ook even voorstellen (meisie)

Protheses vanwege cosmetische reden.
meisie

Ongelezen bericht 02 jan 2013 13:10

Implantaten: McGahn 410 ( soft touch) 255 MF, onder spier

Hallo allemaal,
Ook ik wil me even voorstellen.
Ik ben Meisie, niet echt meer een meisje :D maar ik had het postuur van een meisje: vrijwel geheel plat (echt nog geen AA-cup). Ik heb 10 jaar geleden (ik liep tegen de 40) een borstvergroting ondergaan en heb toen gekozen voor de "veilige" McGhan cohesieve protheses. Destijds heb ik me heel erg ingelezen en dacht dat het wel goed zat met de prothese keus. Maar als je graag iets wilt kies je voor bepaalde bronnen en geloof je graag wat je wilt geloven.

De PIP affaire bracht me er toe om toch weer een kort speurrondje op het net te doen. Maar ach, ik heb tenslotte de veilige cohesieve protheses. Mijn speurtocht was snel klaar.
Nietsvermoedend keek ik in december naar de Reunie en hoorde het verhaal van Olga. Ik was benieuwd welke protheses zij had. Na even speuren vond ik dat. Groot was mijn schrik dat ze dezelfde protheses had als ik. Ongeloof ook: dat kon toch helemaal niet, scheuren en lekken van een cohesieve? Balen ook. Wat nu?

Gelukkig heb ik geen klachten maar het kan dus altijd nog komen. 10 jaar is best al een hele tijd. Hoe houden ze zich? Wat ik hier op het forum lees stemt me niet positief.
Voor mij wordt het een jaar van verder beraad, consult PC en waarschijnlijk operatie. En als ze eruit zijn... wat blijft er dan nog over?
Voorlopig lees ik hier maar eens flink verder :lol:

groetjes, Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
faith

Ongelezen bericht 02 jan 2013 17:57

meisie schreef:Hallo allemaal,
Ook ik wil me even voorstellen.
Ik ben Meisie, niet echt meer een meisje :D maar ik had het postuur van een meisje: vrijwel geheel plat (echt nog geen AA-cup). Ik heb 10 jaar geleden (ik liep tegen de 40) een borstvergroting ondergaan en heb toen gekozen voor de "veilige" McGhan cohesieve protheses. Destijds heb ik me heel erg ingelezen en dacht dat het wel goed zat met de prothese keus. Maar als je graag iets wilt kies je voor bepaalde bronnen en geloof je graag wat je wilt geloven.

De PIP affaire bracht me er toe om toch weer een kort speurrondje op het net te doen. Maar ach, ik heb tenslotte de veilige cohesieve protheses. Mijn speurtocht was snel klaar.
Nietsvermoedend keek ik in december naar de Reunie en hoorde het verhaal van Olga. Ik was benieuwd welke protheses zij had. Na even speuren vond ik dat. Groot was mijn schrik dat ze dezelfde protheses had als ik. Ongeloof ook: dat kon toch helemaal niet, scheuren en lekken van een cohesieve? Balen ook. Wat nu?

Gelukkig heb ik geen klachten maar het kan dus altijd nog komen. 10 jaar is best al een hele tijd. Hoe houden ze zich? Wat ik hier op het forum lees stemt me niet positief.
Voor mij wordt het een jaar van verder beraad, consult PC en waarschijnlijk operatie. En als ze eruit zijn... wat blijft er dan nog over?

groetjes, Meisie
Lief meisie haal ze eruit voor je ziek wordt lees mijn verhaal ik ben Faith
meisie

Ongelezen bericht 02 jan 2013 19:08

Jeetje Faith, ik heb net je verhaal gelezen en dat is iets wat niemand wil... Dat siliconen dit kunnen veroorzaken... Wellicht is de een gevoeliger dan de ander maar toch. De levenslange garantie die ze mij beloofden... die geloof niet meer. Mijn blik wordt steeds ruimer ;) en ik krijg steeds meer oog voor de klachten die veroorzaakt kunnen worden.
Ik schrik dan ook erg van de verhalen over klachten binnen een paar jaar of zelfs maanden.
Dat ik nog geen klachten heb is heel erg mazzel hebben maar als ik niets onderneem kan ik erg waarschijnlijk op wachten...

Faith, ik hoop van harte dat je nog verder opknapt!

groetjes
Meisie
Keira

Ongelezen bericht 02 jan 2013 19:26

Ja, wat een heftig verhaal zeg! Ik schrok eigenlijk best wel van de verhalen hier op het forum..zet je wel aan het denken zoiets.
Mag ik vragen wat voor soort implantaten je had Faith? Ook cohesieve? Ik ben zelf ook bij de Bergman geopereerd, en ze beweren inderdaad dat het niet schadelijk is en dat het niet kan gaan scheuren en lekken. Op internet is er echt heel weinig informatie te over lekkende/scheurende cohesieve implantaten. Ik heb wel een een filmpje gezien van cohesieve implantaten die heel zacht geworden waren, en plakkerig. Maar er stond niet bij hoe oud die waren. Maar dat lijkt me toch ook niet echt goed, om zo'n plakkerige substantie in je borsten te hebben. Dat gaat in heel je systeem opgenomen worden, die zooi. Ik hoop echt dat je je heel snel beter voelt en de dingen die je hebt op moeten geven weer terug kunt opbouwen!

Meisie: jij ook welkom trouwens. Ik ben zelf ook nieuw hier en ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb nog geen extreme lichamelijke klachten, meer ongemakken, maar wat niet is kan nog komen en daar ben ik heel bang voor. Het is precies wat jij zegt, als je iets zo graag wilt en er zo lang over nagedacht hebt dan geloof je misschien makkelijker dat het wel goed zit. Ik wou dat ik een paar jaar geleden dit forum had gezien.
Wendy

Ongelezen bericht 02 jan 2013 22:11

Welkom meisie! Ik heb een jaar geleden explantatie gedaan en blij dat ik het gedaan heb. Artsen hebben mij destijds niet hebben gewezen op eventuele risico's van siliconen! Bij mij werd zelfs gezegd dat ze nooit vervangen hoefden te worden. En over risico's van lekken en de afschuwelijke gevolgen werd al helemaal niks gezegd, lekken was onmogelijk. Als je de verhalen van de vrouwen op het forum leest, weet ik zeker dat je overtuigd bent om de siliconen er weer zo snel mogelijk uit te halen!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
faith

Ongelezen bericht 02 jan 2013 22:35

Keira schreef:Ja, wat een heftig verhaal zeg! Ik schrok eigenlijk best wel van de verhalen hier op het forum..zet je wel aan het denken zoiets.
Mag ik vragen wat voor soort implantaten je had Faith? Ook cohesieve? Ik ben zelf ook bij de Bergman geopereerd, en ze beweren inderdaad dat het niet schadelijk is en dat het niet kan gaan scheuren en lekken. Op internet is er echt heel weinig informatie te over lekkende/scheurende cohesieve implantaten. Ik heb wel een een filmpje gezien van cohesieve implantaten die heel zacht geworden waren, en plakkerig. Maar er stond niet bij hoe oud die waren. Maar dat lijkt me toch ook niet echt goed, om zo'n plakkerige substantie in je borsten te hebben. Dat gaat in heel je systeem opgenomen worden, die zooi. Ik hoop echt dat je je heel snel beter voelt en de dingen die je hebt op moeten geven weer terug kunt opbouwen!

Meisie: jij ook welkom trouwens. Ik ben zelf ook nieuw hier en ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb nog geen extreme lichamelijke klachten, meer ongemakken, maar wat niet is kan nog komen en daar ben ik heel bang voor. Het is precies wat jij zegt, als je iets zo graag wilt en er zo lang over nagedacht hebt dan geloof je misschien makkelijker dat het wel goed zit. Ik wou dat ik een paar jaar geleden dit forum had gezien.
Tuurlijk mag je dat vragen Keira ik had de Eurosiliconen cohesieve op de spier geplaast door Blecourt hij stak er een mes in en zei dat ze nooit konden lekken maar dat er siliconen resten uitzweten en dat dat uitzweten zwarte klodders veroorzaakt en je lymfebanen ingaan dat is me nooit verteld! haal ze eruit lieverd je wil echt niet zo ziek worden als ik, nu kan het nog met minieme schade, het ging zo snel achteruit met mij een half jaar.. mijn buitenkant zag er mooi uit maar dat weegt echt niet op tegen hoe ik me voel van binnen het enige wat ik nu wil is mijn gezondheid en leven terug mensen om me heen zien het ook...
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jan 2013 14:58

Hoi Meisie,
Afbeelding
Ben heel blij dat je het forum hebt ontdekt! Zo zie je de andere kant. Het is erger dan de meeste mensen beseffen.

Trouwens Keira, dit forum bestaat nog niet zo lang. In januari pas een jaar, dus het is niet vreemd dat je het niet eerder hebt ontdekt. De website van het meldpunt is er sinds 2010, dus ook nog niet zo heel lang.

meisie schreef:Voor mij wordt het een jaar van verder beraad, consult PC en waarschijnlijk operatie. En als ze eruit zijn... wat blijft er dan nog over?

groetjes, Meisie
Lief meisie, een jaar?? Het kan heel snel gaan met klachten ontwikkelen. Vooral na 10 jaar implantatie kan het ineens heel hard gaan, omdat alle implantaten tussen de 8 en 10 jaar erg beginnen te zweten.

Lees onze verhalen en info en stel zoveel vragen als je wilt. + heel belangrijk: maak een afspraak bij een pc! Het kan soms wel even duren voor je aan de beurt bent.

Heel veel succes en sterkte in de weg die je inslaat.

Heel veel liefs, Luna
meisie

Ongelezen bericht 03 jan 2013 15:37

Hallo Luna,
Dank je voor je warme welkom. Ennuh... ik ga echt niet het hele jaar zitten wachten hoor :D Het was meer een manier van zeggen zo op de drempel van het nieuwe jaar.

Het zint me allerminst dat ze na 8-10 jaar erg gaan zweten...tijd voor actie!

De eerste stap is gezet met aanmelden op dit forum (had al een paar weken mee gelezen). En ik ben al aan het rondneuzen naar PC's. Mijn eigen PC werkt niet meer hier in de regio. Ben aan het beraden waar naar toe te gaan... Gelukkig heb ik via jullie in ieder geval al een paar goede adressen gevonden. En zeer binnenkort hang ik aan de telefoon voor een eerste consult :lol:

groetjes
Meisie
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 jan 2013 15:40

+Toppie+
meisie

Ongelezen bericht 04 jan 2013 20:03

Zo, de eerste stappen zijn gezet :D

Vandaag in de telefoon geklommen. Niet meteen een concrete afspraak maar wel duidelijk dat ik mijn oude ziekenhuis niet terecht kan: het loopt via de privékliniek waar de PC's ook werken. Meteen daar naartoe gebeld en ik zou terug gebeld worden voor gegevens en een datum... Tja, vrijdagmiddag :shock: dus nog niets gehoord. Maar ze zijn ook via mail te bereiken :lol:
Verder nog via mail dr Kappel benaderd met een aantal vragen.

Na het weekend ga ik verder.

Fijn weekend allemaal!

groetjes
Meisie
Keira

Ongelezen bericht 04 jan 2013 22:55

Hai meisie,

Wij zitten een beetje in dezelfde situatie als ik jouw antwoorden zo eens lees. Ik heb me ook georiënteerd op wat PC's. Heb zelf ook niet echt lichamelijke klachten (wel wat ongemakken) maar ben er gewoon absoluut niet happy meer mee. Ik voel me er alleen een beetje stom over, dat ik me dat nu realiseer (ik heb ze amper 2 jaar en ze moesten er met alle geweld komen omdat ik toen dacht dat dat het enige was waardoor ik mezelf kon accepteren) en ik dat moet gaan uitleggen. Zo'n arts zal ook wel denken, erin, eruit..
Ook ik ben bang voor het resultaat, ik had ook niet bijzonder veel borstweefsel. Ik heb wel wat lichaamsvet maar helaas kwam het er nooit op die plek bij :lol:

Ik blijf jouw topic ook even volgen wat jouw ervaringen zijn. Succes ondertussen met uitzoeken en informeren!

Liefs,
Keira
faith

Ongelezen bericht 05 jan 2013 10:40

meisie schreef:Zo, de eerste stappen zijn gezet :D

Vandaag in de telefoon geklommen. Niet meteen een concrete afspraak maar wel duidelijk dat ik mijn oude ziekenhuis niet terecht kan: het loopt via de privékliniek waar de PC's ook werken. Meteen daar naartoe gebeld en ik zou terug gebeld worden voor gegevens en een datum... Tja, vrijdagmiddag :shock: dus nog niets gehoord. Maar ze zijn ook via mail te bereiken :lol:
Verder nog via mail dr Kappel benaderd met een aantal vragen.

Na het weekend ga ik verder.

Fijn weekend allemaal!

groetjes

Hee meissie goed van je! Het is een juiste beslissing ik ga elke dag een beetje vooruit x

Meisie
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jan 2013 15:08

Keira en Meisie, veel succes de komende tijd!
meisie

Ongelezen bericht 07 jan 2013 15:54

Yes!!!
Heb 2 consult data staan.
Aanstaande donderdag 10-1 de eerste (Zwolle) en volgende week 18-1 de volgende (Enschede).

Jeetje, het gaat echt gebeuren. Tuurlijk is het spannend maar ik kijk er ook erg naar uit.

Groetjes
Meisie
+Vlinder+
faith

Ongelezen bericht 07 jan 2013 16:09

meisie schreef:Yes!!!
Heb 2 consult data staan.
Aanstaande donderdag 10-1 de eerste (Zwolle) en volgende week 18-1 de volgende (Enschede).

Jeetje, het gaat echt gebeuren. Tuurlijk is het spannend maar ik kijk er ook erg naar uit.

Groetjes
Meisie
+Vlinder+
Goed besluit meisie!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”