Zwemmen is inderdaad niet verstandig nu. En je lichaam geeft het zelf ook aan. Je krijgt steeds meer pijn. Iedere beweging met je borstspieren drukt het implantaat plat en zorgt ervoor dat er meer siliconen uit komen. Dat wil je natuurlijk zo veel mogelijk beperken. Bij op je buik liggen heb je ook meer druk op het implantaat en dan komt er ook meer uit. Probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Onderdompelen mag echt wel hoor. Dat moet zelfs. Je moet jezelf kunnen afkoelen, want ook als je lichaam verhit, komen er meer siliconen vrij. Dus afkoelen is belangrijk.
Wees alsjeblieft niet bang door alles wat ik schijf hoor. Het is niet zo dat er een kraan open staat. Ja, ergens wel, maar er komen kleine hoeveelheden van af en zeker geen liters, hahaha. Nee, wees niet bang hoor. Dat is nu wel het laatste wat je erbij kunt hebben.
In deze weken zul je nooit zoveel meer in je lichaam krijgen dan je al deze jaren bij elkaar hebt gehad. + Volgens mij heb jij een heel dik kapsel. En het kapsel beschermd je ook enigszins.
De pijn zal na de explantatie echt minder zijn hoor. Je zult echt een wereld van verschil merken. Ik had dat ook. Eerst had ik veel brandende pijn in mijn borsten, borstspieren, armspieren en oksels. Na de explantatie was deze pijn helemaal weg. Daarna kwam het wel weer terug, maar in mindere mate. De pijn werd op na zo’n 4 maanden wel weer erger, heel veel branden op de borstkas. Een ander soort pijn eigenlijk. Daarna werd het weer minder. En zo bleef het een paar maanden lang. Pijn en dan weer minder. Maar de pijn was zeker niet meer zoals eerst. Zo rond de 7e maand werd de pijn wel weer erg heftig. Weer een ander soort pijn. Ik had hele nare pijnscheuten in de borsten en ook de okselklieren deden erg veel pijn. Het voelde alsof ik twee knikkers onder de oksels had zitten die er ieder moment uit zouden springen. Ik ben nu zo’n 10,5 maanden verder en heb bijna geen pijn meer. het is niets te vergelijken met hoe het was. Het is nog steeds erg gevoelig allemaal en ik heb wel degelijk af en toe pijn, maar het is niet zo dat ik daar pijnstilling voor hoef te nemen, dus dat zegt al heel wat. De pijn zit bij mij met name in de linkerklier, want daar zitten volgens de radioloog siliconen. Dat merk ik dus wel degelijk. Die klier speelt af en toe op. Pijn in de borsten heb ik meer zo tussen de ovulatie en menstruatie. Juist omdat het een gevoelige plek is geworden, speelt het tijdens de cyclus ook op. Dan houden we meer vocht vast en dit kan voor klachten zorgen. Vooral door de siliconenbelasting. Maar echt, de pijn is niets te vergelijken met hoe het was.
Dat we zoveel en zo lang pijn houden komt door het genezingsproces. Hieronder een link waar je meer daarover kunt lezen. Bij de tekst zie je nog meer linkjes van ervaringen van dames.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/viewtopic.php?t=513
Hoop dat het een geruststelling voor je zal zijn.
Heel veel liefs en heel veel sterkte,
Luna