Hallo, ik zal mij even voorstellen;
Ik ben Amber, 45 jaar en heb sinds 9 jaar McGahn siliconen ruw (Cup E75, 295 cc, gedeeltelijk achter de borstspier). Ik heb ze laten inbrengen door Dr D'Hondt in Tongeren.
Na 1,5 jaar draaide mijn rechter protese en sindsdien is het drama. Ik loop al jaren met vage klachten (waaronder hevige vermoeidheid, chronische buikpijn, pijn in mijn borst, druk op mijn borst (geen hartfalen zegt men), laag ijzergehalte), maar nooit hebben artsen kunnen achterhalen wat er aan de hand was. Ik kamp met een te laag ijzergehalte, welke te laag blijft ondanks medicatie en heb ik al meerdere keren onstekingen gehad in mijn rechterborst. Ook heeft mijn rechterborst soms te maken met enorme zwellingen, waardoor de plastisch chirurg de eerste keer gealarmeerd was en een punctie heeft laten doen ivm ALCL (een kankersoort) Gelukkig had ik dit niet is de zwelling na 8 weken geleidelijk aan verdwenen. De pc weet uiteindelijk nog steeds niet waar die zwellingen vandaan kwamen. Na het maken van een MRI scan is niet gebleken dat ze gescheurd zijn, maar ik heb wel hevige kapselvorming. Ze moeten er dus uit.
Ik heb aangegeven bij mijn PC dat ik een explantatie wil en een lift van mijn borsten. Helaas reageerde hij niet zoals ik verwacht had; hij vond dat ik nieuwe (grotere!
Van hieruit gaat mijn zoektocht dus verder want ik heb 1 voornemen voor 2019; mijn lijf weer gezond zonder siliconen!
Alle tips zijn dus meer dan welkom !!