Ik wil jullie bedanken

Protheses vanwege cosmetische reden.
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 21:00

Lieve vrouwen,

Ik ben 22 jaar en heb twee weken geleden een consult gehad bij Bergman Clinics. Ik was er na jaren ontevredenheid vol van overtuigd dat ik hoe dan ook een borstvergroting zou nemen. Ik ben 1.64 lang, weeg 61 kg en heb cup 70A.

Mijn ouders waren hier geen voorstander van en mijn partner ook niet. Toch zijn we gegaan, maar ik had me wel ingelezen en de chirurg vond dat ik volgens mij veel vragen stelde, want hij zei de rest van de vragen beantwoord mijn assistent wel (ik dacht jij bent hier toch de chirurg?)

Ik wilde het zo graag, maar ben verder gaan lezen op het internet. Ik zag alleen al op borstenforum zoveel vrouwen met klachten en complicaties en merkte al gauw dat je er niet met 1 operatie vanaf bent. Al die verhalen baarde me zorgen (en dit zijn nog de vrouwen die op een roze wolk zitten).

Daarna kwam ik hier terrecht en wat ik hier allemaal lees, dat je dus na al die jaren nog steeds bezig bent met operaties om de prothesen te wisselen, of de kapselvorming die optreed en dan nog niet te spreken over de troep die je lijf in gaat en hoe ziek je ervan kunt worden.

Nee voor mij geen borstvergroting. Ik ben vandaag een mooie push up bikini gaan kopen en ben blij met mij A cup. En ik moet blij zijn dat ik gezond ben. Mijn ouders en partner waren zo blij met mijn besluit om het niet te doen.
Ik heb het idee van de borstvergroting totaal uit mijn hoofd gezet en er viel gewoon een last van mijn schouders. Ik hoop dat meer jonge meiden hiervoor kunnen kiezen en zich niet laten beinvloeden door de media en zich eerst goed inlezen in wat de gevolgen en gevaren zijn.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor deze belangrijke waarschuwing om niet aan deze troep te beginnen.

En ik wil alle vrouwen die nog een explantatie tegemoet gaan veel sterkte toewensen en ik weet zeker dat ze er alleen maar mooier en gezonder uitkomen.
Ikke

Ongelezen bericht 25 feb 2013 21:34

Lieve Angel,

wat ben ik blij met jouw besluit om niet te kiezen voor borstimplantaten! Echt super! Morgen word ik geopereerd en moet alles eruit omdat ik er heel ziek van wordt. Ik ben al gaan kijken naar kleine bhtjes met vulling maar wat is er veel te koop vergeleken met 8 jaar geleden! Ik kijk er naar uit om weer mijn eigen borsten te kunnen voelen en dat ik die harde vreselijk pijnlijke "ballen" eindelijk kwijt ben.

Lieve groet

Ikke
Laatst gewijzigd door Ikke op 25 feb 2013 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Keira

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:01

Lieve Angel,

Ik heb mijn borsten ook bij de bergman kliniek laten vergroten en inderdaad bij mij werd er ook gezegd dat zijn assistente de overige vragen wel zou beantwoorden. Dat vond ik toen ook al vreemd. Maar ik wilde het zo graag, datje soms niet luistert naar het kleine stemmetje vanbinnen en ik ben er ondanks de risico's toch voor gegaan. Hij vertelde mij wel dat ik niet moest verwachten dat ze je leven lang meegingen maar ongeveer 15 jaar. En dat ze dus 100% veilig waten omdat ze niet meer konden lekken. Over zweten werd niets gezegd. Dat doen ze nog steeds niet volgens mij.

Wat goed van je besluit! Ik wou dat ik mezelf van een paar kaar geleden kon toespreken. Je maakt de juiste keuze. Echt goed! Al die risico's en operaties je leven kang, het is het allemaal niet waard. En met een a cup is helemaal niks mis, hartstikke mooi! Ik wou dat ik dat toen ook had kunnen waarderen, nu voel ik me helemaal niet mijzelf met die harde te grote nepdingen.

Liefs,
Keira
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:08

Lieve Ellen,

Ja tegenwoordig hebben ze gelukkig steeds meer voor de kleine cup. Alleen bespeur ik ook nog vaak (helaas) dat sommige bh's alleen vanaf cup B verkrijgbaar zijn, maar dat zal wel komen dat helaas steeds meer vouwen een borstvergroting ondergaan.

Heel veel succes met je operatie morgen en met een gezondere vooruitblik op de toekomst.

Liefs Els.
meisie

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:13

Hallo Angel,
Meid wat goed dat je verder bent gaan lezen op het internet én dat je ook je ogen er niet voor hebt gesloten!

Wees trots op jezelf en geniet lekker van je mooie nieuwe bikini :) en blijf gezond!

Ik wordt morgen geopereerd, de protheses gaan er uit! Voor mij geen borsten meer ;) maar ook niet de risico's en de vervolgoperaties.

Ik vind je echt top! +Thumbs+Up+

groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Francien

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:16

Angel...wat heb jij een wijs besluit genomen! Zoveel geld, zoveel pijn en frustraties vaak...dat is het niet waard.

Ik hoop dat ik na de explantatie met lift helemaal klaar ben, en nooit meer een correctie of wat dan ook nodig zal denken te hebben. Ik heb de eerste twee jaar wel genoten van mijn boobs hoor, maar daarna werd het steeds minder, en ik verlang zo terug naar mijn gestalte zonder die knollen in mijn lijf!

Ik zal ze altijd blijven bewaren en koesteren, mijn prothesen. Ze hebben me een stuk wijzer gemaakt. En ook vele duizenden euro's armer...

Jij weet nu al dat je er in wezen niets op vooruit gaat. Je ouders en vriend willen het helemaal niet, je hebt immers gezonde, jonge borsten. En jij hebt ze niet nodig.
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:17

Lieve Keira,

Ja ik wilde het net zoals jou ook heel graag, maar gelukkig wezen mijn ouders en partner erop om eerst eens verder op internet te lezen erover.

Ik voelde mij net een nummer toen ik op consult kwam. En de chirurg deed voor of hij het nog niet eerder had meegemaakt dat er complicaties optreden, terwijl ik op een forum had gelezen dat een maand geleden een vrouw die door hem geopereerd was haar prothese moest laten verwijderen ondat er ontstekingen de kop op staken. En dan ook nog dat haar tand was afgebroken door de narcose.
Ik vind het echt erg dat er zo lakoniek over wordt gedaan door de chirurgen, en er heel slecht wordt gewezen op de saadwerkelijke gevaren ervan.
Over zweten is mij ook niks verteld. Ze geven inderdaad aan dat het levenslang meegaat. Ja het product, maar je eigen weefsel en borsten dus blijkbaar niet. Ik dacht als je de 6 weken gehad had en ze dan goed waren dat er dan niks meer kon gebeuren. Ze vertellen je niet dat de rest van je leven je lichaam blijft reageren op de implataten. En er dus levenslang kans is op vervormingen, ziek worden en al die andere complicaties en gevaren.

Liefs Els.
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:20

Lieve meisie,

Bedankt voor je lieve reactie en heel veel succes met je operatie morgen.

Liefs Els.
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:22

Lieve Francien,

Ik vind het zo erg voor alle vrouwen die er pas te laat achter komen. En ik ben heel blij dat ik nog even verder gezocht heb en hier terrecht ben gekomen.

Ik hoop dat ook voor jou weer een gezonde toekomst eraan komt en dat je er na deze operatie vanaf bent.

Liefs Els.
Francien

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:24

Dank je wel Els! Het gaat helemaal goed komen, daar vertrouw ik volledig op!
Gelukkig ben ik niet ziek geworden, dat scheelt weer. Maar het lelijk en pijnlijk, zo'n double bubble, en de prothesen drukken op mijn luchtwegen..

Zo fijn, jouw besluit!! :)
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:32

Deze bikini heb ik vandaag gekocht bij de Hunkemoller. Een maximizer push up bikini top cup 70A. Voor de vrouwen die nog opzoek zijn naar een mooie bikini voor een kleinere cup hierbij de foto. Dus ook met een kleine (maar wel gezonde) cup kunnen wij vrouwen er mooi uitzien. Schoonheid zit immers van binnen en gezondheid is belangrijker. Ik hoop dat dit ook een stap kan zijn voor vrouwen die twijfelen om terug te gaan naar een kleine cup.

Liefs Els.

Afbeelding
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:37

Lieve Francien,

Gelukkig dat je niet ziek bent geworden, maar de pijn en zeker als de prothesen op je luchtweg drukt moet vreselijk zijn geweest voor je.

Ik was verblind door de grote borsten in de reclames en vrouwen die met volle boezem op het strand liepen te paraderen, maar nu ik hoor van vrouwen achteraf wat voor een hel het is zou ik voor geen goud willen ruilen.

Liefs Els.
Ikke

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:37

Geweldig Angel! Ik ben vanmiddag nog even langs Hunkemöller geweest en heb daar een Maximizer bh gekocht, een 70 A. Ik mag hem binnen 30 dagen terugbrengen voor het geval het niet past! Ben er nu al helemaal blij mee! Ik wist niet dat ze er ook bikini's van hadden, helemaal super!
Angel22

Ongelezen bericht 25 feb 2013 22:42

Ja Hunkemoller heeft heel veel keuze op dit gebied en ik was maar €35 kwijt voor de bikini. En het fijne aan halter is dat wanneer je bukt de bikini top niet open gaat staan.
Francien

Ongelezen bericht 26 feb 2013 09:35

Wat een gave bikini Angel! Een goede tip voor mij, ik ga daar over een maandje ook maar eens neuzen. Maar ik wil eerst even de maat afwachten.

Hoe zou het met Ikke en Meisie zijn, die gaan vandaag onder het mes...
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”