Even voorstellen Flora

Protheses vanwege cosmetische reden.
Flora

Ongelezen bericht 03 apr 2019 20:54

Hoi allemaal,

Wilde even met jullie delen dat ik de laatste week april bij dr Kappel terecht kan voor een eerste consult.
Ik kijk er enorm naar uit.
Heb nog geen afspraken bij andere artsen gemaakt omdat ik bang ben dat ik geen uiteindelijke keuze kan maken.
Heb altijd moeite met het maken van keuzes. :oops:
Als dr Kappel me gerust kan stellen dan ga ik vast voor haar.

Ben inmiddels ook weeer naar de huisarts geweest en heb met hem gesproken over mijn ellenlange lijst van klachten.
Had ook de verslagen die ik op deze site vond voor hem meegenomen.
Hij was verrast toen ik begon over de implantaten en hij vertelde me ook dat hij alles had gevolgd in de media en gelooft in het siliconen probleem.
Vooral bij zeer gevoelige vrouwen als ik.
Dat vond ik een enorme opluchting.
Ik heb nu een verwijzing gekregen voor dr Kappel en voor dr Nanayakkara.
Volgens de laatste verwijzing neemt t VUMC contact op binnen 3 werkdagen dus ben heel benieuwd.
Iemand daar ervaringen mee?

Ik vroeg me nog wel af. In het protocol van dr Nanayakkara staat een bloedonderzoek.
Is het van belang dat deze al wordt gedaan voor explantatie? Via de huisarts kan dat ook?
Had begrepen dat de wachtlijst 6-8 maanden is :shock:
Wil daar liever niet op wachten met de explantatie.
Vandaag een mega slechte dag gehad en dat bevestigd dan mn keuze voor explantatie extra.
Niet dat ik nog twijfel hoor ;)

Nou hopelijk is mn verhaaltje een beetje duidelijk ondanks mn wazige hoofd van vandaag.

Xx en liefs voor jullie!
Bren

Ongelezen bericht 03 apr 2019 22:59

Hi Flora,

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, ik zit met precies dezelfde vragen als jij mbt eerst naar de immunoloog of niet.. Ik heb besloten om zowieso de siliconen er zo snel mogelijk uit te halen en heb vrijdag een afspraak bij de ha voor een verwijzing naar de immunoloog.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar 't lijkt me het allerbelangrijkste dat het er zo snel mogelijk uit gaat.
Ik ben ook moeder van 2 jonge kindjes, ik zie ook erg op tegen de operatie en wat zeg ik tegen hen?
En wat zeggen jullie op je werk?
Ik wil niet dat iedereen het te weten komt... Zoveel schaamte voel ik.
Nou ik wens je succes met je keuzes maken, ik hoop dat je er uit komt.
Zo fijn dat dit forum bestaat!
Flora

Ongelezen bericht 04 apr 2019 09:37

Hi Bren,

Dat opzien tegen de operatie heb ik ook wel.
Vooral voor de narcose. Geen controle hebben over wat er gebeuren gaat zie ik het meest tegenop.
Ja de kindjes, ik vertel ze nu nog niets.
Waarschijnlijk pas wanneer ik een operatie datum heb en die naderd. Helaas zien ze me heel vaak 'ziek' en kan ze daarom wel goed uitleggen dat ik geopereerd zal worden om beter te worden.
Volledige uitleg, daar zijn ze te jong voor.
Heb je wel naasten om je te helpen met je kindjes voor na je operatie?

Werk is ook een lastige. Goed dat je dat aankaart!
Moet zeggen dat ik hier nog niet echt goed over heb nagedacht.
Ik ga het denk ik eerst niet vertellen en neem onbetaald verlof op ofzo.
Waar voel je schaamte voor?
Omdat je borstimplantaten hebt?

Ik schaam me niet dat ik ze heb, meeste van mn collega's weten het wel. (is een keer ter sprake gekomen)
Wist 12 jaar geleden ook niet de gevaren ervan omdat die nooit zijn verteld.
Weet zeker dat als me was verteld dat ze kunnen zweten dan had ik het al niet gedaan.
Was toen heel erg gerustgesteld van het feit dat de pc zo laaiend enthousiast was dat de inhoud niet vloeibaar was etc.
Voel me ergens wel een beetje knullig omdat ze er nu uitgaan. En ben een klein beetje bang voor reacties van onwetende mensen. Onbegrip en reacties krijgen als: eigenschuld dikke bult…
Zijn er ook vrouwen op het forum die hier 'last' van of mee te maken hebben gehad?

Hopelijk kan iemand ons meer vertellen over het naar immunoloog gaan.
Je hebt zo gelijk..ze moeten er zo snel mogelijk uit.

Veel liefs! Flora
Bren

Ongelezen bericht 04 apr 2019 21:44

Hi Flora,

Ik heb moeite met dat er 1 lek is, en dat ik nu geopereerd moet worden, ik vertel het alleen aan de mensen die dichtbij staan, maar ben ook wel bang voor t eindresultaat, dat het verschil heel zichtbaar gaat zijn... ik voel nu ook veel verantwoordelijkheid naar mijn kindjes toe, zei zijn 5 en 2 jaar en hebben na de operatie een moeder die er even niet voor ze kan zijn... Dat vind ik lastig.... Ik heb exact hetzelfde te horen gekregen dat de silliconen een vaste substantie was en dat ze erg veilig en sterk waren. Ik heb die beslissing toen der tijd ook niet zomaar genomen, en eigenlijk ook lang en goed overwogen.
Ik wil ook wel vragen aan de arts of ik ze mag zien. Geen idee of 't gebruikelijk is, maar voor mij is dat wel belangrijk.
Ik ben er ook nog niet uit hoe ik het op mijn werk ga doen, nu weet mijn werkgever het al wel, een aantal collega' 's weten wel dat ik protheses heb, maar om te vertellen dat er 1 lek is vind ik ergens ook wel gênant...
Ik ga morgen het ziekenhuis bellen met de vraag of we al iets bekend is wanneer ik gepland sta, en of ik evt op een reserve lijst kan komen mocht er iemand uitvallen dat ik eerder geholpen kan.
Hoe eerder hoe beter, durf niet eens meer op mijn buik te slapen, en hoe lang het al lek is gaat ook maar door mijn hoofd...
Zo fijn dat we hier elkaars ervaringen kunnen delen en te kunnen lezen hoe iedereen hiermee om gaat.
Bren

Ongelezen bericht 04 apr 2019 21:45

Dat knullige voel ik ook enorm! Ik ben ook benieuwd naar vrouwen die de explantatie al gehad hebben hoe zei dit ervaren hebben?
Tips zijn welkom☺️

Liefs Brenda
diana1967

Ongelezen bericht 05 apr 2019 19:32

hoi flora
ik heb geen enkele knullige reactie gehad; alleen maar positieve
en ik kan hiermee mooi anderen waarschuwen wat 17 jaar geleden niet bekend was,
om ze proberen te verhoeden voor het nemen van implantaten
sterkte, en elk gevoel mag gewoon er zijn, dat maakt je sterker
lieve groetjes
Diana
Flora

Ongelezen bericht 08 apr 2019 20:27

Hi lieve Esther A,

Was even benieuwd hoe het met je gaat.
Als ik het goed heb dan word je deze week geopereerd.

Denk aan je!
En voor al je nog moet... heel erg veel succes!

X
Flora
Esther

Ongelezen bericht 08 apr 2019 21:44

Wat attent van je lieve Flora!!
Vrijdag is de dag voor mij. Gek gevoel wel.
Sinds ik besloten heb om m'n protheses te laten verwijderen zijn m'n borsten een stuk harder geworden. Alsof m'n lichaam ze er nu ook echt uit wil.
Wel heb ik het er af en toe erg moeilijk mee. Dubbel allemaal, maar laat maar komen!
Ben benieuwd wat je gevoel bij Dr. Kappel is. Nog een paar weekjes wachten hè.. Sterkte ook daarmee!
Liefs, Esther A
Flora

Ongelezen bericht 14 apr 2019 22:14

Esther schreef:
08 apr 2019 21:44
Wat attent van je lieve Flora!!
Vrijdag is de dag voor mij. Gek gevoel wel.
Sinds ik besloten heb om m'n protheses te laten verwijderen zijn m'n borsten een stuk harder geworden. Alsof m'n lichaam ze er nu ook echt uit wil.
Wel heb ik het er af en toe erg moeilijk mee. Dubbel allemaal, maar laat maar komen!
Ben benieuwd wat je gevoel bij Dr. Kappel is. Nog een paar weekjes wachten hè.. Sterkte ook daarmee!
Liefs, Esther A

Hey Esther,

Super benieuwd of alles goed is gegaan vrijdag...
Hoop het!

Veel liefs,
Flora
Esther

Ongelezen bericht 18 apr 2019 14:23

Haa Flora,
Ik ben weer in de lucht! Heb m'n update bij m'n topic gezet!
Xx
Flora

Ongelezen bericht 24 apr 2019 20:59

Hoi lieve allemaal,

Ben inmiddels op consult bij pc geweest.
Fijne vrouw vind ik dr. Kappel.

Ze was heel duidelijk.
Zelfs met mijn wazigheid heb ik het aardig goed kunnen volgen allemaal ;)
Ze vertelde o.a. hoe lang explantatie ongeveer duurt 1,5 - 2uur, de risicos van de operatie, wanneer je weer mag douchen, ook vertelde ze rustig en duidelijk over de drains, kapsels, herstel en ook dat de klachten na de operatie tijdelijk kunnen verergeren en dat ze na de operatie chlorella adviseert.

Heb geen last van baker 4 kapselvorming dus indienen bij de zorgverzekeraar kan ze nu niet.
Mochten ze echt lek zijn, wat zal blijken tijdens de operatie dan zou ze wel contact met de zv kunnen opnemen.
Hebben jullie ervaring met deze situatie? Is het sowieso aan te raden om de zv een brief te schrijven?
Wachten op een afspraak bij dr Nanayakkara wil ik iniedergeval niet. Dan zijn we 8mnd verder.

Momenteel was dr Kappel bezig met de planning van juni.
Het wachten is nu op de offerte, die ondertekenen, terugsturen en dan kan ze in gaan plannen.
Spannend wel want hoop heel erg dat ik daar nog bij kan…

XX Flora
Loiza

Ongelezen bericht 27 apr 2019 18:28

Heey Flora, net je verhaal gelezen. Dapper en goed dat je ze laat verwijderen. Al een afspraak voor explantatie bij dr. Kappel? Ben benieuwd wanneer je terecht kan.

Heb zelf begin juni een eerste consult staan bij haar. Ik hoop dat de explantatie redelijk snel volgt. Nu het in mn hoofd zit dat ze eruit moeten, wil ik het ook zsm :!: ;)
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Flora

Ongelezen bericht 27 apr 2019 20:00

Hi Loiza,

Heb nog geen datum.
Wacht met smart op mail en een datum.
Ze vertelde me op het consult dat ze zelf zal aangeven waar in amsterdam en wanneer ik me moet melden voor operatie.
En er komt ook nog een intake bij de anesthesist.
Hij beoordeeld of je geopereerd mag worden maar verwacht hiermee geen problemen ;)
Zal het delen zodra ik meer weet.

Begrijp heel goed dat je graag ook zsm wilt doorpakken. Misschien kun je dan al in juli geopereerd worden.
Heb je ook een voorsteltopic geschreven?
Benieuwd naar jouw verhaal. Zal zo even zoeken 😉

Liefs!
Flora

Ongelezen bericht 03 mei 2019 14:14

Hallo dames,

Vroeg me af of iemand weet hoelang het wachten ongeveer is op de offerte/explantatiedatum van dr Kappel.
Ben bijna twee weken geleden op consult geweest.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hoe snel na consult kregen jullie deze binnen?
En hoe snel was explantatie na tekenen van de offerte?
En komt die via mail of post?

Ik weet dat ze alles alleen doet en het natuurlijk ontzettend druk heeft.
Wil haar daarom eigenlijk ook niet onnodig lastigvallen maar zou het wel heel erg fijn vinden om een beetje te weten waar ik aan toe ben.
Moet ook vrij vragen aan mijn werkgever en ook een zomervakantie plannen etc.

Gek eigenlijk. Ben er nu zo mee bezig en kan niet wachten...

Veel liefs,Flora
Loiza

Ongelezen bericht 03 mei 2019 15:45

Ik ben met jou ook nieuwsgierig Flora - gezien mijn planning bij Kappel een maand later.

Ik vind het heel redelijk als je na 2 weken de vraag stelt of ze al een planning aan kan geven... ook ivm je eigen praktische zaken. anders wacht je even tot na het wknd en dan mailen. Wellicht werkt dr kappel wel in wknd :lol:
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”