Explantatie en lipofilling gepland bij dr Niessen 16/1/20

Protheses vanwege cosmetische reden.
kerysa

Ongelezen bericht 15 dec 2019 21:00

Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en ik ben nu klaar om mezelf voor te stellen. Ik ben 37, meet 1.58m, weeg 52 kg en heb al 11 jaar Mentor prothesen van 375 cc. Voor de BV droeg ik een 75A maar ik kwam er later achter dan 70 eigenlijk beter was dus zou het kunnen dat ik een kleine 70B had.
De reden voor BV was omdat ik in mijn tienerjaren gepest was over mijn kleine borsten en de schaamte was niet verdwenen. Ik ging naar de chirurg om een volle C kleine D te krijgen. Niet te gek dacht ik. Hij adviseerde om meer cc te nemen omdat de prothesen achter de spier kwamen. Daarom 375cc. Een maand later schrok ik echt toen ik mijn eerste bh ging kopen. 70E soms F :shock: De operatie was verder goed gelukt en was ik jaren tevreden.

Sinds een paar jaar vind ik ze toch te groot. En sinds ik 2 jaar geleden intensief ben gaan sporten zitten ze me in de weg. Mijn (nieuwe) vriend vroeg me of ik ze gewoon niet zou willen weg laten halen. Door hem ben ik op deze forum beland en ik ben hem erg dankbaar! Ik las ineens zoveel over lekkages (van prothesen die “levenslang” garantie hebben) en gezondheidsklachten. Ik weet het nu zeker: ze moeten eruit!

Met deze gedachte heb ik de eerste stap genomen en ben ik bij Dr Nio op consult geweest. €50 betaal je ervoor. Onze ervaring was vreselijk. Hij keek naar mijn borsten en verklaarde me bijna voor gek dat ik een explantatie overwoog. Hij vroeg waarom: ik legde alles uit, en dat ik weer mezelf wil zijn. Hij vond het raar (natuurlijk? Uhm maar je verft je haar toch? Dat is niet natuurlijk! En heb je ook gaatjes laten vullen bij de tandarts? Dit is ook niet natuurlijk!). Hij ging ver buiten zijn boekje. Maar de druppel was toen mijn vriend de foto’s liet zien van vóór de BV en vroeg: wordt het weer zo denkt u? (Mijn vriend vindt mijn kleine borsten juist heel mooi :) en dr Nio zei: ja, ze worden weer plat en lelijk. En lipo was geen optie want ik had geen vet.
Dit was vreselijk om te horen.. mijn vriend zei: we zijn hier klaar en weg waren we.

Op het forum las ik veel over dr Niessen. Ik was zo bang dat ik weer zou horen dat het “lelijk” zou worden maar wat een verschil! Die man luistert zo goed en nam me serieus. Hij kan lipo doen (verwacht zelfs 125cc per borst in te kunnen spuiten) en durfde toe te voegen: “ik geloof echt dat ze mooier worden als nu”.

Na het gesprek heb ik gelijk een afspraak gemaakt voor explantatie: 16 januari wordt het!!
Ik merk dat ik niet kan wachten, ik irriteer me steeds meer aan mijn grote borsten. Ik merk dat mijn ademhaling zwaar gaat, ik heb al een tijdje dat ik moe ben, ik vergeet ook veel. De afgelopen jaren voel ik me “dom” geworden. Geen idee of dat eraan kan liggen maar ik ben benieuwd hoe ik me over een half jaar ga voelen.

Het is wel een avontuur. Ik ben erg zenuwachtig. Ik hoop dat ik mezelf kan accepteren met kleine borsten. Dat ik die pesterij van vroeger kan vergeten..

Maar ik zit met een vraag. Iedereen zegt: met 300cc ga je twee cup omhoog. Nu ben ik 4 cups omhoog gegaan na de BV. Ik weet niet wat ik kan verwachten.. en dus wat voor BH ik moet kopen... wie heeft ongeveer 125cc lipo gehad? Was dat een cupmaat? Moet ik dan een B of toch een C kopen?

Ik zal na de operatie de foto’s erop zetten, van vóór de BV, tijdens de BV en erna. Ik ben heel benieuwd...
Ik hoop dat dr Nio geen gelijk zal krijgen...
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!
Jedaja

Ongelezen bericht 15 dec 2019 21:18

Hoi Kerysa
Welkom op het forum en bedankt voor je verhaal.
Qua protheses hebben we een beetje eenzelfde verhaal (ik ging van 70 AA naar E en ook soms F). En ook qua vriend/ man ;) Mijn man is ook heel opgelucht dat ik de protheses er uit laat halen en staat vierkant achter me.
Wat fijn dat je uitkijkt naar de operatie, bij mij begint dat ook steeds meer te komen. Ben nu vooral bezig met: ze moeten er zsm uit!

Ik vind het toch weer schokkend om zo'n reactie van die chirurg te horen. Jeetje je wordt niet eens serieus genomen! Vreselijk! Ik heb dinsdag een afspraak bij mijn huisarts voor een verwijzing naar dr Kappel en voor een echo/MRI; ik wil weten of ze gescheurd zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe de huisarts reageert op mijn besluiten. Ik bereid me maar vast voor op het ergste dan kan het alleen maar meevallen! Gelukkig is mijn telefonisch contact met dr Kappel al boven verwachting gegaan.

Heel veel succes met wachten en voorbereiden op jouw explantatiedag. En nogmaals bedankt voor je verhaal, het helpt mij enorm te weten dat er lotgenoten zijn!
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚
Rocky

Ongelezen bericht 15 dec 2019 21:48

Hi Kerysa,

Mijn operatie staat gepland op 2 januari bij Dr. Niessen, dus ik kan je helaas nog niks vertellen over het resultaat. Een andere chirurg had tegen mij gezegd dat ik minstens 5 kilo zou moeten aankomen voor de lipo, maar volgens Dr. Niessen is dat helemaal niet nodig en zorgt hij voor een mooi resultaat.

Ik weet niet of je de informatie al hebt ontvangen? Volgens mij staat in de e-mail van Dr. Niessen welke cupmaat (of iig bh maat) je moet bestellen aan de hand van hoeveel cc je had.

Ik kijk inmiddels ook echt uit naar de operatie, dan ben ik eindelijk van die dingen af. Als ik in de spiegel kijk vind ik mijn borsten nog steeds erg mooi, maar dat weegt helemaal niet op tegen alle gezondheidsklachten die ik nu heb.

Heel veel succes met alles!
kerysa

Ongelezen bericht 16 dec 2019 09:19

Bedankt voor jullie reacties!
@Jedaja: we hebben inderdaad een beetje hetzelfde verhaal :) hoeveel cc heb je er nu in?
@Rocky: 2 januari schiet al aardig op! Ik heb van dr Niessen alleen een standaard mail gekregen met de vitaminen enzo. Er staat er niet in wat de verwachting is qua cupmaat. Misschien moet ik hem even mailen, ga ik zo doen :)
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!
Dorie

Ongelezen bericht 16 dec 2019 13:30

Ze reageren erg snel op vragen daar hoor. Ik
Zou gewoon even mailen! Toch het fijnst een antwoord van de chirurg.... heel veel succes in januari. Dat schiet al lekker op! Ik word ook binnenkort door dr niessen geopereerd. Ik ga echter niet voor de lipo. Ik had voor mijn bv een 75a. Hopelijk blijft dit nu ook over....
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Scorpio

Ongelezen bericht 16 dec 2019 15:12

Hoi Kerysa,

Wat een onbeschofte gevoelloze arts zeg dat hij zo'n opmerking maakt. Echt te gek voor woorden. :evil: Sommige artsen zijn niet gemaakt voor het vak.

Gelukkig was je gesprek met Niessen wel fijn. Ik ben vrijdag op gesprek bij hem geweest. Hij was vriendelijk en rustig, maar het gesprek ging wel heel snel. Het is dat ik mij al wat had ingelezen op het forum, anders was het wel wat kort door de bocht. Zijn assistente Belinda was ook erg vriendelijk. Ze vertelde dat zij dezelfde operatie heeft gehad. Ze gaf aan dat zij in een etentje met Dijkman pas overstag is gegaan, omdat volgens hem de kans op afwijkingen bij een ongeboren kind toeneemt. Dit vond ik best schokkend :shock: . Ik heb daar nooit eerder iets over gelezen.

Ik stuur Dr. NIessen zo ook nog een mail betreffende cupmaat. Ik had niks voor de BV en in mijn gesprek helemaal niet aan bod gekomen hoeveel CC hij kan oogsten. Ik heb ook geen idee of ik uberhaupt wel een cup kan vullen.

Sterkte met alles!
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
kerysa

Ongelezen bericht 16 dec 2019 15:22

Ja super spannend! We worden door dezelfde arts en dezelfde maand geopereerd, mental support :D
Eigenlijk willen we alles nu al weten haha maar toch moeten we het afwachten.. zo spannend!

Gaan jullie de drukkleding bestellen bij lipoelastic?

@dori & Scorpio: wanneer is jullie operatie gepland?
D-borah

Ongelezen bericht 16 dec 2019 18:07

Wat erg dat je zo toegesproken wordt door een plastisch chirurg; deze mensen zouden toch beter moeten weten. Mijn eerste gesprek was ook verschrikkelijk, het zou zonder nieuwe prothesen "héél lelijk" worden en ik moest ook een lift. Het tweede gesprek met Niessen was beter, alhoewel hij mij ook een lift en lipofilling aanraadde. Ik ben blij dat ik echter naar de laatste arts heb geluisterd en alleen explantatie heb laten uitvoeren. Ik ben nu, 5 maanden later, zeer tevreden met het resultaat!

Ik wens je veel sterkte en succes en vertrouw ook op het helende vermogen van de tijd en je lichaam zelf.
- Beauty is only skin deep -
Rocky

Ongelezen bericht 16 dec 2019 19:35

Hi dames,

Dit stond bij mij in de begeleidende e-mail:

“Een veel gestelde vraag is: welke cupmaat moet ik nu bestellen?
Dit is afhankelijk van de implantaten die je nu draagt. Het is daarom te adviseren om 1 week voor de operatie, twee verschillende maten te bestellen bij Lipoelastic en de bh ná de operatie terug te zenden naar Lipoelastic die jou niet comfortabel zit.

Maten:
Daag je +/- 200 cc implantaten? Schaf dan je huidige cupmaat en 1 cupmaat kleiner aan. Draag je +/- 400 cc implantaten? Schaf dan 1 cupmaat en 2 cupmaten kleiner aan.

Kom je niet uit de juiste maatvoering, dan kun je contact opnemen met lipoelastic.nl. Zij helpen je graag bij de maatkeuze.

Mocht je na het lezen van de documentatie nog vragen hebben dan horen wij dat graag!”

Ik heb het drukpak (2x) en de bh’s bij Lipoelastic besteld. Ze zijn niet goedkoop, maar dan weet ik zeker dat ik de juiste producten heb. Ze zijn daar overigens erg behulpzaam.
Essi

Ongelezen bericht 16 dec 2019 22:26

Welkom kerysa,
Wat rot dat je zo bent toe gesproken door nio!
Ik heb net als D-borah, gelukkig ook niet naar de eerste artsen geluisterd die ik bezocht. Ik ging voor alleen explantatie en wilde verder geen gedoe meer. Van Selms was voor mij de juiste arts. Ben nog steeds erg gelukkig met mijn "back to basic" situatie.
Succes met de stappen die je gaat nemen. Ik zet je op het lijstje met komende operaties voor 2020
Liefs essi
kerysa

Ongelezen bericht 17 dec 2019 10:25

@D-borah: dank je wel! Hoe meer verhalen ik lees en foto’s zie hoe meer vertrouwen ik heb dat het goed komt! Ik kan niet wachten!!

@rocky: ik heb die bijlage inderdaad terug gevonden! Ik heb gemaild en ik kreeg binnen 5 minuten al een antwoord! Belinda is zo vriendelijk :)

@essi: dank je wel! En inderdaad back to basis is goed! Zo zijn we ermee geboren, dus moest het zo zijn :) zo jammer dat bijna alle vrouwen zoveel druk voelen van de maatschappij en hun lichaam daarom veranderen. Ik ben zo blij dat ik op dit forum ben terechtgekomen! Mijn ogen zijn eindelijk open 👀
Jedaja

Ongelezen bericht 17 dec 2019 13:50

kerysa schreef:
16 dec 2019 09:19
Bedankt voor jullie reacties!
@Jedaja: we hebben inderdaad een beetje hetzelfde verhaal :) hoeveel cc heb je er nu in?
@Rocky: 2 januari schiet al aardig op! Ik heb van dr Niessen alleen een standaard mail gekregen met de vitaminen enzo. Er staat er niet in wat de verwachting is qua cupmaat. Misschien moet ik hem even mailen, ga ik zo doen :)
Hoi Kerysa, ik moet bekennen dat ik niet meer precies weet hoeveel cc ik heb.. Volgens mij 400.. Ben heel erg benieuwd naar welke maat ik straks ga, ik heb ondertussen 4 kinderen gekregen. We zullen zien!
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚
Ikke-83

Ongelezen bericht 17 dec 2019 15:23

Hai Kerysa,

Ik mag een weekje voor jou! 9-1 ga ik naar dr Niessen voor explantatie en lipofilling... Ik heb net de operatie betaald, nu nu voelt het echt! Nog 23 nachtjes... Jij nog 30. Schiet al op.

Ik heb 200 cc eurosilocone. Ben 36jaar, 170 cm en weeg 59 kg. Ik ben ook heel benieuwd hoeveel cc vet hij kan vinden. Voldoende zei hij. Hij heeft een getal genoemd maar weet ik even niet meer...

Ook moet ik dat pak nog kopen. Hoppa nog €100,-. Ik ga er ook maar 1 bestellen hoor. Als ik hem was leg ik hem wel op de kachel zodat ik hem snel weer aan kan. Hoe ga jij dat doen?

Groetjes!
9 januari '20 explantatie + lipofilling Dr. Niessen
Dorie

Ongelezen bericht 17 dec 2019 15:42

Hoi ikke

Dat is bizar. Ik ben ongeveer even oud als jij, weeg even veel, even lang. enz... ik wordt ook 9-1 bij dr niessen geopereerd !!! Dan komen we elkaar tegen verwacht ik. Enige verschil is dat ik, gelukkig, geen klachten heb. Ook ga ik slechts voor explantatie en niet voor de lipofilling. Bij mij verwachte hij 100 cc per borst te kunnen inspuiten. Ik zou dan volgens dr niessen op een 75 b uitkomen. Ik had a voor mijn borstvergroting (240/260cc)
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Ikke-83

Ongelezen bericht 17 dec 2019 17:15

Dorie schreef:
17 dec 2019 15:42
Hoi ikke

Dat is bizar. Ik ben ongeveer even oud als jij, weeg even veel, even lang. enz... ik wordt ook 9-1 bij dr niessen geopereerd !!! Dan komen we elkaar tegen verwacht ik. Enige verschil is dat ik, gelukkig, geen klachten heb. Ook ga ik slechts voor explantatie en niet voor de lipofilling. Bij mij verwachte hij 100 cc per borst te kunnen inspuiten. Ik zou dan volgens dr niessen op een 75 b uitkomen. Ik had a voor mijn borstvergroting (240/260cc)
Dorie dat is toevallig!!! Dan gaan we elkaar wellicht zien! Ik heb ook getwijfeld over lipofilling. Maar uiteindelijk toch gekozen om het wel te laten doen.

Ik heb destijds voor de operatie gekozen voor een borstvergroting omdat ik 30 kg was afgevallen en er niks meer van over was. Op mijn 23ste had ik echt theezakjes. Ik heb nu een 75C. Het enige wat ik hoop is dat ze mooi van vorm worden, de grootte maakt mij erg weinig uit eigenlijk.

Ik heb helaas wel een behoorlijke waslijst met klachten. Ik hoop ook zo dat dit gaat verbeteren....
9 januari '20 explantatie + lipofilling Dr. Niessen
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”