarheid zegt. Ik ken iemand dichtbij die had een echo vanwege vocht in de borst en werd gezegd prothese is lek. Dat was toen die er 9 jaar inzaten en bij de operatie bleken beide protheses overigens intact! Andersom zie ik hier ook vaak voorkomen, MRI zegt prothese is heel en bij operatie blijkt lek/gescheurd. Ik vind wel dat mijn borsten slapper aanvoelen, maar kan ook komen omdat ik na 23 jaar 10 kg. Zwaarder ben (dus ook meer borstweefsel) maar de prothese voel ik ook vele plooien, dus zal mij niet verbazen als die niet meer het gewicht hebben wat ze horen te hebben.
Dank jullie wel voor het lezen van mijn ellenlange en inmiddels ellendige verhaal. Hopelijk gaat explantatie mij beter laten voelen.inmiddels heb ik de diagnose op papier en advies zo spoedig mogelijk verwijderen. Nu nog op zoek naar een pc waar ik vertrouwen in heb. Ik vermoed dat ik in ziekenhuis geopereerd moet worden vanwege astma en allerlei klachten denk ik dat anestesist wil dat ik naar ziekenhuis ga ipv privekliniek. Weten jullie hier hoe dat zit en wat men in prive kliniek als “risico” beschouwd? Overigens kwam ik bij mijn wissel in 2015 ook slecht uit narcose, uiteindelijk 5 dagen in ziekenhuis gelegen kon niet plassen, catheter, hartkloppingen,hoge hartslag, paniekaanval e.d. Later nog hartfilmpje, en via huisarts zo een 24 uur meting maar niks uitgekomen…. Dus ik ben ook erg bang voor de narcose ook daarom al jaren kop in zand gestoken, maar andere kant maar goed ook want bijv 5 jaar geleden zou ik zeker voor wissel zijn gegaan en had ik nu nog niks geweten ….hopelijk vind ik hier steun en beetje gerust stelling en hoop….
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 jul 2021 10:21

Wat een lang verhaal!
Ik zal dit straks lezen ok, ik ben nog even met andere dingen bezig
Kusss!
Essi

Ongelezen bericht 05 jul 2021 11:10

Hey Lonastar,
Welkom op dit forum.
Ook ik ben van borsten forum ooit over gestapt naar hier.
Eerlijk gezegd had ik ooit toen ik lekkage aan beide implantaten had, beter meteen hier kunnen uit komen. Ik heb toen voor een wissel gekozen.... had ik dat maar nooit gedaan. Vage klachten zoals jij omschreef waren door lezen op dit forum voor mij duidelijk genoeg geworden. Mijn explantatie is onder tussen alweer ruim twee jaar geleden en ik ben echt enorm opgeknapt.
Ik wens je veel succes bij jou reis naar een gezondere jij.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 09:37

Inmiddels gelezen en je vraag over contra indicatie voor privé kliniek in je andere topic beantwoord.
Probeer alsjeblieft wat meer lost te laten en niet teveel in je hoofdje te zitten. De artsen op onze lijst zijn echt heel goed, dus je bent in goede handen.
Ga bij een paar artsen langs en vraag om foto's. Alles komt goed hoor!

Liefs! <3
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2021 09:46

Heb even gepuzzeld met je topics, want je had dit ook in het afgeschermde deel.

Heb jouw berichtje erin gezet Essi.

xxxjes
Lonastar

Ongelezen bericht 19 okt 2021 02:43

29 november explantatie en borstlift, spannend
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Essi

Ongelezen bericht 21 okt 2021 00:52

Lonastar schreef:
19 okt 2021 02:43
29 november explantatie en borstlift, spannend
Yeahhhhh!
Je staat op de lijst met komende operaties.
Succes met aftellen naar jou belangrijke dag.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”