Even voorstellen en mijn proces van begin tot einde

Protheses vanwege cosmetische reden.
Linnie

Ongelezen bericht 08 feb 2023 21:08

Lieve lieve meiden

Ik heb alles even terug gelezen wat een leed en verdriet we hebben, omdat in de meeste gevallen, niet tevreden waren met onze originele borsten en we niet wisten dat we een paar tijdbommen kregen. Waren we toen maar op de hoogte gesteld van de horror die het met zich mee brengt. Ik geloof niet dat ik het persoonlijk had doorgezet. Op mijn 21e wist ik echt niet dat je ziek kon worden van siliconen protheses.

Linda wat gaat het vlot voor jou en zoals het hoort idd. Ik wens jou heel veel succes 18 februari en ga voor je duimen dat dhr Kappel je nog mooier maakt dan je nu al bent. Dat je vlot mag genezen en je klachten verminderen. Geen idee of je van intermitted fasten hebt gehoord. Maar een paar dagen niet eten en je lijf zelf het werk laten doen is zeker een aanrader, we mogen trots zijn op ons lichaam en de zelfhelende functie die het heeft. De ruimte die je lijf krijgt wanneer het niet constant eten aan het verteren is wordt besteed aan opruiming, celvernieuwing en healing.

https://www.tulalife.nl/blog/4-redenen- ... nu-goed-is

Luna je bent een prachtmens dat je iedereen zo helpt hier en dit forum op hebt gezet, ontzettend veel dank ik haal hier enorm veel steun en informatie vandaan.

Vrouwen die elkaar zo steunen en elkaar helpen dit maak ik niet eens mee in mijn eigen kring.

Lieve groetjes Linda πŸ₯°
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 feb 2023 09:17

Linnie schreef: ↑
08 feb 2023 21:08
Lieve lieve meiden

Ik heb alles even terug gelezen wat een leed en verdriet we hebben, omdat in de meeste gevallen, niet tevreden waren met onze originele borsten en we niet wisten dat we een paar tijdbommen kregen. Waren we toen maar op de hoogte gesteld van de horror die het met zich mee brengt. Ik geloof niet dat ik het persoonlijk had doorgezet. Op mijn 21e wist ik echt niet dat je ziek kon worden van siliconen protheses.

Linda wat gaat het vlot voor jou en zoals het hoort idd. Ik wens jou heel veel succes 18 februari en ga voor je duimen dat dhr Kappel je nog mooier maakt dan je nu al bent. Dat je vlot mag genezen en je klachten verminderen. Geen idee of je van intermitted fasten hebt gehoord. Maar een paar dagen niet eten en je lijf zelf het werk laten doen is zeker een aanrader, we mogen trots zijn op ons lichaam en de zelfhelende functie die het heeft. De ruimte die je lijf krijgt wanneer het niet constant eten aan het verteren is wordt besteed aan opruiming, celvernieuwing en healing.

Luna je bent een prachtmens dat je iedereen zo helpt hier en dit forum op hebt gezet, ontzettend veel dank ik haal hier enorm veel steun en informatie vandaan.

Vrouwen die elkaar zo steunen en elkaar helpen dit maak ik niet eens mee in mijn eigen kring.

Lieve Linnie/Linda wat een ontzettend lief berichtje voor mij en de meiden! πŸ’–πŸ™

Lieve Elsje ik had je nog willen wijzen op het topic van Emerald. Zij had ook zulke klachten. Heel veel vrouwen eingelijk en vaak is histamine een grote boosdoener hiervan. Jij had ook huidreacties zag ik op je foto's, vandaar dat ik dan altijd als tip geef om dan toch antihistamine te proberen. De pijn in je bindweefsel kan daar ook door komen. Dit komt door de activatie van mestcellen. Mensen met reumatische aandoeningen blijken daar meer van te hebben. Overigens had ik je gisteren nog gewezen op de rol van hormomen. Probeer een menstruatie dagboek bij te houden. Ik raad dat alle vrouwen aan. De schommelingen van hormonen hebben vaak ook een direct verband op het klachtenpatroon.

Ik voel me vandaag nog zieker dan gisteren... En zo koud ook! Dus ik zal weinig aanwezig zijn lieve meidenπŸ˜”

Ik heb wat mails te beantwoorden en stop er meteen mee, ok? Als er berichten komen dan lees ik ze morgen.

Liefs. LunaπŸ’–πŸ’–πŸ’–
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 feb 2023 10:48

Ik vond een redelijk recent onderzoek over het onderwerp antihistamine bij reumatische klachten. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34218304/

Deze studie onderzocht de effectiviteit en veiligheid van 2 verschillende soorten antihistamine als additieve therapieΓ«n voor patiΓ«nten met reumatoΓ―de artritis. De auteurs concludeerden dat de middelen klinische en functionele verbeteringen bij deze patiΓ«nten opleverden.

Mestcelactivatie (en het vrijkomen van o.a. histamine) blijkt ook een rol te spelen in de ontwikkeling van artrose en behandeling met antihistamine blijkt het proces te vertragen.
https://arthritis-research.biomedcentra ... 018-1619-7

Er zijn veel meer studies. Helaas voel ik me dus niet goed om nu van alles bij elkaar te zoeken.

xxxxjes
Elsje

Ongelezen bericht 10 feb 2023 18:34

Dankjewel schat! Ik heb Emerald even opgezocht en wat gelezen, zij was ook eerst beter en daarna slechter las ik.
Ze stelde de vraag of chlorella wel goed is omdat ze gelezen had dat het zware metalen aan zich kan binden maar zo niet kan afvoeren, klopt dit want ik slik dit wel al even…
Maakt me nu ook weer bang!
Wat denk jij Luna?

De ceterizine neem ik nu maar het niet alleen een branderig gevoel en rode uitslag heb ik paar keer gehad maar eigenlijk is dit zelden.
Soms branderig borstbeen, scheenbenen en vooral ook die vermoeide zware bovenbenen en pijn in bil.
Het lijkt alsof de spieren ontsteken maar Ellen de Langhe ziet dan in mijn bloed geen dramatische waarden hiervoor, niets abnormaals eigenlijk dusja.

Je ziet het bos soms door de bomen niet meer helaas🫣

πŸ’‹
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 feb 2023 18:50

Elsje schreef: ↑
10 feb 2023 18:34
Dankjewel schat! Ik heb Emerald even opgezocht en wat gelezen, zij was ook eerst beter en daarna slechter las ik.
Ze stelde de vraag of chlorella wel goed is omdat ze gelezen had dat het zware metalen aan zich kan binden maar zo niet kan afvoeren, klopt dit want ik slik dit wel al even…
Maakt me nu ook weer bang!
Wat denk jij Luna?

De ceterizine neem ik nu maar het niet alleen een branderig gevoel en rode uitslag heb ik paar keer gehad maar eigenlijk is dit zelden.
Soms branderig borstbeen, scheenbenen en vooral ook die vermoeide zware bovenbenen en pijn in bil.
Het lijkt alsof de spieren ontsteken maar Ellen de Langhe ziet dan in mijn bloed geen dramatische waarden hiervoor, niets abnormaals eigenlijk dusja.

Je ziet het bos soms door de bomen niet meer helaas🫣

πŸ’‹
Helaas is er vaak ook niets te zien in het bloed...
Maar je vertelde dat de klachten wel al iets minder waren toen je de antihistamine slikte? Of niet? Nu ben ik in de war... Bij activatie van de mestcellen treden veel meer verschijnselen op dan alleen huidreacties. Mestcellen zitten door je hele lijf.
Ze hebben ontdekt dat antihistamine mogelijk ook helpt bij long-covid. De klachten bij long-covid lijken heel sterk op ASIA klachten. En ook bij long-covid hebben patienten dysautonomie zoals een heel groot aantal vrouwen door de siliconen krijgen. Apart he?

Nee, niet bang zijn om chlorella te nemen. Tenzij je darmklachten krijgt of klachten die wijzen op allergie.

Zoals ik eerder zei kun je proberen Paracetamol met Diclofenac te combineren. Dan wel een maagbeschermer nemen. De combinatie werkt sterkter dan beiden afzonderlijk. Dit helpt best goed bij veel vrouwen. Ik zou het met je ha overleggen en kijken wat die zegt.

Sterkte lieve schat!!!!πŸ’–πŸ’–πŸ’–
Linda77

Ongelezen bericht 12 feb 2023 18:49

Ilja schreef: ↑
08 feb 2023 10:53
Dank je wel Linda voor je snelle reactie. Ik ga eens even kijken naar de links die jij gegeven hebt. Ik ben niet meer onder behandeling bij een arts.
Ik kom alleen bij de plastisch chirurg vanwege de reconstructie.
Mijn spieren, middenrif en alles zit zo vast. Het hele borstgebied is flink
beschadigd door de vele operaties die ik gehad heb. Daardoor heb ik ook
veel last met mijn ademhaling. Ik ga eens kijken of ik hier iets mee kan.
Vele klachten komen bij mij ook door de overgang dus wil echt niet alles op
mijn siliconenprotheses gooien hoor. Het gaat erom dat we weer beter worden. Maakt niet uit hoe, maar we gaan ervoor. Heel veel sterkte en ik blijf
je verhaal hier volgen.

Lieve groetjes Ilja πŸ€πŸ™πŸ˜˜
Hallo Ilja,

Jouw situatie lijkt in aanmerking te komen voor een jaar revalideren na operatie? Overleg eens met de Fysio!
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Linda77

Ongelezen bericht 12 feb 2023 18:55

Elsje schreef: ↑
08 feb 2023 14:59
Hey Linda,

Ik las je hele verhaal en alle post met tranen in de ogen en ik herken heel veel klachten die je beschrijft bij mezelf.
Als je even gaat zoeken op mijn nickname zal je mijn ganse verhaal wel terugvinden denk ik...
Kort samengevat werd ook bij mij in oktober 2021 gedacht aan een fibroadenoom door mijn gyneacoloog.
Er werd een echo en mammo gepland en hier hadden ze al vermoeden van een probleem met mijn protheses maar dit werd me niet gezegd, enkel dat ik een MRI moest aanvragen aan de balie waar ik toen nog eens 8 weken moest op wachten!
Bleek dat mijn protheses beiden gescheurd waren, het waren sebbin protheses van net geen 10 jaar oud...
Ik had geen klachten toen eigenlijk enkel voelde ik een bolletje aan de zijkant van mijn borst dat daar anders niet zat dus ik denk wel dat ik daar snel bij was maar zeker weet ik dat niet.
Mijn PC maakte er niet zoveel van maar zei me dat hij ze zou wisselen en alles wel opgelost was dan.
In oktober 2021 kreeg ik dus een prothesewissel, herstel ging vrij goed tot en met 2 maand later ik op reis een grote opgezette linkerborst kreeg
Ik kreeg bij thuiskomst onmiddellijk een echo maar ze maakten ook daar weer niet veel van, wat vocht maar niets ernstigs.
Ik voelde me steeds zieker worden en eiste constant opvolgecho's maar telkens stelden ze me gerust en zeiden ze dat ik geduld moest hebben.
Ik had toen veel plaatselijke borstpijn en was erg moe en mentaal onrustig (ik voelde dat het niet ok was)
Ik ben toen zelf beginnen zoeken en in juni op dit forum gebotst waar alle puzzelstukken in elkaar vielen.
Ik vond dr. Budo, ik ben deze man ontzettend dankbaar en op 11/08 werd ik geΓ«planteerd nadat ik van hem ,eindelijk antwoord op al mijn vragen kreeg en een duidelijke uitleg!
De kapsel met alle restanten had mijn vorige PC gewoon laten zitten, niet moeilijk dat mijn lichaam zo hard reageerde op alles wat daar nog zat!
Dat heeft daar dus zo 9 maand nog gezeten, had ik maar eerder mijn gevoel gevolgd en dr. Budo en dit forum eerder gevonden.
Zo'n 3 weken voor explantatie kreeg ik scheenbeenpijn in mijn rechterbeen, verder enkel plaatselijke borstpijnen.
Na de explantatie ging het de eerste 3 weken beter maar daarna echt veel slechter helaas
De pijn in mijn benen nam enorm toe, een heel zwaar gevoel in mijn benen en krakende knieΓ«n, dat had ik eerder niet gehad.
Intussen ben ik bijna 6 maand na explantatie en mijn klachten zijn nog steeds heviger dan toen ik de protheses nog had helaas.
Ik heb overal al gezeten, bij een reumatologe/immunologe binnenste buiten gekeerd maar die kon niets significant vinden. Geen overactief immuunsysteem of actieve auto immuunziekte op dat moment (eind 2022).
Dan doorgestuurd naar neuroloog die nu een MRI van hersenen en ruggemerg wou en een EMG (zenuwgeleidingsonderzoek en spieronderzoek) van mijn benen.
De EMG was vorige week en die arts heeft me gebeld om te zeggen dat die normaal was
Dus geen aangetaste zenuwen of dergelijke wat me iet of wat gerust stelt.
Maar wat heb ik dan wel, vanwaar al die pijn (brandende pijn) in mijn benen en heupstreek.
Ik wacht nog op de neuroloog waar ik 01/03 terug naartoe mag wat zij van de MRI onderzoeken zal zeggen.
Bij mij is het vooral raar dat de klachten maar na een paar weken na explantatie in alle hevigheid begonnen zijn.
Ik had toen wel emotioneel ook een zware periode en privΓ© ook heel wat problemen, is het dat geweest ik weet het echt niet?
Momenteel gaat het emotioneel wel beter en stabieler maar ik blijf pijn hebben
Ik moet zeggen dat het soms al eens een aantal dagen wat beter gaat dus dat vind ik al positief.
Maar zoals jou vraag ik me ook heel veel af of ik dat punt van no return heb bereikt of niet, het maakt me zo bang en kan alleen hopen van niet
Ik heb ook tinutis, in de vorm van ruisen in mijn oren vooral in de nacht hoor ik dat
Ik neem VIT C 1000 bij en 8 pillen chorella per dag.
Ook gestart met CBD olie die me soms toch wat van de beenpijn afhelpt heb ik de indruk.

Ik ben blij dat Rita Kappel jou zo snel willen tussen nemen en hoop dat alles goed verloopt en je toch grotendeels mag herstellen maar het is een zware weg helaas.

We zijn hier om elkaar te steunen, dit forum doet zoveel goeds voor ons en zeker ook Luna MKS die echt al heel veel voor me betekend heeft terwijl ze het zelf zo ontzettend zwaar heeft. Mijn eeuwige dank voor haar en veel respect voor alles wat zij hier doet.

Succes en ik volg je verder op
xxx
Jeetje, meneetje, wat een verhaal. Moet ervan huilen!

Ik kijk uit naar de operatie van aankomend weekend, maar straks wordt het helemaal niet beter..
πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ— BV 2006 met de anatomische McGhan 385 CC deels onder de spier ivm tubulaire borst, nu traject voor explantatie bij Dr. Kappel. Protheses gescheurd en van binnen kapot, ingekapselde siliconen in lymfe links. Klachten: oa helse pijnen in benen, vroegtijdige slijtage en operatie aan rug en enkel, spierzwakte, spierpijnen, zenuw- en gewrichtspijnen. πŸŽ—πŸŽ—πŸŽ—
Linda77

Ongelezen bericht 12 feb 2023 19:03

08 feb 2023 21:08
Lieve lieve meiden

Hoi, lieverd πŸ’•

Ik ben vandaag begonnen met een ontstekingsremmend dieet, hoop dat dit me gaat helpen. Het is allemaal wat! Sinds die mammo is alles zoveel erger, ik kan niet wachten tot volgende week. Maar ben ook als de dood dat de mate van herstel teleurstellend gaat zijn. Wat moet ik dan?
Linnie

Ongelezen bericht 12 feb 2023 20:05

Hey Lin

Hoe kan het zijn dan dat het na de mammo erger is geworden? Goed dat je met dat dieet bent gestart hopelijk merk je daar wat van is dat op advies van dhr Kappel?

Gaat er iemand met je mee en zorgt er iemand voor je na de operatie ?
Herstel is herstel, dan zijn in ieder geval die tijdbommen eruit en ga je je zoiezo beter voelen dan nu.

Veel liefs πŸ’‹
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 feb 2023 14:56

12 feb 2023 20:05
Hey Lin

Hoe kan het zijn dan dat het na de mammo erger is geworden? Goed dat je met dat dieet bent gestart hopelijk merk je daar wat van is dat op advies van dhr Kappel?

Herstel is herstel, dan zijn in ieder geval die tijdbommen eruit en ga je je zoiezo beter voelen dan nu.

Veel liefs πŸ’‹
Hoi Linda/Linnie,

Helaas gebeurt het inderdaad dat een mammo klachten versterkt. Door druk komen er meer stoffen vrij. Zowel bij intacte als gescheurde implantaten. We hebben dit heel vaak gehoord bij onze dames (we hebben over de 8000 vrouwen in ons bestand) en tevens ook vele voorbeelden uit Amerika. Ook artsen daar laten dit weten.

Zelf kreeg ik het fietsstuur tegen mijn borsten aan. Daarna stonden de borsten in brand. En voelde ik me echt doodziek. Toen gingen alle alarmbellen af en wist ik: het is die troep die mij al deze jaren steeds zieker maakt.

We hebben vanuit onze organisatie heel vaak met het RIVM en de NVPC overlegt en via het Landelijk Meldpunt Zorg meldingen gedaan, maar het helpt niet.... We sporen alle vrouwen aan om klachten na mammo direct te melden! Dat kan bij het Landelijk Meldpunt Zorg: viewtopic.php?f=142&t=2228&p=20310#p20310

πŸ˜˜πŸ’–
Linda77

Ongelezen bericht 14 feb 2023 14:39

Hey Lin

Veel liefs πŸ’‹
Hallo lieve schat,

Mijn reptielenbrein denkt heel simpel dat de mammo voor een extra uitstoot van siliconen heeft gezorgd. Vergelijk het met een ballon met een gat erin; als je die plet loopt hij ook sneller leeg. Of het echt zo werkt, weet ik niet, dit is een simpele optelsom gemaakt door mijzelf. En welke idioot die bedenkt dat een mammo met implantaten een goed idee is, Joost mag het weten, maar dat is weer een heel andere discussie ;)

Mijn bonuspapa en mama gaan mee naar de kliniek en ik ben de dag ervoor en erna bij hun voor wat support. Daarna zal ik het zelf moeten doen, maar dat ben ik gewend ;) Heb gelukkig mijn medische achtergrond, dus red me wel, denk meer dat het probleem gaat zitten in mijn eigen grenzen goed in de gaten houden.
Dus weer een mooie oefening!

Het nut van een ontstekingsremmend dieet is me geadviseerd door Dr. Kappel, maar is me al langer bekend. Het was eerder alleen minder nodig dan nu, dus ben nu gemotiveerder. Dr. Kappel noemt het het 'Zone-dieet', maar er zijn talloze manieren bedacht om ontstekingsremmend te eten. Zoek het maar eens op op Google, of meld je bij een DiΓ«tist. Simpel gezegd zul je moeten onderzoeken welke voedingsmiddelen ontstekingsbevorderend werken en deze moeten mijden. Rood vlees, verzadigde vetten, volvette kazen, geraffineerde suikers (lullig gezegd veel van wat zo lekker is ;)). Daarentegen zijn er voedingsmiddelen die juist ontstekingsremmend werken, die zul je moeten toevoegen. Vaak zijn dit de wat zuurdere en bittere groenten en fruit, spitkool, boerenkool, blauwe bessen, enz. De felgekleurde groenten en fruit. Hier op het forum staan ook topics over gezonde voeding. Ja, je zal het wiel opnieuw moeten uitvinden, jezelf opnieuw moeten uitvinden, maar het is de moeite waard! Geen enkel medicijn werkt zo goed als de juiste voeding. En leg je je erop toe kan je heus heerlijk eten! Je moet alleen even weten hoe ;)
Succes hiermee!

En wat betreft mijn operatie: ik kan niet wachten, maar zie er ook tegenop. In elk geval onderweg naar beter!

Liefs!
Laatst gewijzigd door Linda77 op 14 feb 2023 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda77

Ongelezen bericht 14 feb 2023 14:42

Luna MKS schreef: ↑
13 feb 2023 14:56
Hey Lin

Veel liefs πŸ’‹
Hoi Linda/Linnie,

Helaas gebeurt het inderdaad dat een mammo klachten versterkt. Door druk komen er meer stoffen vrij. Zowel bij intacte als gescheurde implantaten. We hebben dit heel vaak gehoord bij onze dames (we hebben over de 8000 vrouwen in ons bestand) en tevens ook vele voorbeelden uit Amerika. Ook artsen daar laten dit weten.

Zelf kreeg ik het fietsstuur tegen mijn borsten aan. Daarna stonden de borsten in brand. En voelde ik me echt doodziek. Toen gingen alle alarmbellen af en wist ik: het is die troep die mij al deze jaren steeds zieker maakt.

We hebben vanuit onze organisatie heel vaak met het RIVM en de NVPC overlegt en via het Landelijk Meldpunt Zorg meldingen gedaan, maar het helpt niet.... We sporen alle vrouwen aan om klachten na mammo direct te melden! Dat kan bij het Landelijk Meldpunt Zorg: viewtopic.php?f=142&t=2228&p=20310#p20310

πŸ˜˜πŸ’–
En hier zegt Luna het ook ;)
Linnie

Ongelezen bericht 14 feb 2023 15:07

Idd mij is altijd verteld dat dat niet eens mag zo’n mammo als je protheses hebt, bij mij is met een echo apparaat gekeken vandaar dat ik het ook vroeg…. Tja niet slim hoor en heel vervelend maar wel logisch dat je klachten dan verergeren.

Succes met je dieet en operatie. Idd voeding is heel erg belangrijk

we zijn wat we eten toch of zoiets πŸ˜‰
Linda77

Ongelezen bericht 14 feb 2023 15:34

14 feb 2023 15:07
Idd mij is altijd verteld dat dat niet eens mag zo’n mammo als je protheses hebt, bij mij is met een echo apparaat gekeken vandaar dat ik het ook vroeg…. Tja niet slim hoor en heel vervelend maar wel logisch dat je klachten dan verergeren.

Succes met je dieet en operatie. Idd voeding is heel erg belangrijk

we zijn wat we eten toch of zoiets πŸ˜‰
Zo is het!

En weet ook vooral waarΓ³m je eet ;-) Ik leefde altijd om te eten, nu moet het andersom. En wil ik het ook, omdat het alternatief er niet om liegt ;)

Explantatie topic: viewtopic.php?f=16&t=4589
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”