Even voorstellen (Lena 38)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lena38

Ongelezen bericht 14 feb 2018 14:36

Hallo allemaal

Als eerst, wat ben ik blij dat dit forum bestaat. Heb eindelijk het gevoel dat mensen hier me zullen begrijpen. ;)

Mijn naam is Lena, ik ben 38 jaar en ben moeder van 4 kinderen.

Sinds een jaar na mijn eerste implantaten ( allergan 310) die in 2002 geplaatst zijn loop ik al te sukkelen met mijn gezondheid.
Dan heb ik het voornamelijk over allergieen die verergerd zijn, vermoeidheid en vooral veel angstaanvallen. Depressies.
Ik heb daar dus een tijd mee bij een psych en andere hulpverleners geweest. Anti depresiva's paroxentine en spierverslappers / betablokkers om meer te kunnen ontspannen tijdens de aanvallen.
Het maakte niet veel verschil. Ik werd er alleen maar nog vermoeider van.
Buiten dat ik een enorm kapselvorming had, had ik ook pijn in beide borsten. Dus ik heb besloten om ze te laten vervangen in 2010 vanwegen de pijn. Ook weer de Allergan protheses. Iets groter omdat mijn huid erg slap is geworden.
Wat opmerkelijk was is dat ik sinds die tijd heb ik vaak vervelende onstekingen en cystes die ook herhaaldelijk terug blijven komen. Daarbij heb ik ongeveer 3 keer in de week verhoging. Veel.spierpijn in mijn armen nek schouders benen. Veel kapselvorming en pijn Verder kan ik geen medicijnen meer nemen behalve nog paracetamol wat nog in mijn maag blijft. Hormonen en dergelijke wilt mijn lichaam niet accepteren en ben dan ook dagen zwaar misselijk.
Vergeetachtig zijn. Oververmoeid. Niet meer op mijn woorden kunnen komen. En zelfs mijn zinsopbouw klopt vaak niet meer.
Hoe dan ook dit zijn ongeveer de klachten waar ik nu mee loop.

Mede doordat mijn moeder een link stuurde, ben ik gaan googlen op de klachten en kwam.ik. het Asia syndroom tegen. Ik schrok.zo erg dat ik gelijk een afspraak bij de huisarts had gemaakt. En die verwees mij door naar de plastisch chirurg. Die me gelijk weer door verwees naar Internist Dr Nanayakara in het VU. Het was voor hem al zo goed als zeker dat ik het Asia syndroom heb. Dus heb ik nu weer een verwijzing voor de plastisch chirurg om de protheses zo snel mogenlijk te verwijderen. De 23e heb ik een afspraak daar. En dan gaan we kijken naar de opties die ik nog heb. Hoe dan ook na 16 jaar eindelijk antwoord te hebben op alle kwalen die ik heb, (en dat het dus geen aanstellerij is)wil ik geen kunst meer in mijn lijf.

Dit is zo een beetje mijn verhaal.
En ik zou graag met jullie mee willen praten over de ervaringen van de protheses en explantaties, de vorm van verfraaien als die er nog zijn en de nazorg.

Groetjes van Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Sol

Ongelezen bericht 15 feb 2018 08:18

Lieve Lena

Allereerst van harte welkom op het forum!! Wat een ellende he met die siliconen.. Voordat je eindelijk een idee hebt waar al je klachten vandaan komen ben je soms jaren verder. We begrijpen je hier heel goed. Vaak komen de verhalen overeen, de klachten enz. Wat des te meer een bewijs is dat het niet tussen onze oren zit maar wel degelijk echt is!!

Moeilijk ook deze weg. De implataten moeten eruit en naast alle onzekerheid en pijn is er dat ook nog. De borsten.. Hoe gaan ze eruit zien? Maar hier op het forum zijn je mede lotgenoten. Veel verhalen en ervaringen, ook foto's. Je zult het eea wel gelezen hebben.

Dus lieverd nogmaals van harte welkom. Als je specifieke vragen hebt of je kunt iets niet vinden.. Trek aan de bel :lol:

Het komt goed lieverd je bent qua dokter in goede handen. En je word straks bevrijd van die ellendige dingen.. Bij welke pc ben je als ik vragen mag?

Veel liefs en kracht toegewenst

SOL
Lena38

Ongelezen bericht 15 feb 2018 13:44

Wat een fijne reactie Sol.

Dank je wel. :)

Mijn pc is Dr Fortuijn. Van de Beekman klinieken. Die zit bij ons hier in het ziekenhuis.
Ik heb deze pc maar 1 keer gezien. Maar hij is degene die ze eruit zou gaan halen.

Hiervoor ben ik bij pc Dr. Zweep geweest in Hilversum ziekenhuis. Om dus de protheses te laten plaatsen.

Ik weet niet of dit bekende pc's zijn. Maar ik zou wel graag willen weten of er meer mensen zijn die Dr fortuijn kennen. Want ik weet helemaal niks van deze man.

Zoals ik begrijp heb jij ook iets van het zelfde probleem? Het is vervelend. Zijn de protheses bij jou al verwijderd?

Bedankt voor je lieve bericht.

Liefs, Lena
Sol

Ongelezen bericht 15 feb 2018 14:19

Lieve Lena

Ja ik had grotendeels dezelfde klachten als jouw. Ik ben er gelukkig vanaf. Heb ze vorig jaar laten verwijderen, 21 oktober bij Dr. KAPPEL. Heb er niets voor teruggenomen, geen borstlift noch lipofilling. Omdat ik geloof dat ik niet aan het door media aangestuurde beeld meer hoef te voldoen. Ultraslank met grote borsten? Neem van mij aan dat 9 van de 10 keer er een pc achter zit. Nee, ik ga proberen te aanvaarden zoals mijn Schepper mij heeft gemaakt. Dat verloopt niet altijd probleemloos maar ik geloof dat God daar bij wil helpen (ik ben gelovig). Die rotzooi was niet goed voor mij. Voor niemand. Lieverd, als je bij de pc bent geef aan dat je de kapsels wil verwijderen. Heel belangrijk!! Als hij dat niet wil doen zoek een andere pc!! Ik zal een linkje sturen waarom het zo belangrijk is of misschien had je dat al gelezen? Het kapsel vangt nl de gemigreerde siliconen op. Als je het laat zitten, zit je nog met stukken weefsel in je lijf vol siliconen. Dat gaat je lichaam afbreken dat kapsel en dus krijg je weer een zooitje siliconen in je lijf. Lieverd, je staat er nog voor. Maar er komt een eind aan. Hou dat vast.

Wens je alle kracht en sterkte toe en als je vragen hebt of zomaar even je verhaal doen.. Aarzel niet daar zijn we voor. :D

Lieve groeten Sol
Sol

Ongelezen bericht 15 feb 2018 14:21

viewtopic.php?f=37&t=475

Hier nog even het linkje over waarom kapsel verwijderen zo belangrijk is

Xx
Kisha

Ongelezen bericht 15 feb 2018 15:07

Hai Lena,

Ik heb inmiddels heel veel gelezen en heb vooral ook veel aan de realself community gehad.
Ik denk dat je pas na verwijderen van de protheses echt nog duidelijker kan zien wat voor ‘klachten’ je hebt gehad vanwege de protheses. Ik ga morgen onder het mes, ook bij dokter Kappel.

Ik wens je veel sterkte en succes in je zoektocht. Denk dat je hier op een goede plek terecht bent gekomen. Althans zo ervaar ik dat. Ik hoop net als Sol door het leven te kunnen gaan met blijdschap over hetgeen moeder natuur mij geschonken heeft. Dan maar hang boobies na al die prachtige kindjes (heb er 3). Ik heb ze met liefde gevoed en zij zijn het mooiste wat mij is overkomen. De natuur bepaalt kennelijk dat je dan je voorplantingstaak voldaan hebt en dat je kennelijk geen pronte borsten meer nodig hebt ( althans zo kijk ik er met een knipoog soms tegen aan). Lang verhaal kort, ik hoop echt te kunnen gaan focussen op de echt belangrijke dingen in het leven zoals gezondheid, naasten en geliefden en innerlijke schoonheid, maar goed dat is ook weer heel persoonlijk.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 feb 2018 15:31

Hoi lieve Lena,
Welkom! Ik hoef niks meer toe te voegen aan de mooie woorden van Sol en Kisha. :D

Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd.

X Luna

Oh ja, ik ken geen dames die door die arts zijn geopereerrd. Hij komt niet voor in onze explantatielijst https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... xplantatie

En heb niemand hem ooit horen noemen. Je kunt hem vragen stellen die in de lijst staan over de voorbereiding op het consult viewtopic.php?f=37&t=182
Is een heel oud topic trouwens, dus kan zijn dat linkjes niet meer werken sorry :oops:
Lena38

Ongelezen bericht 16 feb 2018 14:09

Sol schreef:Lieve Lena

Ja ik had grotendeels dezelfde klachten als jouw. Ik ben er gelukkig vanaf. Heb ze vorig jaar laten verwijderen, 21 oktober bij Dr. KAPPEL. Heb er niets voor teruggenomen, geen borstlift noch lipofilling. Omdat ik geloof dat ik niet aan het door media aangestuurde beeld meer hoef te voldoen. Ultraslank met grote borsten? Neem van mij aan dat 9 van de 10 keer er een pc achter zit. Nee, ik ga proberen te aanvaarden zoals mijn Schepper mij heeft gemaakt. Dat verloopt niet altijd probleemloos maar ik geloof dat God daar bij wil helpen (ik ben gelovig). Die rotzooi was niet goed voor mij. Voor niemand. Lieverd, als je bij de pc bent geef aan dat je de kapsels wil verwijderen. Heel belangrijk!! Als hij dat niet wil doen zoek een andere pc!! Ik zal een linkje sturen waarom het zo belangrijk is of misschien had je dat al gelezen? Het kapsel vangt nl de gemigreerde siliconen op. Als je het laat zitten, zit je nog met stukken weefsel in je lijf vol siliconen. Dat gaat je lichaam afbreken dat kapsel en dus krijg je weer een zooitje siliconen in je lijf. Lieverd, je staat er nog voor. Maar er komt een eind aan. Hou dat vast.

Wens je alle kracht en sterkte toe en als je vragen hebt of zomaar even je verhaal doen.. Aarzel niet daar zijn we voor. :D

Lieve groeten Sol

Wat fijn dat je er zo tegen aan kan kijken. En dat je het zo heb geaccepteerd.
Ik kan niet wachten totdat ze zijn verwijdert met de hoop dat de klachten afnemen. Hoe dan ook ik wil zo snel mogenlijk van die rot dingen af. Bedankt voor de tip over de kapsels en Bedankt voor de link. Ik zal het zo even doorlezen.

Liefs Lena
Lena38

Ongelezen bericht 16 feb 2018 14:17

Kisha schreef:Hai Lena,

Ik heb inmiddels heel veel gelezen en heb vooral ook veel aan de realself community gehad.
Ik denk dat je pas na verwijderen van de protheses echt nog duidelijker kan zien wat voor ‘klachten’ je hebt gehad vanwege de protheses. Ik ga morgen onder het mes, ook bij dokter Kappel.

Ik wens je veel sterkte en succes in je zoektocht. Denk dat je hier op een goede plek terecht bent gekomen. Althans zo ervaar ik dat. Ik hoop net als Sol door het leven te kunnen gaan met blijdschap over hetgeen moeder natuur mij geschonken heeft. Dan maar hang boobies na al die prachtige kindjes (heb er 3). Ik heb ze met liefde gevoed en zij zijn het mooiste wat mij is overkomen. De natuur bepaalt kennelijk dat je dan je voorplantingstaak voldaan hebt en dat je kennelijk geen pronte borsten meer nodig hebt ( althans zo kijk ik er met een knipoog soms tegen aan). Lang verhaal kort, ik hoop echt te kunnen gaan focussen op de echt belangrijke dingen in het leven zoals gezondheid, naasten en geliefden en innerlijke schoonheid, maar goed dat is ook weer heel persoonlijk.

Bedankt voor je bericht.
Gelijk heb je Kisha. Dat is zeker belangrijk. En wat spannend die operatie. Ben erg benieuwd hoe het is gegaan en hoe het met je gaat na de operatie. Ik zit zelf wel enorm te twijfelen of ik wel of geen lift wil. Maar dat ga ik bespreken volgende week.

Heel veel sterkte ik hoop dat je snel weer opknapt.

Liefs
Lena
Lena38

Ongelezen bericht 16 feb 2018 14:21

Luna schreef:Hoi lieve Lena,
Welkom! Ik hoef niks meer toe te voegen aan de mooie woorden van Sol en Kisha. :D

Ik wens je ontzettend veel sterkte de komende tijd.

X Luna

Oh ja, ik ken geen dames die door die arts zijn geopereerrd. Hij komt niet voor in onze explantatielijst https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... xplantatie

En heb niemand hem ooit horen noemen. Je kunt hem vragen stellen die in de lijst staan over de voorbereiding op het consult viewtopic.php?f=37&t=182
Is een heel oud topic trouwens, dus kan zijn dat linkjes niet meer werken sorry :oops:
Dank je wel Luna

Wat jammer dat niemand hem kent. Had wel graag wat ervaringen willen horen.

Ik zal de linkjes even bekijken.

Bedankt voor je berichtje.

Liefs
Lena
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 feb 2018 14:49

Sinds het ontstaan van het forum heb ik die naam niet voorbij horen komen, sorry! Heb het idee dat het een vrij jonge arts is, anders had ik er vast al wat over gehoord. Maar stel gewoon je vragen aan hem. En kijk gewoon hoe het voelt. En vooral belangrijk om te weten wat hij ten aanzien van kapsels doet :!:
De meeste arsten hebben wel veel ervaring met wissels en een explantatie in eigenlijk bijna hetzelfde als een wissel.
Komt goed hoor, gewoon naar je gevoel luisteren! :D
Lena38

Ongelezen bericht 16 feb 2018 15:06

Luna schreef:Sinds het ontstaan van het forum heb ik die naam niet voorbij horen komen, sorry! Heb het idee dat het een vrij jonge arts is, anders had ik er vast al wat over gehoord. Maar stel gewoon je vragen aan hem. En kijk gewoon hoe het voelt. En vooral belangrijk om te weten wat hij ten aanzien van kapsels doet :!:
De meeste arsten hebben wel veel ervaring met wissels en een explantatie in eigenlijk bijna hetzelfde als een wissel.
Komt goed hoor, gewoon naar je gevoel luisteren! :D
Dank je wel Luna. Ik laat het gewoon op me af komen. Als die pc uiteindelijk niks is, dan zal ik het zeker melden. Hij is inderdaad best jong. En voor wat ik nu weet ik het best een aardig iemand.

Mijn wissel was met veel kapselvorming. Het heeft wat moeite gekost om ze toen al te verwijderen. Omdat ook mijn huid erg dun en slap is, vind ik dat toch best eng om de explantatie te laten doen. Hoe dan ook een operatie zoiezo vind ik al eng. Meer door de uitwerking van de narcose en de angstaanvallen die er meestal bij komen kijken. De pijn zal me een worst wezen. En die operatie gaat hoe dan ook gewoon door. Wil echt van die dingen af. Ben het helemaal zat dat ziek zijn enzo. Klaag, klaag, klaag. sorry.

Ik zal in ieder geval wat vragen aan de pc stellen ivm kapsels. Moet er even een lijstje van maken anders vergeet ik het weer.

Bedankt
Liefs Lena
Lena38

Ongelezen bericht 23 feb 2018 16:54

Hoi hoi.

Nou ik ben bij de pc geweest. Hij raade mij aan om eerst alleen de implantaten te laten verwijderen en daarbij zal hij ook de kapsels verwijderen.

Daarna ga ik gewoon afwachten hoe het er allemaal uit komt te zien.
Mocht het na een half jaar / jaar dat ik me er aan stoor kan ik waarschijnlijk met mijn achtergrond ook nog de lift vergoed krijgen.

Het is nu nog afwachten op de goedkeuring van de verzekering. En dan kunnen ze pas een afspraak voor de operatie plannen.

Hopenlijk gebeurd het snel.

Liefs Lena
Sol

Ongelezen bericht 24 feb 2018 10:09

He lena

Geweldig!! De eerste stappen zijn gezet naar de bevrijding :D. Hou ons op de hoogte. Fijn dat de kapsels verwijderd worden. En verstandig om het eerst even aan te zien. Soms valt het gewoon reuze mee.

Liefs en xxx Sol
Lena38

Ongelezen bericht 24 feb 2018 12:02

Sol schreef:He lena

Geweldig!! De eerste stappen zijn gezet naar de bevrijding :D. Hou ons op de hoogte. Fijn dat de kapsels verwijderd worden. En verstandig om het eerst even aan te zien. Soms valt het gewoon reuze mee.

Liefs en xxx Sol

Hoi hoi Sol

Hoop idd dat het mee valt. Kan niet wachten totdat ze zijn verwijdert.

Liefs
Lena
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”