Nieuw hier!

Protheses vanwege cosmetische reden.
AmbervdV

Ongelezen bericht 09 jan 2019 21:07

Explantatie verhaal—>AmbervdV

Hallo, ik zal mij even voorstellen;

Ik ben Amber, 45 jaar en heb sinds 9 jaar McGahn siliconen ruw (Cup E75, 295 cc, gedeeltelijk achter de borstspier). Ik heb ze laten inbrengen door Dr D'Hondt in Tongeren.
Na 1,5 jaar draaide mijn rechter protese en sindsdien is het drama. Ik loop al jaren met vage klachten (waaronder hevige vermoeidheid, chronische buikpijn, pijn in mijn borst, druk op mijn borst (geen hartfalen zegt men), laag ijzergehalte), maar nooit hebben artsen kunnen achterhalen wat er aan de hand was. Ik kamp met een te laag ijzergehalte, welke te laag blijft ondanks medicatie en heb ik al meerdere keren onstekingen gehad in mijn rechterborst. Ook heeft mijn rechterborst soms te maken met enorme zwellingen, waardoor de plastisch chirurg de eerste keer gealarmeerd was en een punctie heeft laten doen ivm ALCL (een kankersoort) Gelukkig had ik dit niet is de zwelling na 8 weken geleidelijk aan verdwenen. De pc weet uiteindelijk nog steeds niet waar die zwellingen vandaan kwamen. Na het maken van een MRI scan is niet gebleken dat ze gescheurd zijn, maar ik heb wel hevige kapselvorming. Ze moeten er dus uit.
Ik heb aangegeven bij mijn PC dat ik een explantatie wil en een lift van mijn borsten. Helaas reageerde hij niet zoals ik verwacht had; hij vond dat ik nieuwe (grotere! :shock: ) siliconen moest nemen en dat er van een lift geen sprake zou zijn omdat ik geen borstweefsel zou hebben. Ik wil geen nieuwe implantaten en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Ik heb al meerdere keren contact gehad met Dr Kappel, omdat iedereen vol lof was, maar ik vind het maar een vreemde vrouw en ik heb dan ook geen goed gevoel bij haar :oops:
Van hieruit gaat mijn zoektocht dus verder want ik heb 1 voornemen voor 2019; mijn lijf weer gezond zonder siliconen!

Alle tips zijn dus meer dan welkom !!
Laatst gewijzigd door AmbervdV op 29 sep 2019 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Winabo

Ongelezen bericht 09 jan 2019 21:32

Hoi!
Ik heb me toevallig vanavond ook net voorgesteld hier en ben eerlijk gezegd te moe om uitgebreid te reageren dus maar even heel kort. Ik was ook bij dr Kappel en vond haar wel heel erg aardig maar snap wel dat je haar een beetje apart vinden kunt. Het enige jammere vind ik dat zij positief tov zoutwater protheses staat, terwijl allang bekend is dat dat ook troep is.
Ik kan je dokter de Vreeze aanbevelen in HMC Bronovo/ Antoniushove in Den Haag ! Hij heeft mij erg goed geholpen en geopereerd.
Heel veel sterkte en succes !
diana1967

Ongelezen bericht 09 jan 2019 21:48

hallo Amber
Allereerst: welkom.
Fijn dat je voor jezelf het besluit hebt genomen.
Ik kan je dr Van Loenen (wel kapsel laten verwijderen) en dr Van Selms aanbevelen.
Van horen zeggen, dr Buncamper is ook fijn.
Er is ook een lijst met PC's op deze site, kan ik even niet zo snel vinden, maar volgens mij kan je dat in de zoekbalk intypen
Ik ga morgen mijn operatiedatum met dr Van Selms bespreken.
groetjes
Diana
AmbervdV

Ongelezen bericht 09 jan 2019 22:11

Dank je wel voor jullie reacties!
Ik lees al wat langer mee, maar wil nu toch echt de stappen gaan zetten.
Ik vind Dr van Selms wel een optie. Heb al vaker goede dingen over hem gehoord en de rest ga ik ook eens opzoeken.

:D
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Sol

Ongelezen bericht 11 jan 2019 10:50

AmbervdV

Ongelezen bericht 16 jan 2019 15:02

Ik heb inmiddels een verwijzing gekregen van mijn huisarts voor een second opinion, mijn dossier opgevraagd en een afspraak staan bij Dr van Selms
De eerste PC zei zou de explantaie vergoed zou worden ivm kapselvoming. Ik hoop dat Dr van Selms hier ook wat van kan maken. Ik kan er alleen niet goed achterkomen waarom iedereen dat kapsel er perse uit wil hebben en waarom artsen hier moeilijk over doen?

Kan iemand mij dat vertellen? :lol:

Verder twijfel ik of ik een lift wil van mijn borsten. De eerste pc zei dat ik niets over zou houden en dat er niets te liften viel. Voor de BV had ik een B cup, nu een E cup. Ik kan mij niet voorstellen dat er niets overblijft. Ik zou er mee kunnen leven als het wat gaat hangen, maar platte lege theezakjes zou ik verschrikkelijk vinden. Ik heb hard gespaard voor een lift, dus het geld is er maar ik zou het zonde vinden van de littekens. Ik heb van mijzelf mooie kleine tepels en wil liever geen littekens daar. Gelukkig allemaal 'luxeproblemen' maar toch...
Zijn er mensen die bewust voor een lift kozen?
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
diana1967

Ongelezen bericht 17 jan 2019 17:03

Hoi Amber,
ik denk dat als je voorheen B had, en niets bent afgevallen, je ook weer een b overhoudt na explantatie met lift
maar de PC kan dat in principe aangeven, daarom ga ik wel bij verschillende PC's langs, tot nu toe 2, die alle2 hetzelfde qua
maat zeiden. Ik ga morgen naar dr v.d. Kar in Boerhaave, en volgende week woensdag naar dr Niessen
Dr Niessen doet explantatie en lift of lipovulling, misschien kan je daar ook informeren?
Succes
lieve groetjes
Diana
AmbervdV

Ongelezen bericht 07 feb 2019 16:54

Hoi Diana (en anderen),

(Ik weet niet of er veel mensen meelezen?)
Ik ben al bij 1 arts geweest. Dr Kappel alleen online gesproken maar dat gaf geen goed gevoel, in maart een afspraak bij Dr v Selms. Ik hoop dat wij een klik hebben en dat we verder kunnen gaan. Ik heb namelijk weer veel onverklaarbare koorts en mijn ijzer is weer veel te laag. Niemand weet hoe dit komt. Mijn rechterborst doet weer pijn, dus ik wil ze er uit!! Helaas duurt wachten zo lang :roll:
Ik heb mijn dossier opgevraagd en ik heb Baker 3/4 en volgens mij wordt dat vergoed?
Ik wacht nog even het gesprek af maar wil het denk ik toch zonder lift proberen. Ik ben niet afgevallen of aangekomen dus ik gok dat mijn cup er nog moet zijn. Zoiets verdwijnt volgens mij niet.. toch?
Nog een maand....
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
AmbervdV

Ongelezen bericht 07 feb 2019 17:16

Heeft een van jullie ervaring met de volgende klachten;

Haaruitval (soms extreem)
ijzertekort
Duizelig
Last van ogen/ onscherp zien
Pijn ogen
Overgevoelig voor geluid
Hoofdpijn
Druk in het hoofd
Watten in hoofd
Extreem vermoeid
Slechte concentratie
Opgezette klieren
Soms plotseling overgeven
oorpijn , vol gevoel
Gehoorverlies
Pijn onderkaak
Soort druk op de borst (implantaten? Hart is in orde)
pijn in rechterborst
Zeer opgezwollen rechterborst
ontsteking in rechter borst (2x)
PDS

Dit zijn allemaal klachten die ik de afgelopen 10 jaar heb ontwikkeld sinds ik implantaten heb. Ben door de molen heen gehaald maar ze gooien het gedeeltelijk op de ziekte van Miniere. Haaruitval en vermoeidheid wijten ze aan het ijzertekort, voor de ogen kreeg ik een bril. De rest is onverklaarbaar.k doe aan krachttraining (borstspieren trainen) en ervaar daarna altijd een unheimisch gevoel.
Ik kan op de site niet alles vinden dus ben benieuwd of jullie herkenning vinden?
Laatst gewijzigd door AmbervdV op 29 sep 2019 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Muisje

Ongelezen bericht 07 feb 2019 18:25

Hoi Amber,

Mijn klachten zijn anders, ik heb geen silicone protheses maar monoblock hydrogel. Ik heb sinds 2 jaar na implantatie de volgende klachten:
Colitis Ulcerosa
Angstklachten
PDS
Hoge bloeddruk
Steeds meer intoleranties voor voedingsmiddelen
Hoofdpijn
Vermoeidheid
Afvallen.

Ben jij al eens getest voor vitamine b12 tekort?

Gr. Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Ellerim

Ongelezen bericht 07 feb 2019 18:31

Hai Amber,

behalve overgeven, (vaak wel ochtend misselijk) en opgezwollen pijnlijke borsten had ik verder ook al deze klachten... Gewichtsverlies was bij mij ook aan de orde en zelfs mijn tanden begonnen al af te brokkelen

Nu 2 weken geleden geopereerd en ik kan er al heel veel wegstrepen gelukkig, zo fijn!! Vooral mijn ogen zijn weer zo wit!

Explanteren dus ;)
diana1967

Ongelezen bericht 07 feb 2019 19:14

Hoi Amber
hier: moe, concentratieverlies gewrichtsklachten, ontstekingen, tinnitus, krachtsverlies, druk op de borsten en brandend gevoel (voornaamste klachten). Ik kan je trouwens dr Niessen ook aanbevelen; hele fijne arts. Ik word uiteindelijk door hem geopereerd vrijdag de 15e.
Dr van de kar van Boerhaave is ook een fijne arts. Maar omdat ik meer nodig heb dan alleen explantatie, heb ik voor dr Niessen gekozen
Snel overal op gesprek gaan hoor, die dingen moeten eruit als ik dat zo hoor.
En, alleen baker 4 vergoedt de explantatie
Sterkte
lieve groetjes
Diana
Esthertje

Ongelezen bericht 07 feb 2019 20:10

Hi Amber

Ik heb ook veel van die klachten, ben door de hele molen gehaald en bij mij is alleen een lek implantaat geconstateerd (en laag ijzer, artrose) Gelukkig. Anders had ik nooit ontdekt dat mijn klachten van de siliconen implantaten komen.
Heb veel haaruitval, zeker de helft kwijt, extreem moe, druk op borst, concentratieproblemen, uitslag, schimmeltjes, tintelingen, oorontsteking, zere nek ..

Probeer met sporten je borstspieren wat te ontzien.

Ik word 7 maart door dr Niessen geopereerd.
Ben ook bij dr van Selms geweest. Beide kundig, maar met de ene had ik een klik en met de ander niet. Bij dr Niessen is het eerste consult gratis. Afhankelijk van je wensen kan er ook wen aardig prijsverschil in zitten.

Succes met je zoektocht.

Liefs
Esther
Sol

Ongelezen bericht 08 feb 2019 00:18

AmbervdV
pijn in rechterborst
Zeer opgezwollen rechterborst
ontsteking in rechter borst (2x)

k doe aan krachttraining (borstspieren trainen) en ervaar daarna altijd een unheimisch gevoel.
Ik kan op de site niet alles vinden dus ben benieuwd of jullie herkenning vinden?

Amber,

Ik lees dat je je borstspieren traint en daarna unheimisch bent. Niet zo gek als je bedenkt dat er dan druk op je implataten komt en er een toename van de afgifte van siliconen komt!! Denk aan het sponseffect. De druk neemt dan telkens toe, de afgifte neemt toe en daarom voel je je rot.. Stop daar echt mee lieverd, zoals Esthertje al terecht opmerkte. Eerst die rotzooi eruit!!

Succes met alles en veel sterkte, 😘
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”