Ik zit hier nu sinds een week en lees hier en daar een beetje mee. Nu heb ik vanmiddag de stap eindelijk durven nemen om een afspraak te maken bij de Boerhaave kliniek om me te laten informeren voor explantatie met lipofilling. Ik heb de afspraak op 26 oktober met pc fortuin.

Ik wil ook nog naar de Jan van goyen kliniek maar weet nog niet welke arts.
Ik heb al jaren klachten waarvan ze de oorzaak niet kunnen achterhalen. Ze gooien het op stress en prikkelbaar darm syndroom....
Ik verweet mijn vergeetachtigheid en wattenhoofd aan mijn burnout die ik 2 jaar geleden heb gehad..... maar nu ik alle klachten op heb geschreven en die naast de lijst met klachten met BII hou komt die toch wel verdomd veel overeen.
Zelf heb ik in 1991 implantaten laten plaatsen door dokter van selms. Ik was toen 17.
Dit is gedaan omdat er bij mij maar 1 borst is gegroeid. Ik had aan 1 kant een kleine cup B en aan de andere kant was ik helemaal plat, daar zat alleen een tepel.
Ja ik was jong maar ze hebben testen gedaan om te kijken of ik uitgegroeid was, dat was namelijk wel de voorwaarde om geopereerd te mogen worden.
Toen ik in 2011, 6 maanden in verwachting was van mijn dochtertje kreeg ik een brief op de mat van het ziekenhuis voor een uitnodiging omdat ik de PIP implataten bleek te hebben..... hoe ik me toen voelde en wat ik allemaal wel niet heb gedacht, vooral voor mijn ongeboren kindje, alsof de vloer onder mijn voeten vandaan zakte.

Ik heb hierdoor ook geen borstvoeding durven geven. Ik was bang voor eventuele giftige stoffen die mijn baby binnen zou kunnen krijgen. Zelfs nu nog ben ik soms wel eens bang, bang dat er ook siliconen in haar lijfje terecht zijn gekomen. Een half jaar nadat mijn dochtertje geboren was heb ik in 2012 de protheses laten omwisselen.
Toen in 2018 de allergan implantaten in het nieuws kwamen ben ik meteen van de bank gesprongen en heb mijn operatie verslag erbij gepakt..... en wat bleek.... ik heb de implantaten van allergan die sinds 2018 niet meer gebruikt mogen worden. Shit dubbel pech.
Elke keer als ik denk aan dat de implantaten eruit gehaald gaan worden moet ik huilen, het gaat voor mij veel verder dan een paar borsten die niet groot genoeg waren. Dit zit veel dieper. Het gepest op school, het zwemmen met tissues in je bikini..... het was echt vreselijk. Door de implantaten heb ik mijn zelfvertrouwen weer terug gekregen en mijn vrouwelijkheid, en voor mijn gevoel ga ik die straks weer kwijtraken.
Ga ik dit wel trekken? Hoe wordt het eindresultaat gezien de a symmetrie . Geef ik mijn lichaam voor de 3e keer uit handen aan iemand waarvan je hoopt dat ze het beste advies geven en ook kijken naar mijn gezondheid en het beste met je voor hebben..... ik vind het toch verdomde moeilijk