Net bij pc geweest voor consult explantatie, I need help!

Protheses vanwege cosmetische reden.
chelsey

Ongelezen bericht 19 nov 2012 21:05

Implantaten: zoutwater

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop hier wat steun van lotgenoten te vinden!

Vandaag ben ik bij de pc geweest voor consult explantatie. Ik ben er erg verdrietig vandaan gekomen. Voor de BV had ik een grote B, kleine C cup.

De pc vertelde mij na onderzoek dat ik waarschijnlijk nog maar een A of zelfs AA cup over zal houden. Ik begon spontaan te huilen natuurlijk. Het erge is namelijk dat mijn borsten echt gewoon goed waren en dat ik niet begrijp waarom ik dit ooit gedaan heb. Ik heb echt nergens spijt van in mijn leven, op de BV na!

Ik heb de zoutwaterprothesen nu 10 jaar, een cup DD/E. Geplaatst achter de borstspier. In die 10 jaar heb ik 2 kinderen gekregen en ook bij beide lang borstvoeding gegeven. Ze zijn dus kwa vorm sowieso erg veranderd. Je ziet aan 1 borst aan de zijkant ribbels/deukjes zitten, maar dat is niet het ergste. Ik heb er ook enorm veel last van. Altijd pijn bij het slapen, elke dag pijn aan mijn schouders en nek. De borsten zelf branden, niet altijd, maar wel regelmatig. Het zit me al jaren niet lekker, maar heb nu pas de moed gevonden om er iets mee te doen. Had er echt zin in en keek uit naar een prothese vrij leven, maar nu ben ik toch weer niet zeker. Mijn hoofd zegt dat ze er zo snel mogelijk uit moeten, maar mijn hart zegt dat ik niet met 2 theezakjes door het leven wil. Dan is het ook nog de vraag of het vergoed gaat worden, de pc dacht van niet namelijk. Ik moet binnenkort voor een echo, maar begreep al dat lekkende prothesen vaak niet gezien worden bij een echo.

Nu zijn mijn vragen;
-is er bij jullie ook gezegd dat ze kleiner zouden worden na de explantatie, dan dat ze echt geworden zijn?
- is er bij jullie direct een borstlift gedaan?
- zijn er ook moeders bij, die borstvoeding gegeven hebben met de prothesen, waardoor de eigen borst, dus zo goed als verdwenen lijkt.
- wat kost een explantatie met lift gemiddeld?

Sorry voor mijn boekwerk, maar ben echt radeloos op dit moment!
Had ik het maar nooit gedaan!
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 nov 2012 13:09

Hoi lieve Chelsey

Wat vervelend dat je zulk nieuws hebt gekregen al denk ik zelf dat de pc zich flink vergist. Zo veel verschil lijkt me sterk hoor. Ben je flink afgevallen? Dat zou wel een reden kunnen zijn natuurlijk.

Bij de meeste vrouwen zijn de borsten groter dan ze waren. Ook bij vrouwen die de borst hebben gegeven.
Een explantatie met kapselverwijdering kost bij een ziekenhuis gemiddeld 2800. Een lift erbij nog eens 1600.

Waar ben je geweest. Bij welke pc? Kan zijn dat hij/zij het helemaal mis heeft. Bezoek nog een arts. En kijk dan wat deze nieuwe arts zegt.

Sterkte met alles!

Heel veel liefs,
Luna
Wendy

Ongelezen bericht 20 nov 2012 15:41

chelsey schreef: -is er bij jullie ook gezegd dat ze kleiner zouden worden na de explantatie, dan dat ze echt geworden zijn?
- is er bij jullie direct een borstlift gedaan?
- zijn er ook moeders bij, die borstvoeding gegeven hebben met de prothesen, waardoor de eigen borst, dus zo goed als verdwenen lijkt.
- wat kost een explantatie met lift gemiddeld?

Sorry voor mijn boekwerk, maar ben echt radeloos op dit moment!
Bij mij werd voor de operatie niet gezegd welke maat ik zou hebben na explantatie, dat kon de chirurg echt niet zeggen. Ik had voor die tijd een B cup en nu nog steeds. Heb wel een kindje maar geen borstvoeding gegeven. Het volume van je borsten zal daarna voornamelijk nog onderin de borst zitten en niet bovenin (maar dat heeft ook elke vrouw die ouder wordt).
Ik heb geen borstlift gehad (had mijn implantaten 11 jaar) en was achteraf ook zeker niet nodig!

Ik wens je veel sterkte (en wijsheid)! Lijkt me vreselijk om met pijnlijke borsten rond te lopen. Zelf had ik daar niet veel last van, wel het slapen op mijn zij. Dat was wel pijnlijk en ik moest 's nachts altijd een sportbh aan. Ik heb er geen spijt van gehad dat ik een explantatie heb laten doen! De beste beslissing ooit! (en die BV was inderdaad de slechtste!)
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
chelsey

Ongelezen bericht 20 nov 2012 23:58

Hallo Wendy en Luna,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben nu bij een plastisch chirurg in het sfg ziekenhuis in Rotterdam geweest. Ik heb inderdaad besloten om een second opinion aan te vragen bij het Slotervaart, omdat ik daar veel positieve verhalen over heb gelezen op dit forum. De pc van het ziekenhuis in Rotterdam, gaf ook aan dat ik beter nieuwe en kleinere protheses kon nemen, omdat ik nog jong ben en geen 80, zoals hij zei. Dit kwam hard aan, want kwam er voor mij op neer dat ik zonder nieuwe protheses dus borsten van een 80 jarige krijg! Ik heb de foto's gezien van jullie na de explantatie en ziet er inderdaad erg mooi uit! Zijn de borsten na een langere tijd ook nog mooier geworden? Ik ben in de loop van de jaren niet meer afgevallen, maar merk wel dat ook mijn (nep) borsten na 2 kids en langere tijd borstvoeding sowieso slapper geworden zijn. Als ik ze zelf beetpak, dan lijkt er inderdaad niks over te zijn (de borst boven de prothese, zeg maar). Hopelijk valt het mee, wil sowieso geen nieuwe protheses meer! Hij heeft ook nog gekeken of er vet van mijn rug naar mijn borsten gehaald kon worden, maar aangezien ik erg slank ben, was er niks te "pikken" zei hij.

Hoe lang konden jullie niet werken na de explantatie? Ik neig er zelf naar om gewoon een explantatie te ondergaan, zonder lift, dit kan later altijd nog als ik na een jaar niet tevreden ben.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 nov 2012 06:35

Hoi Chelsey,

Verstandig van je dat je naar het Slotervaart gaat. Heel goed. Weet zeker dat je daar beter nieuws krijgt.

En wat goed van je dat je besluit ze eruit te laten halen zonder nieuwe en ook zonder lift. Het is inderdaad beter om eerst een jaartje te wachten en dan te kijken hoe het er uit komt te zien. Wie weet trekt alles goed bij en ben je dan tevreden.

Die pc waar je bent geweest probeerde je gewoon nieuwe aan te smeren hoor. Zo iets zeg je niet tegen een patient "je bent nog geen 80" Idioot! Niet meer bij hem terug gaan! Zo zijn er veel hoor. Geldwolven zijn het!

Bij het Slotervaart ben je in goede handen. Ik weet zeker dat er een goede oplossing voor je komt.

Blijf trouw aan jezelf en de beslissing die je hebt genomen ok? Dat is het belangrijkste.

Over het herstellen kun je hier meer lezen.

Ikzelf heb ruim 1 jaar niet kunnen werken, maar dat komt omdat ik erg ziek was door de siliconen vergiftiging. Het herstel van de operatie duurt zo'n 6 weken. Na 6 weken moet je in principe alles weer kunnen.

Liefs, Luna
Spin

Ongelezen bericht 21 nov 2012 14:12

Ik heb 2 weken een explantatie gehad en ik behoor waarschijnlijk tot de gelukkigen die meer over houden dan verwacht :lol:

Toen ik het ooit (30 jr geleden had laten doen :oops: ) was de voorkant
gelijk aan de achterkant.. en nu heb ik nog genoeg,, schoonheids prijs zal
ik er nooit mee winnen ( ze hangen enigzinsLOL) maar ach.. ik ben 57 en
heb er vrede mee ,, ben blij dat ik die ondingen kwijt ben ;)
chelsey

Ongelezen bericht 22 nov 2012 21:26

Ja Luna, denk inderdaad dat het verstandig is dat ik naar het Slotervaart ga. Heb gisteren naar de huisarts gebeld voor een nieuwe verwijzing en zij sturen deze op. Huisarts stond volledig achter mijn keuze! Als deze binnen is, ga ik bellen voor een afspraak!

Spin, 30 jaar, dat is een hele tijd! Knap hoor dat je het dan toch nog doet! Kan me trouwens erg vinden in je beschrijving van "ondingen", zo zie ik ze nu ook. Waar ben je geweest voor de explantatie en hoe voel je je nu?
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 nov 2012 13:28

Wat ben ik blij voor je dat je huisarts achter je staat. Dat is zo belangrijk!

Hartstikke goed dat je stappen onderneemt +Thumbs+Up+
Je kunt ook nu al bellen, want de verwijzing komt vanzelf wel. Zo heb je sneller een datum te pakken natuurlijk.
Je kunt eventueel ook naar dr. van Rijssen als dat dichterbij is (Harderwijk). Ze lijkt me echt wel een hele goed chirurg die haar patienten probeert te helpen.

Succes en laat ons maar weten wanneer je een datum hebt voor het consult.

Liefs, Luna
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”