Explantatie na 20 jaar

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lilly

Ongelezen bericht 01 jun 2018 16:58

Hallo,

Even een voorstelrondje, Lilly 42 jaar, moeder van 3 jongens.
Sinds 20 jaar heb ik een implantaat in mijn linkerborst, de implantaat is gekanteld, verschoven en ingekapseld en doet erg veel pijn. Vandaag bij de plastisch chirurg geweest dr Schmidbauer in het Zgt Almelo. Ze gaf aan kapselvorming Baker 4 te zien op de echo en de mammografie en direct een explantatie te willen inplannen.
Ze heeft ter plekke de aanvraag naar mijn zorgverzekering gestuurd met code ID 918 350.

Ze verwacht binnen 2 weken akkoord en wil daarna dus gelijk opereren.
Ik wil zelf ook graag dat het implantaat eruit gaat, dus ben erg blij met zo'n doortastende arts.

Tot zover beknopt mijn verhaal, ik zal een vervolg schrijven zodra ik kan.

Gr. Lilly.
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 jun 2018 10:27

Lieve Lilly,

Welkom!
Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt! Heel fijn dat alles zo snel gaat en je snel van de pijn af kunt zijn. Lijkt mij een heel goede arts.
Heb je ook andere klachten of alleen borstklachten?
En wat was de reden dat je een implantaat kreeg? Na kanker of had je ongelijke borsten?
Ik wil je laten weten dat je lipofilling kan doen als dit nodig is en dat het vergoed wordt als je 2 cupmaten verschil hebt.
Ik wens je heel veel sterkte en succes met het vervolg traject. Heel fijn dat je je ervaringen deelt! :D

Hoop dat je een beetje van je weekend kunt genieten.

Lieve groetjes,

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lilly

Ongelezen bericht 02 jun 2018 19:03

Hi Luna,

Bedankt voor je welkom.

Ik heb sinds december een burn out en daar knap ik langzaam van op, echter mijn energielevel is al jaren minimaal en wil nu ook niet echt stijgen. Ik krijg wekelijks B12 spuiten en slik vanalles aan vitamines. Daarnaast is mijn hormoonhuishouden erg ontregelt daar krijg ik dan ook weer wat voor. Ontstekingen heb ik regelmatig, schimmelinfectie aan de nagels en kale plekjes op mijn hoofd. Pijn in gewrichten en af en toe een tremor in mijn linkerhand. Allerlei vage klachten dus en dit al jaren lang. Ik heb nooit de link gelegd dat het eventueel met de borstprothese te maken kon hebben.

Ik heb 20 jaar geleden mijn borsten laten corrigeren omdat er flink verschil in cupmaat zat. De linkerkant is vergroot en de rechterkant gelift en de tepel verplaatst.
In overleg met de pc gaan we eerst enkel voor de explantatie want ze heeft een vermoeden dat het resultaat behoorlijk gelijk zal zijn, dus dat wil ik eerst bekijken en dan later eventueel nog een filling laten doen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jun 2018 09:31

Hoi Lilly,

Zo te zien heb je inderdaad klachten die met je implantaat te maken hebben. Goed dat je het laat verwijderden!
Wat een wijze beslissing van jouw arts om eerst te zien hoe het eruit ziet en dan verder te kijken. Het kan zijn dat er nog wel wat verschil zit, want je koos natuurlijk niet voor niets voor een implantaat. Maar het is aan jou te beslissen hoe storend jij het vind. Eventueel kun je dan 1 filling laten doen en dan kom je al een heel eind. Heb je 2 cup maten verschil tussen beiden borsten, dan zou ik het zelf wel doen denk ik en dit kun je door de verzekering laten bekostigen, dus dat is fijn. Minder dan 2 maten moet je helaas zelf betalen, maar minder dan 2 maten is al meteen een stuk minder zichtbaar en vind je misschien zelf niet eens nodig. Afwachten dus.

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Sol

Ongelezen bericht 04 jun 2018 21:41

Hee Lily

Wat een goede arts idd!! Een wijze beslissing om het eerst even aan te kijken. In 20 jaar kan er veel veranderen en niets zo veranderlijk als de borst!!

Ik hoop voor jouw dat het reuze mee valt en voortaan met puur natuur verder kan :D

Heel veel succes en sterkte!!
Lilly

Ongelezen bericht 09 jun 2018 21:02

Hi Sol, dat zou inderdaad het fijnste zijn. Ben nu in afwachting van goedkeuring van de zorgverzekering.
PC zei dat het geen problemen zou moeten opleveren.
Dus fingers crossed!
Sol

Ongelezen bericht 11 jun 2018 18:27

Ik hoop het van harte voor je!! :D
Lilly

Ongelezen bericht 17 jun 2018 07:31

Gisteren de goedkeuring ontvangen, morgen bellen om ingepland te worden voor de operatie. :D
Frederique

Ongelezen bericht 17 jun 2018 11:36

Wat fijn Lilly!!! :D
X Frederique
Lilly

Ongelezen bericht 20 jun 2018 11:35

Volgende week donderdag mag ik al!
Mijn pc pakt flink door, erg blij met haar.
Sol

Ongelezen bericht 21 jun 2018 10:14

Geweldig nieuws Lily :D

Knuffel
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”