Als eerst, wat ben ik blij dat dit forum bestaat. Heb eindelijk het gevoel dat mensen hier me zullen begrijpen.

Mijn naam is Lena, ik ben 38 jaar en ben moeder van 4 kinderen.
Sinds een jaar na mijn eerste implantaten ( allergan 310) die in 2002 geplaatst zijn loop ik al te sukkelen met mijn gezondheid.
Dan heb ik het voornamelijk over allergieen die verergerd zijn, vermoeidheid en vooral veel angstaanvallen. Depressies.
Ik heb daar dus een tijd mee bij een psych en andere hulpverleners geweest. Anti depresiva's paroxentine en spierverslappers / betablokkers om meer te kunnen ontspannen tijdens de aanvallen.
Het maakte niet veel verschil. Ik werd er alleen maar nog vermoeider van.
Buiten dat ik een enorm kapselvorming had, had ik ook pijn in beide borsten. Dus ik heb besloten om ze te laten vervangen in 2010 vanwegen de pijn. Ook weer de Allergan protheses. Iets groter omdat mijn huid erg slap is geworden.
Wat opmerkelijk was is dat ik sinds die tijd heb ik vaak vervelende onstekingen en cystes die ook herhaaldelijk terug blijven komen. Daarbij heb ik ongeveer 3 keer in de week verhoging. Veel.spierpijn in mijn armen nek schouders benen. Veel kapselvorming en pijn Verder kan ik geen medicijnen meer nemen behalve nog paracetamol wat nog in mijn maag blijft. Hormonen en dergelijke wilt mijn lichaam niet accepteren en ben dan ook dagen zwaar misselijk.
Vergeetachtig zijn. Oververmoeid. Niet meer op mijn woorden kunnen komen. En zelfs mijn zinsopbouw klopt vaak niet meer.
Hoe dan ook dit zijn ongeveer de klachten waar ik nu mee loop.
Mede doordat mijn moeder een link stuurde, ben ik gaan googlen op de klachten en kwam.ik. het Asia syndroom tegen. Ik schrok.zo erg dat ik gelijk een afspraak bij de huisarts had gemaakt. En die verwees mij door naar de plastisch chirurg. Die me gelijk weer door verwees naar Internist Dr Nanayakara in het VU. Het was voor hem al zo goed als zeker dat ik het Asia syndroom heb. Dus heb ik nu weer een verwijzing voor de plastisch chirurg om de protheses zo snel mogenlijk te verwijderen. De 23e heb ik een afspraak daar. En dan gaan we kijken naar de opties die ik nog heb. Hoe dan ook na 16 jaar eindelijk antwoord te hebben op alle kwalen die ik heb, (en dat het dus geen aanstellerij is)wil ik geen kunst meer in mijn lijf.
Dit is zo een beetje mijn verhaal.
En ik zou graag met jullie mee willen praten over de ervaringen van de protheses en explantaties, de vorm van verfraaien als die er nog zijn en de nazorg.
Groetjes van Lena