Eurosillicone 10 Jaar mogelijk LEK!

Protheses vanwege cosmetische reden.
Fabiola

Ongelezen bericht 22 okt 2020 14:25

Goedemiddag iedereen,

Ik heb sinds 2010 300cc per borst Eurosilicone laten plaatsen voor de borstspier.
Ik had voor de operatie een cup C maar wilde tot mijn grote spijt grotere borsten omdat ik niet tevreden was :cry:

Sinds 2017 last van vage klachten : Depressies, hevige gewrichtsklachten, hormoniale problemen, de borsten zagen er nog wel goed uit.
Ik werd door de dokter van het kastje naar de muur gestuurd.

Sinds vorige week na het zien van een programma over Breast implant illness gingen mijn ogen open.
Ik voelde aan mijn borst en kan de prothese verschuiven ( ik dacht heel naif dat dit normaal was al die jaren) volgens de kliniek is niet niet normaal.
Het is mogelijk dat er iets aan de hand is.
De dokter heeft mij een verwijsbrief gegeven en er zal een onderzoek plaats vinden.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Stel de implantaten zijn lek, en ze moeten verwijderd worden, zouden jullie dan nieuwe nemen? Ik ben zo bang dat mijn borsten er niet meer uit zien daarna.
De chirurg had destijds tegen mij gezegd dat zelfs een vrachtwagen eroverheen kon rijden en ze nog niet kunnen scheuren, mooi verkooppraatje.

Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in siliconen en bovendien horen ze eigenlijk niet in een lichaam thuis.

Maar ik heb een heel dubbel gevoel!
Ik hoor graag jullie ervaringen
Liefs Fabiola
Essi

Ongelezen bericht 22 okt 2020 19:09

Hallo Fabiola,
Ik zal je heel snel mijn antwoord geven.
Ik zou nooit, maar dan ook nooit meer nieuwe nemen.
Ik had na mijn geconstateerde lekkage, door de laconieke houding van mijn arts en een ander Forum, een wissel genomen. Stomste keuze ooit. Ik kreeg binnen hele korte tijd duidelijk meer vage klachten en ook wel ernstige. Krap drie jaar na de wissel heb ik ze toch laten verwijderen. Ik was heel bang voor het resultaat, maar is echt zo mee gevallen.
Succes met het maken van jou keuzes.
Oh ja ik had ook eurosilicone bij mijn vergroting gekregen en allergan bij mijn wissel.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 okt 2020 00:02

๐ŸŒทWelkom!๐ŸŒท

Goed dat je het forum hebt ontdekt!๐Ÿ’—

Wat vervelend dat er waarschijnlijk iets met je protheses is. Helaas krijgen we ontzettend veel klachten binnen van Eurosiliconen. Maar goed, ook van andere merken. Maar toch wel erg veel Eurosiliconen. Maar die waren lange tijd erg populair, dus heel veel geplaats in die tijd.

Zoals Essi zou ik zelf ook niet kiezen voor een wissel. Als je eenmaal klachten hebt, zul je na de wissel ook weer met klachten gaan reageren en ditmaal sterker. Lees je maar goed in op het forum en de website, dan zie je vanzelf dat een wissel niet handig is. Begin met het Welkomsbericht, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!๐ŸŒˆ

Heel veel liefs,

Luna ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 13:06

Hoi Fabiola,

Hier ook eurosilicone met een mega lek/scheur... en zoveel klachten... tevens zei mijn arts dat ze veel langer lek waren dan dat ik klachten ervaarden.
Ik denk (ben geen arts) als je lichaam eenmaal zo heftig heeft gereageerd het op nieuwe siliconen weer gaat doen..

Ik ben zo blij dat ik ze heb laten verwijderen en heb nu na 8 weken al weer zo een ander leven.. en heb de kleine borsten geaccepteerd (hoe moeilijk ook).

Heel veel sterkte
Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Emerald

Ongelezen bericht 31 okt 2020 14:54

Ik had ook een c cupje voor de operatie. Wel leeg door de borstvoeding en daarom besloten ze in ere te laten herstellen met implantaten. Ik heb de implantaten onlangs laten verwijderen en lipofilling laten doen. Ik zou nooit meer implantaten nemen!

Ik heb nog niet mijn eindresultaat en ze zullen wellicht nog iets afnemen. Qua vorm en zachtheid overtreffen ze de implantaten zo!

Misschien is lipofilling voor jou ook het overwegen waard.
pilaam

Ongelezen bericht 31 okt 2020 18:41

Hoi Lieverd,

Ik was ook ontzettend bang voor het eindresultaat. En daarom heb ik ook niet eerder naar het stemmetje in mijn hoofd geluisterd. Deze gaf al een paar jaar aan dat ze niet goed voor mij waren. Uiteindelijk hoorde ik 's morgens een berichtje op mijn radiowekker dat Allergan nu ook "slecht" zouden zijn. En ineens was de knop om! Ze zouden en moesten er zo snel mogelijk uit.

De plastisch chirurg die ik had vond mij ontzettend stoer dat ik absoluut niets meer in mijn lichaam wilde wat er niet in hoorde. Hij heeft wel aangegeven dat hij niet zeker wist of mijn klachten hier van kwamen en dat hij mij ook niet kon garanderen dat de klachten zouden verdwijnen. Na mijn borsten te hebben onderzocht gaf hij aan dat ze niet lek waren en dat ze daarom niet verwijderd hoefden te worden. Ik heb mij toch op een lijst laten zetten met mensen die alla minuut gebeld konden worden om bij een uitgevallen operatie dan geopereerd zouden worden. Ik was binnen een week aan de beurt!

Vlak na de operatie op de uitslaap kamer stond de chirurg aan mijn bed (een beetje als een geslagen hond). Hij bood zijn excuses aan, want wat hij nooit had verwacht was toch gebeurt. De linker prothese was al deels vergaan en hij was daar ontzettend van geschrokken. Zo zie je maar dat je altijd je eigen gevoel moet volgen.

En ik ben nu zo blij met mijn borsten. Ja ze zijn klein, maar ze voelen zo lekker zacht!
Ik voel me nu meer vrouw dan met protheses!

Kijk eens bij de voor en na foto's, want de meeste vrouwen zijn er gewoon echt mooier van geworden!

Heel veel succes met je keuze!
Natural me again

Ongelezen bericht 31 okt 2020 21:25

Net als Essi heb ik een wissel gehad (naar Motiva) en een paar jaar later alsnog voor explantatie gekozen. Mijn klachten namen na de wissel sterk toe, zou niemand met klachten aanraden te wisselen.
Ik heb ook lipofilling gehad, bij mij lijkt het vet wel weer verdwenen maar mijn borsten zien er nog ok uit. De huid is mooi strak getrokken en het enige waaraan ik kan zien dat ik implantaten heb gehad, is dat de bovenkant wat leeg is en daar een klein deukje zit. Het ziet er verder klein maar mooi uit en ze zijn zooo zacht. Zeker als je een C cup van jezelf hebt (ik had en heb nu weer een A) zou ik me geen zorgen maken over het resultaat van de explantatie. En als je dat wel doet, kan je altijd nog lipofilling overwegen. Heel veel succes!
Plaats reactie

Terug naar โ€œStel jezelf voor (cosmetisch)โ€