Kapselvorming

Protheses vanwege cosmetische reden.
BarbaraFr

Ongelezen bericht 31 jan 2022 15:33

Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee. Ik ben 36 en hebt sinds 2005 mcghan geruwd achter mijn borstspier zitten.
Ik ging van aa naar klein b.
Na een trauma bevalling kreeg ik klachten en verweet ze aan de bevalling. Vermoeidheid, heel slecht tegen groepen mensen. En trekkende borst. Op een dag voelde ik een hele harde bult in het litteken van mn rechterborst. Scan gemaakt en kapselvorming . Ik hoefde me niet druk te maken. Na de tweede bevalling kreeg ik ineens een hele harde bult ong bij de oksel in dezelfde borst. Ik moest ee mamaografie. Uitgelegd dat ik dat liever niet had maar dit moest ( ziekenhuis Hengelo) daarna kreeg ik pas de scan. Weer een nieuwe kapselvorming. De man die de scan deed zij dat ze niet lekte en dat ik ( letterlijk) niet zoveel op google moest zitten ,omdat ik me zorgen maakte.

Mn huisarts daarna gesproken en die vond het verstandig om erover na te gaan denken wat ik met mn borsten wilde. Hij begon mijn klachten namelijk te linken aan mn siliconen. Samen onderzoek gedaan en zo eruit gekomen dat ik dus ook een paar erin heb die op de zwarte lijst staan.
De huisarts hebt me nu op doorverwezen naar dokter Nanayakkara. Netjes een brief gehad daar ze een enorme wachtlijst hebben en dat ik vanzelf een keer wordt gebeld november 2021.

Zijn er meer mensen met kapselvorming pas jaren later?
Ik ga ook naar deze dokter omdat ik het natuurlijk graag vergoed wil krijgen via de verzekering en ik weinig vertrouwen heb in andere dokters na mij eigen ervaring in het ziekenhuis in Hengelo.

En verwijst deze dokter je door naar een chirurg? Ik heb de tijd hoor. Moet er nog erg aan wennen dat ze eruit moeten. Tevens wil ik wel wat lichaamseigen vet proberen mits dit niet ingrijpend is.

Gr Barbara
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 16:00

Hoi Barbara, welkom!🌼

Ja, kapselcontractie kan ook pas jaren later ontstaan.
Dokter Nanayakkara verwijst je niet naar de pc, dat kun je bij je huisarts vragen. Ik zou dat wel alvast in gang zetten, zodat je straks niet nog langer moet wachten.

Wens je heel veel succes en sterkte in jouw weg!🙏

Veel liefs, Luna😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
BarbaraFr

Ongelezen bericht 31 jan 2022 16:05

Luna MKS schreef:
31 jan 2022 16:00
Hoi Barbara, welkom!🌼

Ja, kapselvorming kan ook jaren later pas ontstaan.
Dokter Nanayakkara verwijst je niet naar de pc, dat kun je bij je huisarts vragen. Ik zou dat wel alvast in gang zetten, zodat je straks niet nog langer moet wachten.

Wens je heel veel succes en sterkte in jouw weg!🙏

Veel liefs, Luna😘
Hoi Luna,

Bedankt voor jou snelle reactie. Ik ga hier dan ook even lezen welke pc voor mij geschikt is. Zo dankbaar voor dit Forum.
Essi

Ongelezen bericht 31 jan 2022 16:42

Welkom hier op het forum.
Lees, vraag, ontdek...
We zijn hier met enorm veel ervaringsdeskundige dames, ook wat betreft lipofilling.
Succes
Liefs essi
Susana

Ongelezen bericht 01 feb 2022 07:02

Welkom Barbara,
Wat ik heb gelezen is dat het lichaam altijd alle lichaamsvreemde objecten inkapsel, dus ook bij de prothese maar dat bij niet iedereen klachten geeft. In mijn geval werd met de jaren de kapsel dikker en strakker, dus kreeg een tennisbal effect op mijn borstgebied. Ik kon ze letterlijk voelen strakker worden en dat deed best pijn.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 feb 2022 10:38

Ik zag dat ik in mijn antwoord het woord 'kapselvorming' had staan. Ik bedoelde eigenlijk 'kapselcontractie'.
Heb het even aangepast.
Zoals Susana aangeeft, vormt het lichaam bij alle lichaamsvreemde materialen een kapsel, dus ook bij siliconen borstprotheses. Dit kapsel kan na korte of langere periode steeds dikker worden (kapsel baker 4) en gaan samentrekken (kapselcontractie), waardoor de borst hard en zeer pijnlijk wordt.

In onderstaand stuk lees je iets over het kapselweefsel en het ontstaan van systemische klachten vanuit dat kapselweefsel, want naast lokale klachten zoals pijn, hebben velen ook klachten buiten de borsten (ASIA/BII).
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3741

In de tekst verder een verwijzing naar meer informatie. Hoop dat je er wat aan hebt.

😘
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
BarbaraFr

Ongelezen bericht 05 apr 2023 22:36

Update vanuit mij

Gesprek gehad in Amsterdam en idd ook bij mij zijn de klachten te linken aan mn silicone.
Afspraak gemaakt bij Berman Kliniek hilversum en daar vorige week donderdag op gesprek geweest.
De assistent van de chirurg heeft donderdag 30 maart mn gegevens doorgestuurd naar mijn verzekering Menzis
Dinsdag werd ik gebeld 4 april en ik was goedgekeurd.
Lipofilling betaal ik zelf maar de rest wordt vergoed door de verzekering.
As dinsdag telefonische intake / screening en dan krijg ik mijn officiële operatie datum. Ze gaven aan planning ong juni.

Spannend 😃
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 apr 2023 10:32

BarbaraFr schreef:
05 apr 2023 22:36
Update vanuit mij

Gesprek gehad in Amsterdam en idd ook bij mij zijn de klachten te linken aan mn silicone.
Afspraak gemaakt bij Berman Kliniek hilversum en daar vorige week donderdag op gesprek geweest.
De assistent van de chirurg heeft donderdag 30 maart mn gegevens doorgestuurd naar mijn verzekering Menzis
Dinsdag werd ik gebeld 4 april en ik was goedgekeurd.
Lipofilling betaal ik zelf maar de rest wordt vergoed door de verzekering.
As dinsdag telefonische intake / screening en dan krijg ik mijn officiële operatie datum. Ze gaven aan planning ong juni.

Spannend 😃
Gefeliciteerd! Laat maar weten wanneer je geopereerd wordt.

Liefs!💖
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”