Even voorstellen Chica

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 aug 2012 10:12

Vreseijk zoveel pijn! Ik leef met je mee..
Nog 6 weken. Wat een lange weken worden dat voor je.
Hoop dat je wat pijnstilling kunt nemen tegen de pijn. Is natuurlijk niet goed, maar je zult misschien wel moeten.
Wat mij altijd wel hielp was ibuprofen, paracetamol deed niets.
Ik wens je veel sterkte deze komende weken. Doe zo rustig mogelijk aan. En probeer zo min mogelijk je borstspieren te gebruiken. Je hebt ze ook onder de spier toch? En NIET op je buik liggen!!
Als ze er straks uit zijn, dan zal de pijn in je borsten en armen weggaan hoor. Daarna kun je wel weer veel last krijgen bij het herstel, maar dat wordt met de tijd dan ook beter.

Afbeelding
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Chica

Ongelezen bericht 01 aug 2012 19:54

Op mijn buik liggen kan ik al jaren niet,maar vandaag toch even gedaan,half uurtje.Ga elke dag naar het zwembad maar zelfs zwemmen doet pijn.
Ik begrijp dat ik dat dus niet meer moet doen,alleen maar even onderdompelen dus.
Het weer is er wel voor hier hoor,sorry, 42 gr.!!!
Kun je me uitleggen waarom ik na de operatie meer last kan krijgen?
Zelf dacht ik als ze eruit zijn dan zal ik minder pijn hebben en dus minder last.
Probeer zoveel mogelijk te lezen op de site maar kan helaas niet lang zitten achter elkaar en door mijn nek klachten niet goed lezen.
Ik wens iedereen die in het zelfde schuitje zit erg veel sterkte want het is niet gemakkelijk.
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 aug 2012 12:44

Zwemmen is inderdaad niet verstandig nu. En je lichaam geeft het zelf ook aan. Je krijgt steeds meer pijn. Iedere beweging met je borstspieren drukt het implantaat plat en zorgt ervoor dat er meer siliconen uit komen. Dat wil je natuurlijk zo veel mogelijk beperken. Bij op je buik liggen heb je ook meer druk op het implantaat en dan komt er ook meer uit. Probeer het zoveel mogelijk te vermijden.
Onderdompelen mag echt wel hoor. Dat moet zelfs. Je moet jezelf kunnen afkoelen, want ook als je lichaam verhit, komen er meer siliconen vrij. Dus afkoelen is belangrijk.
Wees alsjeblieft niet bang door alles wat ik schijf hoor. Het is niet zo dat er een kraan open staat. Ja, ergens wel, maar er komen kleine hoeveelheden van af en zeker geen liters, hahaha. Nee, wees niet bang hoor. Dat is nu wel het laatste wat je erbij kunt hebben.
In deze weken zul je nooit zoveel meer in je lichaam krijgen dan je al deze jaren bij elkaar hebt gehad. + Volgens mij heb jij een heel dik kapsel. En het kapsel beschermd je ook enigszins.

De pijn zal na de explantatie echt minder zijn hoor. Je zult echt een wereld van verschil merken. Ik had dat ook. Eerst had ik veel brandende pijn in mijn borsten, borstspieren, armspieren en oksels. Na de explantatie was deze pijn helemaal weg. Daarna kwam het wel weer terug, maar in mindere mate. De pijn werd op na zo’n 4 maanden wel weer erger, heel veel branden op de borstkas. Een ander soort pijn eigenlijk. Daarna werd het weer minder. En zo bleef het een paar maanden lang. Pijn en dan weer minder. Maar de pijn was zeker niet meer zoals eerst. Zo rond de 7e maand werd de pijn wel weer erg heftig. Weer een ander soort pijn. Ik had hele nare pijnscheuten in de borsten en ook de okselklieren deden erg veel pijn. Het voelde alsof ik twee knikkers onder de oksels had zitten die er ieder moment uit zouden springen. Ik ben nu zo’n 10,5 maanden verder en heb bijna geen pijn meer. het is niets te vergelijken met hoe het was. Het is nog steeds erg gevoelig allemaal en ik heb wel degelijk af en toe pijn, maar het is niet zo dat ik daar pijnstilling voor hoef te nemen, dus dat zegt al heel wat. De pijn zit bij mij met name in de linkerklier, want daar zitten volgens de radioloog siliconen. Dat merk ik dus wel degelijk. Die klier speelt af en toe op. Pijn in de borsten heb ik meer zo tussen de ovulatie en menstruatie. Juist omdat het een gevoelige plek is geworden, speelt het tijdens de cyclus ook op. Dan houden we meer vocht vast en dit kan voor klachten zorgen. Vooral door de siliconenbelasting. Maar echt, de pijn is niets te vergelijken met hoe het was.
Dat we zoveel en zo lang pijn houden komt door het genezingsproces. Hieronder een link waar je meer daarover kunt lezen. Bij de tekst zie je nog meer linkjes van ervaringen van dames.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/viewtopic.php?t=513

Hoop dat het een geruststelling voor je zal zijn.

Heel veel liefs en heel veel sterkte,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Chica

Ongelezen bericht 09 aug 2012 13:37

Dank je wel voor je gerustellende woorden.
Heb nu een tijdje geleden de uitslagen gehad,waar dus zoals verwacht niets op te zien was.Behalve dat er vouwen in zitten.
Ze hebben het echter niet over de zeer pijnlijke plek aan mijn linker borst bij de tepel.Vind het zo raar want kan er bijna niet aan zitten zo´n pijn doet het.
Mijn HA heeft mij gebeld gisteren dat zij de uitslag had!!!Er is niets aan de hand en moet me niet zo druk maken.
Heb haar verteld dat er wel degelijk iets aan de hand is maar dat ze er hier niets van (willen) weten.De kosten waarschijnlijk, maar dat ik op 11 september geopereerd wordt in Nederland.
Dat vindt ze raar maar ze wil wel dat ik op consult kom om erover te praten.
Dat zal ik zeker gaan doen binnenkort en vooral ook uitleggen dat ik hier geen genoegen mee neem.

Tevens heb ik een vraag die iemand hier misschien kan beantwoorden.
Hoelang na de explantatie als alles gewoon goed gaat,mag ik vliegen?
Worden er oplosbare hechtingen gebruikt?
Morgen weer een dag!
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 aug 2012 10:28

Hoi Chica,
Zie je nou, bij mij ging het precies zo. En toch was er een hoop aan de hand en dat is bij jou ook zo. Dat wordt tijdens de operatie pas duidelijk. Wacht maar af.
Ik denk dat je wel na een paar dagen mag vliegen hoor, maar het beste is om dr. Kingma even deze vraag te stellen via de mail. Je kunt haar altijd mailen met vragen.
De hechtingen lossen inderdaad wel vanzelf op. Maar je moet natuurlijk ook nog terugkomen voor de nacontrole. Dus vraag ook dat even aan de arts. Hoe dat zit, hoe lang na de operatie dat zal plaatsvinden. Zo kun je uitrekenen hoelang je hier moet zijn. Denk zelf toch wel 3 weken bij elkaar. Gaat dat lukken denk je?
En nog iets belangrijks: je komt toch niet alleen hè? Je man komt roch wel met je mee hoop ik. Of iemand anders die je kan begeleiden. Op zich zul je na een paar dagen wel sterk zijn hoor. Dat waren we allemaal wel hoor.
Als alles volgens plan gaat, dan ben je snel weer sterk genoeg. Vrouwen zijn krachtige wezens. Wij zijn echt zoveel sterker dan mannen, hahahaha. Mannen zijn mietjes als ze ziek zijn. :lol:

Stel al je vragen aan de arts ok?
Heel veel iefs,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Chica

Ongelezen bericht 10 aug 2012 16:44

Nee,ik kom echt alleen en verblijf bij mijn oom.
Mijn man moet hier blijven bij de meiden en de honden.
Ik ben ondertussen al 9 keer geopereerd waarvan 3 keer aan mijn borsten,dus wel wat gewend.
Ik weet dat het elke keer anders kan zijn maar ik ben best wel hard voor mezelf.Vandaar dat ik al jaren met klachten loop en altijd maar denk dat het wel over gaat.
Hoop dat het deze keer niet tegenvalt en dat ik gauw weer naar huis kan.
Ik zal waarschijnlijk wel 1 dag in het ziekenhuis blijven,want vind het iets te ver om dezelfde dag terug te rijden.Het is zo´n 100 km.Na een dag of twee weer terug om de drains te laten verwijderen en dan hoop ik toch wel enkele dagen later terug te kunnen.
Ik vlieg al op 2 september omdat ik de 3 de in het Slotervaart moet zijn bij dr.Kingma en de anesthesist.De 11 de pas de operatie en dus hoop ik op zijn laatst de 20 ste terug te vliegen.Langer kan echt niet.
Ik zal wel een mailtje sturen met mijn vragen aan dr.Kingma.
In iedergeval bedankt voor je goede zorgen.
Morgen weer een dag!
Joke MKS

Ongelezen bericht 10 aug 2012 17:51

Hai Chica,

Je medisch dossier opvragen:
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... he-stappen

groet,

Joke
Chica

Ongelezen bericht 10 aug 2012 19:59

Hoi Joke,

Het Slotervaart vraagt mijn dossier op.
Ik heb zelf mijn gehele medische dossier van mijn HA,maar daarin staat niet welke proteheses er gebruikt zijn.
Denk je dat het handig is toch voor mezelf deze ook op te vragen?
Morgen weer een dag!
Joke MKS

Ongelezen bericht 10 aug 2012 20:04

Ha Chica,

Dat zou ik zeker doen.

groetjes,

Joke
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 aug 2012 11:17

In het Slotervaart blijf je zeker een nachtje slapen, dus wees gerust.
Alleen reizen gaat je lukken, vrouwen zijn sterk! Wat je wel zou kunnen doen is doorgeven aan het vliegtuigpersoneel dat je net bent geopereerd zodat ze daar rekening mee kunnen houden. En stel dat er iets is, dan weten ze van je situatie af. Je hoeft zeker niet te zeggen wat voor soort operatie het was hoor.
Overleg wel alles goed met de arts. Alleen zij kan zeggen wanneer je mag vliegen.
Adios amiga!
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Chica

Ongelezen bericht 21 aug 2012 17:06

Hoi,

Heb dr.Kingma gemaild en kreeg het antwoord dat ik vrij snel weer terug zou kunnen vliegen.
Liever heeft ze dat ik iets langer blijf zodat ze een na-controle kan doen na 10 dagen.
Ik hoop dat dat op de 18 de kan,dan kan ik de 19 de terug,vind ik lang zat.
Het scheelt voor mij 3 dagen en dat is veel.
Ben nu al drie keer geopereerd aan mijn borsten dua weet ongeveer?wel wat ik kan verwachten.
Het grootste probleem voor mij is dat ik altijd wil roken.Het liefst zo snel mogelijk op de been om een sigaretje te roken.
Ik weet dat het heel erg slecht is,maar ben echt verslaafd en heb het gewoon nodig om met de stress om te gaan.
Zelfs mijn HA in Ned.toendertijd zei wel eens dat voor mij het ideaalste zou zijn om er 5 per dag te roken,want anders krijg ik teveel stress.
Heb al twee keer 4 mnd.niet gerookt maar kan het gewoon niet laten.
Stom mens ben ik hé,maar eens komt de dag dat ik echt stop.Dat de knop echt omgaat en alleen nog maar gezond het leven door wil gaan en niet meer afhankelijk wil zijn van nicotine.
Morgen weer een dag!
Angel

Ongelezen bericht 22 aug 2012 09:49

Hoi Chica,

Maak je niet druk om het roken hoor.Dat doe ik ook, en nu zelfs weer iets meer nu de datum vast staat.
Meid hou je taai, komt vast allemaal wel weer goed.
Liefs,
Angel
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 aug 2012 10:04

Lieve Chica,
Eens zul je ervan af komen. Ik weet het zeker.
Straf jezelf niet ermee door je rot te voelen. En jezelf stom te noemen!! Niet doen hoor! Het is jouw manier om om te gaan met stress. Wel ongezond, dat zeker, maar ja, wat kun je doen? Je hebt al zoveel te verwerken nu. Stapje voor stapje zullen er dingen voor je veranderen. De eerste stap is explantatie!! En dat ga je doen. En wat zijn we trots op je!!!
Wie weet hoe het daarna met je zal gaan. En wie weet lukt het je dan beter om te minderen.
Chica, we kunnen niet alleen maar ongeluk in ons leven krijgen. Eens komt een dag dat we het beter krijgen. Denk dat iedereen nu echt in de slechtse tijd van zijn/haar leven zit. Daarna kan het alleen maar beter worden hoor. Ik weet het zeker!!
Een -BLOEM- voor jou,
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Chica

Ongelezen bericht 22 aug 2012 13:56

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden.
Maar wat roken betreft voel ik mij een zwakkeling,terwijl ik juist zo´n sterk persoon ben.
Heb heel veel mee gemaakt in mijn leven en zou een boek kunnen schrijven.Velen hebben dat al gezegd.Schrijf het van je af.Misschien ooit nog eens,als ik de rust in mijn leven heb en mezelf goed voel in mijn lichaam.
Loop al jaren met klachten en zeker nu ik erop terug kijk,weet ik dat het van de silliconen komt.
Ben dus al jaren mijn lichaam aan het vergifttigen,verschrikkelijk.
Het wordt er ook niet beter op.Steken in mijn linker borst en raar maar ze worden groter.
Mijn bh´s en bikini tops worden te klein.Merk het want heb ze pas enkele maanden geleden gekocht en toen zaten ze goed.
Ben eerlijk gezegd best wel bezorgd nu en waarschijnlijk rook ik daarom meer.
Nu is het ook nog eens zo dat de puffers die ik gebruik voor mijn asthma uit de handel hier zijn genomen en ik heb het spaans benauwd hihihi.
Moet ik weer naar mijn HA voor een andere soort.Het probleem is dat ik een intolerantie heb voor medicijnen en weet dus niet hoe ik op deze nieuwe ga reageren.
Word er echt zo moe van,en dat ben ik al zo erg door de ME/CVS.
Hoop echt dat na de operatie ik me beter ga voelen want het is me nu allemaal erg zwaar.
Oké,ik moet door,zoals altijd,mijn gezin,mijn honden,de rompslomp in Ned.,want die heb ik ook nog,en ga zo maar door.
Gelukkig is een mens taai en heeft een overlevingsdrang en vandaar dat we elke keer onze grenzen verlengen,maar hoelang nog hé?
Wat een verhaal,ben niet depri hoor maar moest het gewoon even kwijt.
Vandaar dat ik het hier maar even schrijf,want we zijn lotgenoten en begrijpen elkaar.

Un beso para todas,
gr.Chica.
Morgen weer een dag!
Lena

Ongelezen bericht 23 aug 2012 09:50

Hoi Chica,

Ik heb je verhaal gelezen en zie dat je het echt zwaar hebt. Het moet heel moeilijk geweest zijn om het allemaal vanuit Spanje te moeten regelen. Heftig he, wat er allemaal met ons gebeurd. Ik word er ook zo boos van als ik de ervaringen lees. Je zult vast opknappen als de operatie geweest is. Al is het in eerste instantie maar de stress die je dan kan afsluiten. Na mijn explantatie voelde ik me enorm opgelucht en dat is al heel wat waard. Wens je veel sterkte met de laatste loodjes.

Liefs
Lena
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”