Afspraak plastisch chirurg na echo

Protheses vanwege cosmetische reden.
Bibib

Ongelezen bericht 13 feb 2025 18:44

Julia68 schreef:
13 feb 2025 10:40
Ik heb een datum, 26 februari mag ik in de scan.
Ik was net het verslag van de radioloog en plastisch chirurg aan het lezen en zag dat ze er vooralsnog van uit gaan dat de implantaten intact zijn?
Daar heb ik dus echt mijn vraagtekens bij omdat ik bij de echo geen mooie strakke omlijning zag bij de plek die ze niet goed in beeld kreeg maar golvende lijnen in plaats van die strakke lijn.

Niks voor mij dus, ik word er onrustig van en kreeg al een hoop stress omdat er contrastvloeistof op de afspraak bevestiging stond terwijl de arts vertelde dat een implantaat controle zonder contrast vloeistof is.

Ik heb me in elk geval al eens flink verdiept in de garantie voorwaarden van allergan die ik nog bezit omdat ik die nog in de operatie map heb die ik destijds kreeg want ik wil doorzetten en ze eruit laten halen, ongeacht de uitkomst van de scan.

De tijd die je hebt om te veel na te denken na een echo en borstfoto doet me niet echt goed, ik pieker me een slag in de rondte en diverse scenarios gaan door mijn hoofd, béh .. Wachten, ik heb er een hartgrondige hekel aan.

De uitslag komt pas een week na de scan
Hi Julia,

Rot hè dat je zo lang moet wachten! En helemaal omdat je totaal niet weet of ze nou lek zijn of niet.
Mijn vriendin had ook een echo gehad aan de ene kant zagen ze dat hij kapot was andere zeiden ze intact bij de operatie bleken ze beide kapot dus die echo’s zijn ook niet doorslaggevend hoor.Ik heb ook een mri gehad maar geen contrast vloeistof.Heb je wel aangemeld voor de rechtzaak tegen Allergan? Die is nu bezig en je kan je nog steeds aanmelden.
Hoop dat je deze 13 dagen het een beetje van je af kan schudden want dit gaat zoveel energie van je vragen die onderzoeken dan de datum van je operatie.Ik was toen ook 1 en al stress en ongeduldig en bang was echt vreselijk.Ik probeerde echt iets om handen te hebben om mezelf wat rustiger te krijgen veel sporten nog gezonder eten dan ik al deed gewoon voor naar de aanloop naar de operatie toe.
Want mij hoofd maakte me ook echt gek met al dat denken de hele tijd.Ik droomde der zelfs steeds over.
Dus ik snap precies wat je voelt en bedoelt.
Maar het komt echt wel goed hoor.Probeer wel voor elkaar te krijgen dat er op papier staat dat je het Asia syndroom heb.Stel ze zijn nog intact dan kan je wel met dat Asia syndroom bij de verzekering indienen.
Ik weet niet bij welke verzekering jij zit want sommige doen echt lastig.Ik heb nu een helmpje onder me bh maar voel het nog steeds wel,gelukkig wel wat minder nog 4 weken afzien dan mag hij eindelijk uit!
Probeer het een beetje los te laten hoor (is makkelijker gezegd dan gedaan) maar anders put het je helemaal uit.
Dikke knuffel
Julia68

Ongelezen bericht 14 feb 2025 09:25

Hallo Bibib,

Ik heb me aangemeld bij de rechtszaak ja, had nog alle papieren in een map zitten en heb meteen alles ingestuurd. Ook datgene wat ik al aan medisch dossier heb opgebouwd, dat vul ik nog aan als er wat nieuws bij komt.

Nu ik er achteraf over nadenk ben ik toch ook van mening dat de NVPC destijds haar verantwoording niet heeft genomen en de plastisch chirurgen ook niet want ook zij waren op de hoogte van alles en toch gebruikten ze allergan op advies van de NVPC.

Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen en af te wachten en het los te laten maar het blijft sluimeren op de achtergrond in mijn hersenpan.

In het ziekenhuis heb ik wel aangegeven dat ik er zo snel mogelijk mee aan de slag wil.
Ik heb ze natuurlijk het liefs gisteren al uit :lol:

Fijn dat het bij jou nu beter gaat met je bh, nog even doorzetten en dan is dat leed ook weer geleden en dan ben je overal vanaf.

Klopt dat ook die scan niet alles zegt, maar ik heb me al voorgenomen er verder mee te gaan met een second opinion als blijkt dat dit niet gezien wordt omdat ik al gelezen heb dat een ruptuur soms ook op een scan wordt gemist, vooral omdat ik het zelf al zag op de echo.

Liefs Julia
Julia68

Ongelezen bericht 06 mar 2025 10:06

Uitslag mri,

Hij is binnen, de uitslag.
Ik heb m alvast gelezen en ben aan het wachten op het belletje van de dokter.

Links is alles nog heel maar rechts is het implantaat op meerdere plekken kapot.
Het borstweefsel en de klieren en dergelijke zijn op de mri meegenomen en gelukkig is daar alles goed.

Het lek bevind zich “nog” volledig in het kapsel dus ik hoop dat ze niet te lang wachten met het verwijderen van de implantaten.

Ik ben zo opgelucht dat er geen bia ALCL verdenking is want in het verslag van de echo spraken ze over vocht.
Ik heb die angst voor mezelf gehouden omdat ik geen onrust wilde zaaien maar het was echt geen fijne periode tussen de echo en vandaag.

We gaan er voor, alles eruit en niets meer erin.
Fleur1900

Ongelezen bericht 06 mar 2025 11:07

Hoi Julia, wat erg dat je dit allemaal moet meemaken maar tegelijkertijd ook een opluchting dat het niet in je klieren zit. Vreselijk dat de artsen ons alleen maar voor de centjes bedriegen.
Ik ben zelf nog nieuw hier en op zoek naar een goede arts die een mooi resultaat kan geven. Welke arts heb jij voor gekozen en wat was voor jou de reden om voor hem/haar te kiezen?
Julia68

Ongelezen bericht 06 mar 2025 11:23

Fleur1900 schreef:
06 mar 2025 11:07
Hoi Julia, wat erg dat je dit allemaal moet meemaken maar tegelijkertijd ook een opluchting dat het niet in je klieren zit. Vreselijk dat de artsen ons alleen maar voor de centjes bedriegen.
Ik ben zelf nog nieuw hier en op zoek naar een goede arts die een mooi resultaat kan geven. Welke arts heb jij voor gekozen en wat was voor jou de reden om voor hem/haar te kiezen?
Hallo Fleur,

Ik ben uit het Zuiden van het land en heb als voorkeur Dr Michelle Feijen. Maar ik ben bang dat het dan nog even gaat duren dus heb ook aangegeven dat ik beschikbaar ben als ergens een plek is toen ze me dat vroegen.
Dr. Feijen heeft verschillende dames met verschillende zaken geholpen in mijn omgeving en allemaal zijn ze heel erg tevreden omdat het een fijn arts is die vakwerk aflevert. Het gaat via het ziekenhuis omdat een prothese kapot is.

Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken en een beetje rust kunt vinden in deze spannende tijden.

Liefs Julia
Bibib

Ongelezen bericht 07 mar 2025 07:00

Julia68 schreef:
06 mar 2025 10:06
Uitslag mri,

Links is alles nog heel maar rechts is het implantaat op meerdere plekken kapot.
Het borstweefsel en de klieren en dergelijke zijn op de mri meegenomen en gelukkig is daar alles goed.

Het lek bevind zich “nog” volledig in het kapsel dus ik hoop dat ze niet te lang wachten met het verwijderen van de implantaten.

Ik ben zo opgelucht dat er geen bia ALCL verdenking is want in het verslag van de echo spraken ze over vocht.
Ik heb die angst voor mezelf gehouden omdat ik geen onrust wilde zaaien maar het was echt geen fijne periode tussen de echo en vandaag.

Hi Julia68

Wat fijn dat je de Mri achter de rug heb,en nu eindelijk duidelijkheid heb.Gelukkig zijn je klieren schoon heel fijn!! Ik hoop dat je snel een de buurt bent voor explantaie dat die troep ook lekker uit jou lichaam is.
Dikke knuffel
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 mar 2025 08:23

Julia68 schreef:
Uitslag mri,

Wat fijn dat het nu zwart op wit staat en je kan worden ingepland voor de operatie!
Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!🙏🍀💖
Julia68

Ongelezen bericht 07 mar 2025 08:51

Bibib schreef:
07 mar 2025 07:00
Julia68 schreef:
Uitslag mri,

Hi Julia68

Wat fijn dat je de Mri achter de rug heb,en nu eindelijk duidelijkheid heb.Gelukkig zijn je klieren schoon heel fijn!! Ik hoop dat je snel een de buurt bent voor explantaie dat die troep ook lekker uit jou lichaam is.
Dikke knuffel
Hallo Bibib,
Ik hoop ook dat het snel gaat, eigenlijk ben ik er ook helemaal klaar voor.
De dag van de operatie zal spannend worden maar ik heb mijn angst benoemd, ook bij de anesthesist dus dat brengt al meer rust met zich mee. Ook heb ik een vragenlijst moeten invullen waarbij ik dit nogmaals heb aangegeven dus voor nu vertrouw ik erop dat het goed komt.
Volgende week heb ik nog een afspraak staan voor de details, misschien hoor ik dan wel al meer.

Hoe is het met jou nu?
De 6 weken inmiddels voorbij?
Ik zag je resultaat, het is echt heel mooi geworden. Ik ben zo blij voor je.

Liefs Julia
Julia68

Ongelezen bericht 07 mar 2025 08:55

Luna MKS schreef:
07 mar 2025 08:23
Julia68 schreef:
Uitslag mri,

Wat fijn dat het nu zwart op wit staat en je kan worden ingepland voor de operatie!
Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!🙏🍀💖
Hallo Luna, dank je.
Hopelijk ben ik gauw aan de beurt.

Heb jij mijn berichtje gelezen bij de rechtszaak.
Er is een lijst van de klinieken die natrelle hebben geplaatst maar de mooi kliniek waar ik ze heb gekregen in 2018 ontbreekt. Misschien dat die nog toegevoegd kan worden zodat de lijst completer is?

Liefs Julia
Fleur1900

Ongelezen bericht 07 mar 2025 20:53

Julia68 schreef:
06 mar 2025 11:23
Fleur1900 schreef:
Hallo Fleur,

Ik ben uit het Zuiden van het land en heb als voorkeur Dr Michelle Feijen. Maar ik ben bang dat het dan nog even gaat duren dus heb ook aangegeven dat ik beschikbaar ben als ergens een plek is toen ze me dat vroegen.
Dr. Feijen heeft verschillende dames met verschillende zaken geholpen in mijn omgeving en allemaal zijn ze heel erg tevreden omdat het een fijn arts is die vakwerk aflevert. Het gaat via het ziekenhuis omdat een prothese kapot is.

Ik hoop dat je een goede keuze kunt maken en een beetje rust kunt vinden in deze spannende tijden.

Liefs Julia
Hoi Julia,

Nou echt rust heb ik momenteel niet omdat ik pijn heb. Ik ben zelf wel bereid om langer te gaan reizen voor een mooier resultaat. Heb je na het lezen van de ervaringen op dit foruk gekozen voor deze arts? Welke arts had je gekozen als afstand geen probleem was geweest. Heb ik goed begrepen dat je in het ziekenhuis geopereerd moet worden vanwege een lekkage
Julia68

Ongelezen bericht 08 mar 2025 09:18

Fleur1900 schreef:
07 mar 2025 20:53
Julia68 schreef:
Fleur1900 schreef:
Hallo Fleur,

Liefs Julia
Hoi Julia,

Nou echt rust heb ik momenteel niet omdat ik pijn heb. Ik ben zelf wel bereid om langer te gaan reizen voor een mooier resultaat. Heb je na het lezen van de ervaringen op dit foruk gekozen voor deze arts? Welke arts had je gekozen als afstand geen probleem was geweest. Heb ik goed begrepen dat je in het ziekenhuis geopereerd moet worden vanwege een lekkage
Hallo Fleur,
Ik snap het, ik heb er ook pijn aan en wil alles het liefst zo snel mogelijk geregeld hebben.
Nee mijn keuze is niet gebaseerd op de ervaringen op het forum, de artsen die geadviseerd worden heb ik wel bekeken en ik herken er een aantal van de tijd van mijn prothese wissel.
Ik heb mijn keuze gemaakt omdat deze arts in mijn nabije omgeving een aantal dames heeft geholpen met verschillende problemen in de borsten. Deze dames zijn heel erg te spreken over haar en over het resultaat. Ze is menselijk en begripvol en erg vriendelijk en dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Een arts moet mij echt gerust kunnen stellen want de adrenaline loopt aardig op voor een operatie en ik ben in staat om weg te rennen als ik al op de ok ben, waar ik dus niets mee op schiet.

Ik wil ook niet ver gaan reizen want na de operatie moet je dan naar huis toe en aangezien ik misselijk ben van de narcose is dat dus geen ideaal scenario.

Ik heb ook niet nagedacht over wie ik zou kiezen als de afstand geen probleem zou zijn maar heb wel nagedacht over wie hier in de buurt de beste is.
Heb geen trek in maandenlange wachttijden, wat je dus krijgt bij die arts waar de meesten heen willen, ik wil het het liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Maar ik krijg ook geen borstlift of bijvullen met eigen vet. Na 25 jaar protheses wordt dit mijn 3e operatie aan mijn borsten dus ik wil ook niet meer eraan laten rommelen want het zijn toch steeds weer flinke operaties.

Ik mag inderdaad naar het ziekenhuis, 1 prothese is kapot, de toestemming bij de zorgverzekeraar is aangevraagd, ik hoop dat die snel goed gekeurd wordt.
Fleur1900

Ongelezen bericht 08 mar 2025 14:13

Julia68 schreef:
08 mar 2025 09:18
Fleur1900 schreef:
07 mar 2025 20:53
Julia68 schreef:

Hallo Fleur,

Liefs Julia
Hoi Julia,

Hallo Fleur,
Ik snap het, ik heb er ook pijn aan en wil alles het liefst zo snel mogelijk geregeld hebben.
Nee mijn keuze is niet gebaseerd op de ervaringen op het forum, de artsen die geadviseerd worden heb ik wel bekeken en ik herken er een aantal van de tijd van mijn prothese wissel.
Ik heb mijn keuze gemaakt omdat deze arts in mijn nabije omgeving een aantal dames heeft geholpen met verschillende problemen in de borsten. Deze dames zijn heel erg te spreken over haar en over het resultaat. Ze is menselijk en begripvol en erg vriendelijk en dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Een arts moet mij echt gerust kunnen stellen want de adrenaline loopt aardig op voor een operatie en ik ben in staat om weg te rennen als ik al op de ok ben, waar ik dus niets mee op schiet.

Ik wil ook niet ver gaan reizen want na de operatie moet je dan naar huis toe en aangezien ik misselijk ben van de narcose is dat dus geen ideaal scenario.

Ik heb ook niet nagedacht over wie ik zou kiezen als de afstand geen probleem zou zijn maar heb wel nagedacht over wie hier in de buurt de beste is.
Heb geen trek in maandenlange wachttijden, wat je dus krijgt bij die arts waar de meesten heen willen, ik wil het het liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Maar ik krijg ook geen borstlift of bijvullen met eigen vet. Na 25 jaar protheses wordt dit mijn 3e operatie aan mijn borsten dus ik wil ook niet meer eraan laten rommelen want het zijn toch steeds weer flinke operaties.

Ik mag inderdaad naar het ziekenhuis, 1 prothese is kapot, de toestemming bij de zorgverzekeraar is aangevraagd, ik hoop dat die snel goed gekeurd wordt.
Ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe. Begrijp je keuze en overwegingen helemaal. Ik ben van plan om een nachtje in het hotel te gaan overnachten. Zit natuurlijk ook niet te wachten op pc die zich als een eikel kan zijn. Voor mij zijn het beste resultaat met minst mogelijke littekens het meest belangrijk. Daarom ben ik momenteel nog heel erg zoekende. Desnoods ben ik zelfs bereid om over de grens te gaan naar België. Ik ben nog niet naar de pc geweest omdat ik nog geen keuze heb kunnen maken.
Maar tijd dringt omdat de pijn steeds erger wordt.
Alvast bedankt voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”