Ik lees al even mee en vertel nu mijn verhaal.
Ik heb in 2005 (ik was toen 30 jaar) borstprothesen laten plaatsen in het MCRZ ziekenhuis in Rotterdam. Had altijd een ruime c-cup en na borstvoeding had ik een a-tje over. Omdat mijn borsten erg hingen zijn ze toen ook gelift.
Na een aantal jaren (vooral na de geboorte van mijn jongste dochter in 2015) van ‘vage’ (burn out achtige) klachten zoals vermoeidheid, kortademig, snel zere spieren en gewrichten, moeite met concentreren/dingen onthouden, snel duizelig en emotioneel instabieler, wees mijn moeder me op een uitzending van Radar en een aantal artikelen over klachten die in verband werden gebracht met borstprotheses. Zo kwam ik ook op dit forum terecht. Nu heb ik, zeker na het lezen van een aantal berichten van jullie, besloten om mijn protheses te laten verwijderen.
Ik ben bij pc dr. Schuitema in het Maasstad zkh geweest, hij heeft een aanvraag ingediend bij VGZ voor het verwijderen van protheses en kapsels. Hij raadt mij aan ook weet een lift te doen, omdat ik anders hetzelfde effect krijg als voor mijn protheses.
Gisteren bezwaar aangetekend bij VGZ, want zij vergoeden niks. Dat wacht ik nog even af. Maar zo niet, eruit gaan ze sowieso! Spannend vind ik het wel, maar heb nu al veel aan jullie verhalen op dit forum