afspraak bij PC

Protheses vanwege cosmetische reden.
dotje

Ongelezen bericht 19 mar 2018 23:55

margot1 schreef:
diana1967 schreef:Margot, nog een vraagje, waar opereert dokter Kolkman?
Fijn dat je zo'n prettige ervaring hebt met deze dokter,
groetjes
Hoe bedoel je precies Diana :oops: ......vanuit een privé kliniek of ziekenhuis bedoel je?

Het ziekenhuis in Breda
Luna schreef:Ok, gelukkig haalt hij het kapsel weg! :D
Door onderstaande zin dacht ik dat je bedoelde dat hij bij een heel dun kapsel de boel laat zitten. Daarom schreef ik je dat hij het gewoon moet weghalen, hoe dun het ook is.
margot1 schreef:Hij gaat zover het kan de kapselvorming weghalen, of deze moet heel erg dun aanwezig zijn, dan laat hij het zo ivm eventuele beschadigingen.
Het gaat inderdaad er niet om hoe dun het kapsel is, maar ze kunnen niet altijd het volledige kapsel verwijderen. Maar over t algemeen lukt dit wel.

Ik ben blij voor je Margot dat je proces aan de gang is! Heel veel succes in ieder geval! Vanaf nu kan het enkel beteren!

Liefs,

Do
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 mar 2018 19:16

Als er kapsel tegen de ribben aan zit, wat zo is als de protheses onder de borstspier zitten, dan kan dat zeker niet helemaal weg helaas.
De reden dat ik zo doordram, is omdat er artsen zijn die van mening zijn dat je een dun kapsel gewoon kunt laten zitten. Dus vandaar dat ik doorvraag.
Een kapsel moet er altijd uit, hoe dun het ook is. Er zijn vrouwen die door het achtergebleven kapsel dat tegen de ribben aanzat, in de problemen kwamen. Gelukkig hebben we bij het Meldpunt of forum geen dames gehad die daar echt heel nare dingen aan overhielden, maar dit komt wel voor helaas.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
diana1967

Ongelezen bericht 22 mar 2018 13:43

Hoi Margot,
Geeft niet hoor, ik sta nog helemaal in het begin. Twijfel van: zal ik of zal ik niet contact opnemen met een PC voor info.
Ik heb de uitslag van thermografie binnen; er is een groot temperatuurverschil tussen de ene en de andere borst wat kan duiden
op lekkage maar dit is niet zeker. Ze raden me aan om een echo te laten maken (en geen mammografie).
Maar ik weet ook niet hoe te beginnen. Ik heb een paar jaar geleden met dr Kappel een gesprek gehad; een hele fijne vrouw.
Alleen, ik durf niet meer in een privekliniek te worden geopereerd. Voor de eventuele complicaties maar ook voor als er wat gebeurd en je moet dan naar een ziekenhuis, dan krijg je weinig medewerking. Dit merk ik al aan mijn hielspoor.
Ik weet niet, is er een verwijzing van je huisarts nodig? Hoe staat een PC tegenover een informatief gesprek of willen ze alleen in gesprek als je al een beslissing hebt gemaakt? En durf ik mezelf wel te zien, zonder implantaten? Kortom, echt nog in het begin en de twijfelstadium.
Daarom vind ik jullie allemaal zo stoer, zo moedig en vooral zo goed voor jezelf.
Ik hoop dat ik ook ooit zover kom tot deze beslissing van explantatie. Ik weet dat ze eruit moeten, zeker na 16 jaar. Door jouw en jullie verhalen te lezen, hoop ik steeds meer moed te krijgen.
Lieve groetjes
Diana
Lena38

Ongelezen bericht 22 mar 2018 13:56

Diana

Je kunt altijd een gesprekje aan gaan met je pc hierover.
Je heb daar inderdaad wel even een verwijzing voor nodig van je huisarts.

Probeer bijvoorbeeld meer informatie te verzamelen zodat je uiteindelijk op een besluit zal komen. Ook al zal het voor je eigen gemoedsrust zijn. Dat kan bij je pc maar ook natuurlijk hier op het forum.

Hopenlijk kom je gauw op een besluit

Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
diana1967

Ongelezen bericht 22 mar 2018 15:23

Dank je wel Lena.
Ik ben nog aan het kijken/orienteren, welke PC. Ik volg jullie ervaringen dan ook met belangstelling.
Groetjes
Diana
Sol

Ongelezen bericht 22 mar 2018 16:02

Lieve diana

Ik begrijp je heel goed hoor. Ik heb zelf ook anderhalf getobd voor ik Dr Kappel belde. Ik dacht ook ja wat als mijn klachten niet door siliconen komen dan ben ik plat én ziek..

Toen dacht ik maar als ik ze laat zitten zal ik het nooit weten plus dat ik hoe dan ook weer op de operatie tafel kom want ze zitten er toch nooit levenslang. Daarbij hoeveel zelfrespect heb ik als ik met plastic in mijn lijf moet rondlopen om überhaupt me goed te voelen? Ten diepste had ik het niet gedaan voor mezelf maar om er (bloot) goed uit te zien.. Dus eigenlijk wel voor een ander. Het is zwaar pop ik weet het. Maar zoals ik al eerder schreef soms valt het mee. Echt. Gewichtsverandering, overgang enz heeft invloed op je borsten. Mag ik vragen van welke cupmaat je komt? En ben je aangekomen?

Voor de rest lieverd wens ik je veel kracht toe. Het valt echt niet mee, ik weet het. Daarbij tob je ook met je gezondheid en dat maakt het gewoon zwaarder. Ik weet zeker dat jij straks ook bij de moedige vrouwen hoort. :D

Het komt wel goed lieverd

Knuffel
diana1967

Ongelezen bericht 25 mar 2018 10:19

Dank je wel Sol, lief van je
diana1967

Ongelezen bericht 28 mar 2018 11:23

Hoi Margot, hoe gaat het met je? Is er al wat meer bekend? Datum? Vergoeding?
Groetjes
Diana
margot1

Ongelezen bericht 28 mar 2018 20:00

Hoi Diana,

Ik ben momenteel met een verhit hoofd een brief naar CZ aan het tikken omdat mijn aanvraag door de PC om voor vergoeding in aanmerking te komen is afgekeurd....... :x
Ik laat de operatie zeker doorgaan, want ik ben er echt wel aan uit dat ik er dolgraag vanaf wil, maar omdat ik echt van mening ben dat ik mijn huidige klachten heb n.a.v. deze implantaten wil ik toch graag voor vergoeding in aanmerking komen.....Ze plannen echter pas de operatie in als duidelijk is of ik het zelf wil betalen of dat de verzekering alsnog betaald.

volgens mij stond hier al ergens op de site wat tips over zo'n bezwaarschrift, maar ik zie hier soms helaas door de bomen het bos niet meer ( ben er ook niet zo handig in :cry: )

OOhhh meid...ik snap zo goed jouw twijfels !!!! Ik heb ze ook allemaal 1 voor 1 doorlopen hoor.....neem je tijd....
Ik had inderdaad ook het idee dat ik het nu écht in het ziekenhuis wil laten doen om die zelfde reden die jij beschrijft.
margot1

Ongelezen bericht 28 mar 2018 22:00

He LENA,

Ik zie nu plots dat er bij jou een datum is....WAT FIJN !!!!!!
En ook al zo snel !!! Mogelijk had je dit er al een tijdje bijstaan, maar heb ik dat over het hoofd gezien?
Wat was de reden dat jij het wel vergoed hebt gekregen als ik mag vragen??

Zo....mijn concept brief is af....morgen nog maar een beetje aan sleutelen
Lena38

Ongelezen bericht 28 mar 2018 23:35

margot1 schreef:He LENA,

Ik zie nu plots dat er bij jou een datum is....WAT FIJN !!!!!!
En ook al zo snel !!! Mogelijk had je dit er al een tijdje bijstaan, maar heb ik dat over het hoofd gezien?
Wat was de reden dat jij het wel vergoed hebt gekregen als ik mag vragen??

Zo....mijn concept brief is af....morgen nog maar een beetje aan sleutelen
Hey Margot,

Yess nog even en dan is t zover. Het staat er al even inderdaad :D

De rede dat ik het vergoed krijg is omdat ik veel kapselvorming heb. Ik zit in baker 3/4. Mijn pc zag het eigenlijk al direct. Toen was ik naar het VU doorverwezen en daar was ook geen twijfel mogenlijk. Die dingen moeten er zo spoedig mogenlijk uit, werd er gezegt. Ook ivm het ASIA syndroom die ik heb mee gekregen van die gifkanonnen. Dus het werd eigenlijk al door 2 artsen bevestigt dat er flinke kapselvorming was en waarschijnlijk hebben ze dat ook vermeld bij de verzekering. Maar dat weet ik niet zeker.

Zit jij ook bij het zilveren kruis?
Want ik weet dat ze daar, als je alleen al flinke kapselvorming heb je de vergoeding geven. Althans dat staat op hun site.

Ik hoop dat je het alsnog vergoed krijgt.

Liefs
Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
Sol

Ongelezen bericht 29 mar 2018 08:46

Hee Margot

Onder deze link vind je veel handige info over verzekering en vergoeding

viewforum.php?f=59

Veel succes en heb je verder nog vragen vraag maar hoor

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 mar 2018 11:59

Lieverd, ik had je in de pm geschreven wat je vooral moet doen. Dus ook duidelijk zijn over je borstklachten en hoe deze je normale functioneren verstoren!!!

Succes!!!!

X
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
margot1

Ongelezen bericht 29 mar 2018 21:06

Ohhhhh....dank je wel SOL, Luna en Lena...... Ik ga er nu gelijk naar kijken....
ZOOOOO blij met jullie hulp :) :) :) :) :)

Ik ga morgen ook de PC bellen of ik op korte termijn een echo mag, ook al begreep ik ook wel weer dat je hier niet met zekerheid op kunt zien of ze lek / kapot zijn ja/nee
margot1

Ongelezen bericht 24 apr 2018 20:31

JOEHOEEEEEEE !!!!!!!!!!! Mijn bezwaar is gegrond verklaard !!! Ze gaan dus alsnog over tot vergoeden van het verwijderen van de implantaten en de kapsels.....
Ben echt zo blij....Wat Luna al een aantal keer heeft geschreven hier, het is dus zeker de moeite waard om in bezwaar te gaan !
Tevens toch ook wel het advies om je PC mee te nemen in het bezwaar, hij heeft naar de zorgverzekering nog laten weten dat mijn klachten gerelateerd waren aan Bakergraad 4, dat heeft zeker, naast mijn bezwaar van 4 kantjes :oops: geholpen.....

Zijn er meiden die ook bij CZ verzekerd zijn en advies willen dan help ik uiteraard graag :D ....

Morgen gaan bellen met het ziekenhuis om de OK in te gaan plannen.......

PPFFF........ Het heeft even wat voeten in aarde gehad, maar geloof me meiden : bezwaar maken heeft dus zeker zin !

Bedankt voor je hulp Luna bij het bezwaar..... :D
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”