Hallo Meiden (ik stel me even voor)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Francien

Ongelezen bericht 17 jun 2014 21:46

Ik ben heel benieuwd Cindy!
ildiko

Ongelezen bericht 17 jun 2014 22:04

Heel veel succes morgen SUCCES! Cindy &co .
Greetz ildiko
Cindy68

Ongelezen bericht 25 jun 2014 22:03

Hallo meiden,

Het heeft even geduurd voordat ik mijn verhaal wil doen over het bezoek bij Dr Kappel, vorige week woensdag ben ik dus bij haar geweest.
Een ontzettende aardige en meedenkende vrouw waarbij ik echt een heel goed gevoel heb, ze heeft mijn vertrouwen gewonnen over de Monoblocs en ik wil het graag door haar laten uitvoeren...

Maarrrrr 1 ding...

Dit hele verhaal is dus begonnen in het CWZ met de mededeling dat ik onder mijn oksel een vergrote lymfeklier heb zitten gevuld met siliconen.. een soort sneeuwstorm noemen ze het ook wel, minuscule siliconen deeltjes zichtbaar en ook ingekapseld in klieren.. (zover ik het heb begrepen)

Nu heeft Dr kappel in mijn oksel gevoeld en kon niet zo snel een vergroot lymfeklier vinden (terwijl het er toch echt zit maar floept meer de diepte in) ze vertelde dat het ook wel iets van bindweefsel kon zijn....
maar dat is het zeker niet omdat 2 jaar geleden in het St Lucas al bevestigd werd dat het om siliconen ging en nu in het CWZ ook weer nadat de radioloog daarvoor nog voor de zekerheid naar een arts is gegaan om dit met zekerheid te kunnen bevestigen naar mij.

Ik heb erover nagedacht en gister mijn verwijsbrief van mij huisarts naar Dr Kappel gestuurd met begeleidend schrijven dat ik wel graag zekerheid wil dat als zij mij gaat opereren dat ook de siliconen verwijderd moeten worden want dat is de reden waarvoor mij McGhan eruit moeten

Dr Kappel heeft vandaag op mijn voicemail bevestigd dat ze niet in mijn oksel gaat snijden, dat ze het niet een voldoende indicatie vond om er in te snijden en dat het materiaal (siliconen) die er in zit zover ingekapseld zit dat daar niks mee gebeurt. ?? dus ze maakt me echt heel duidelijk dat ze dit niet gaat doen... en nu.... ben ik dus best in de war... want het moet er toch uit???

11 juli ga ik naar Dr Prof Cohen Tervaert en vraag ik hem wat to do, want zij hebben samen aan een onderzoek gewerkt hierover en zullen wel weten waar ze het over hebben

heeft iemand misschien een soort gelijk verhaal meegemaakt?? ben erg benieuwd

Let me know please, en alles wat jullie hier nu van vinden, tips ervaringen welkom

Xxxx
6x

Ongelezen bericht 25 jun 2014 22:34

Hoi Cindy, ik snap je verwarring wel, maar bij mij zit er ook siliconen in mijn lymfeklieren, in rechteroksel.

Dokter Cohen adviseerde mij om eerst voor explantatie te gaan en hij verwacht dat er dan wel verbetering op treedt en hij adviseerde dus om te wachten om de lymfeklieren te verwijderen. Dat is een grote operatie met evt grote gevolgen, dus blijven ze daar liever vanaf, tenzij ik niet opknap dan moest ik dat met hem bespreken en ik heb uiteraard zijn advies opgevolgd. Ik hoop nu op herstel en zo niet dan stap 2.
Veel sterkte met je beslissingen lieverd!

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
Cindy68

Ongelezen bericht 27 jun 2014 09:43

Dank je wel Mik voor dit bericht dat doet me goed, ik heb 11 juli een afspraak staan bij dokter Cohen, hoe moet ik dat bezoek gaan zien? ik heb inmiddels mijn verwijsbrief van mijn huisarts gekregen, zal ik deze alvast opsturen of gewoon meenemen naar het bezoek, neemt hij wel even de tijd voor je of sta je binnen 10 min weer buiten? ik kom uit de buurt van Nijmegen dus Maastricht is niet naast de deur en hoop dat ik een stuk wijzer en geruster ben na het bezoek bij hem, daarna zal ik gaan beslissen of ik de wissel zal laten doen bij Dr kappel

ik hoop voor je dat je snel opknapt, heb je veel klachten van de siliconen gekregen?

liefs Cindy
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jun 2014 10:18

Prof Cohen is een schat van een man en een van de beste artsen in Nederland. Hij gaat je helemaal uithoren hahahaha, je zult wel een ruim een half uur tot uur bij hem zijn hoor echt geen 10 minuten.

Hij zal je wel een goed advies geven over de resten in je oksel. Artsen doen het niet zo snel de klier verwijderen, omdat daar heel veel ellende van kan komen. Lymfoedeem, infecties, pijn enz....

Sterkte met dit alles lieverd +LOVE+ Luna
Cindy68

Ongelezen bericht 27 jun 2014 10:25

Dank je wel!!! Luna :) :)
6x

Ongelezen bericht 27 jun 2014 10:56

Lieve Cindy,

Ik was met mijn vriendin en ook zij was zwaar onder de indruk van Dokter Cohen, wij zijn echt je zult het niet geloven 1 1/2 uur binnen geweest. Ik heb dan ook een ernstige longziekte en hij dook daar ook helemaal in en stelde mij allemaal vragen hebben ze dat wel eens gedaan of weten ze waar je longziekte vandaan komt, allemaal nieuwe vragen voor mij. Heb mijn hele leven al een longziekte he, dus niet normaal.

Nee ik ben er wel achte dat mijn longarts graag antibiotica voor schrijft, slik ik al vanaf oktober elke dag als onderhoud en Dokter Cohen wil graag op zoek gaan waarom je die bacteriën hebt en waarom ze niet weggaan en wil graag dat het lichaam die infecties zelf op gaat ruimen.

Hij luistert zeer aandachtig, neemt je serieus, gaat in op een grapje en doet uitgebreid lichamelijk onderzoek.
Ik ben echt helemaal weg van deze Dokter en ik kan je vertellen als 50 jarige chronisch zieke patiënt ik heel veeeeeeel artsen heb meegemaakt. En dokter Cohen was met recht een warm bad een menselijke Dokter.

Heel goed dat je naar Dokter Cohen toegaat.
Wat hij wilde weten, hoeveel wissels heb je gehad welke protheses en wanneer en hoe lang.
Welke klachten heb je?
Verder alle artsen waar je bent geweest en waarom, met naam en al,
Dat is dus handig als je dat even opschrijft voor jezelf

Lieverd veel succes!

Liefs Mik
BV 1991-Explantatie 2014

-De opluchting van verwijderen protheses is vele malen groter dan de teleurstelling van hoe mijn borsten er nu uit zien!-
Cindy68

Ongelezen bericht 27 jun 2014 15:33

Super bedankt Mik voor deze fijne uitleg, daar heb ik wat aan.

Ik heb net al een brief van mijn zorgverzekeraar ontvangen dat de aangevraagde behandeling wordt vergoed! dat is erg snel en heel fijn om te weten, alleen niet de wissel dus die is voor eigen kosten á 1000,-

wat voor mij wel een beetje moeilijk is, is dat ik eerst de volledige operatie á 4500,- moet betalen aan Dr Kappel en zij gaat dan voor mij declareren zodat ik achteraf de vergoeding terug krijg, dat is dus niet niks.. mijn vorige kapsel verwijdering met wissel werd geheel vergoed in 2008 en heb daar niets van meegekregen of kosten over gehad.. Dr Kappel heeft geen contract met betreffende zorgverzekeraar of kliniek (weet niet precies) dus mss wordt er wel zelfs minder vergoed maar dat weet ik dus naderhand aldus Dr Kappel...

dus voor nu:

als ik wil contract ondertekenen Dr Kappel en terugsturen

11 juli naar Cohen

en het zou al heel goed mogelijk kunnen zijn om in juli of augustus al geopereerd te kunnen worden brrrrrr
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jun 2014 16:29

Oooh, dat is wel heel vervelend als je niet weet hoeveel je van die 4500 weer terug krijgt!! Ik zou niet zo snel tekenen voordat je meer weet hoor.

Sterkte met de verzekering en de betaling enz. Weet waar je aan toe bent voor je tekent :!:
Sunny

Ongelezen bericht 27 jun 2014 18:41

Hai Cindy,

Als dr Kappel niet met de zorgverzekering gecontracteerd staat dan zijn de afspraken een vergoeding van 80% en rekening houdend met de bedragen die gevraagd wordt door de wel gecontracteerde. Maar dat zal om het even zijn. Dus van 3000 euro zou je dan 80% vergoed krijgen. Stel dat bij een wel gecontracteerde 2800 euro staat dan moet je dus 200€ + 80% van 2800€.
Dat is de afspraak bij VGZ. Nou weet ik niet hoe de verhouding bij andere verzekeringen ligt. Welke verzekering heb jij?
Ik zou erover bellen om het duidelijk te krijgen.

Ik overweeg ook monoblocks hydrogel. Ik ben ook bij dr kappel geweest maar kijk nog even verder. Gewoon omdat ik ook van een ander wil horen hoe en wat maar ook verzekering technisch. Liever een pc die gecontracteerd staat met VGZ.
Voor mij nog even geduld voor explantatie.

Warme groet,
Sunny
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2014 11:37

Live Cindy, ook tegen jou wil ik hetzelfde zeggen als wat ik tegen Sunny zei.
De monobloc heeft misschien geen siliconen vulling, maar het is toch weer een implantaat waar altijd weer iets mee mis kan gaan. Je blijft je leven lang patiënt. Het implantaat moet weer eens een keer verwisseld worden, je kunt er geen mammografie mee laten doen en het kan ieder moment lek gaan en dan moet je weer onder het mes voor een wissel. Dat en alle andere complicaties horend bij een bv. En verwisselen onder plaatselijke verdoving is echt niet zomaar iets. Ik moet er zelf niet aan denken zeg.
Sorry dat ik ook bij jou met hetzelfde verhaal kom aanzetten. Zie mij maar als een overbezorgde forummama :lol:
Had je de optie lipofilling uitgebreid besproken met de dokter? Ik blijf er bij dat dit een beter en natuurlijker alternatief is. Je kunt er niet veel mee vergroten en moet dan meerdere malen, maar dan heb je wel echte borsten die echt van jezelf zijn zacht en warm. Wat kan daar nou tegenop?

Sterkte met je beslissing en sorry dat ik dit nog even zeg.

Dikke X Luna
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2014 15:26

Cindy, ik had een nieuw filmpje geplaatst bij ons topic lipofilling. Misschien kun je even kijken?
Mooi natuurlijk je borsten vergroten zonder implantaat. ;)
Cindy68

Ongelezen bericht 28 jun 2014 16:04

Hey Luna, dank je wel voor je bezorgdheid en ik begrijp helemaal je punt hoor, ik heb voor mezelf wel het besluit genomen van nog 1x en dan eruit, ik ben nu 46 dus als het weer mis zou gaan dan denk ik dat ik ook op een punt ben gekomen dat ik er klaar mee ben.

Natuurlijk denk ik er wel over na of ik ze gewoon alleen zal laten explanteren maar op de een of andere manier ben ik daar nog niet klaar voor, onder het mes moet ik toch met of zonder wissel dan is voor mij de keuze toch gemakkelijker om er een wissel van te maken.

Ik heb trouwens vandaag mijn oude PC van Selms een mail gestuurd ook hij schijnt met Monoblocs te werken, ik heb veel vertrouwen in hem ondanks dat hij de siliconen onder mijn oksel heeft weggewuifd.. hij is iig gecontracteerd dat is 1 ding wat zeker is.

ik heb m om advies gevraagd en of hij nog iets voor mij kan en wil doen.

wat betreft lichaamseigen vet oftewel lipofilling daar heb ik nog niet over gesproken, ik denk dat ik daar niet genoeg weefsel voor heb en meerdere malen onder het mes zie ik ook niet zo zitten, plus geen idee wat dat totaal gaat kosten?

ook heb ik eens gelezen dat lipofilling op ten duur weer afbreekt en minder wordt...?

Ik ga echt niet over 1 nacht ijs hoor, ik moet er 100% achter staan en geen enkele twijfel hebben..

Xxxx ciao
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jun 2014 16:28

Je bent 46 dan moet je over 4 jaar meedoen aan het bevolkingsonderzoek naar borstkanker. Dat betekentt mammografieën om de 2 jaar. Maar een mammo met protheses is uit den boze! Wat doe je dan?

Het vet dat blijft zitten bij lipofilling zal voor de rest van je leven blijven zitten. Het is zo dat in het eerste jaar na de behandeling de borst wat in volume kan afnemen, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

Het proces van afbreken van vetcellen begint na 30 dagen. Daarna vind je een volume vermindering en dit blijft door gaan tot ruim 6 maanden. De meeste volumeafname zie je eigenlijk na 2 tot 3 maanden. Daarna zal het verschil niet zo heel erg groot zijn.

Als je nog niet over lipofliing had nagedacht, dan zou ik gewoon een afspraak maken bij dr. Niessen of dr. Kappel en die optie goed bespreken. Wat heb je te verliezen?

Hahaha weer van Selms. Pfffffffffffffff..................:x
Sorry :)
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”