Voorstellen en help waarschijnlijk vocht in inplantaten

Protheses vanwege cosmetische reden.
SaskiaH

Ongelezen bericht 20 apr 2021 16:04

Hoi allemaal, Ik hoop dat iemand advies heeft voor mij of me gerust kan stellen, in middels enorme paniek. Gelijk maar mijn hele verhaal.

Ik ben Saskia net 50 jaar en 10 jaar geleden een borst correctie/vergroting gehad (lichte vorm van tubulaire borsten, operatie zelf betaald).ben altijd erg onzeker geweest over mijn borsten door de rare vorm, bij vriendjes verstijfde ik als ze eraan zaten. Toen ik mijn man ontmoete stond ik al op de wachtlijst en was ik bijna aan de beurt voor een borst correctie/ vergroting maar werd toen zwanger. Ik ben toen ziek geworden en bleek meerdere auto immuun ziektes te hebben: sarcoidose, uveitis, PDS en trage schildklier inmiddels ook de ziekte van Bechterew erbij en hoge bloeddruk.

Voor we gingen trouwen 10 jaar geleden toen er helemaal niks meer over was van mijn borsten na 2 zwangerschappen en borstvoeding eindelijk mijn borstvergroting/correctie waardoor ik eindelijk normaal uitziende borsten had, vreselijk blij ermee tot nu.

Mijn vermoeidheid (inmiddels uitputting) hoort bij alle ziektes die ik al had (10 jaar voor de inplantaten). Het is de laatste jaren wel veel erger geworden, ik kan niet veel meer op een dag. Ik gebruik inmiddels 6 jaar humira injecties om mijn afweer te onderdrukken,waardoor ik heel vatbaar ben voor ziektes,deze prik ik elke week (voor ontstekingen in mijn ogen en bechterew) daarnaast ook meerdere andere medicijnen.

De laatste paar maanden (jaren eigenlijk) gaat het heel slecht rare exzeem rond mijn ogen en zo vreselijk moe dat ik niks meer kan (zelfs koken is soms al te veel). Mijn ogen gaan ook hard achteruit en moet overdag een dutje doen. Ik schrijf dit allemaal toe aan mijn ziektes die ik al had voor de inplantaten. Ik heb er nooit echt bij stil gestaan dat het wellicht ook erger zou kunnen zijn geworden door mijn inplantaten? Ik zie dat de klachten die er kunnen zijn van inplantaten precies de klachten zijn die ik ook heb ,maar in veel mindere maten ik al had voor de protheses.

Ik heb jaren terug een kaakoperarie gehad waar aan 1 kant het plaatje is afgestoten na een paar maanden en ook een spiraaltje is afgestoten na een paar maanden. Borstprotheses nooit eerder last van gehad, als deze afgestoten zouden worden dacht ik had ik gelijk last gekregen dus nooit die link gelegd.

Laatste jaar vergeet ik ook woorden, kom er gewoon niet op al weet ik wat ik wil zeggen.En soms zeg ik woorden verkeerd en heb ik dat zelf niet door. Hoor het dan van mijn man of zie het aan zijn gezicht dat ik iets geks heb gezegd. Kan ook door mijn ziekte komen, ik weet het niet. Slapen zonder slaappillen lukt niet (gek terwijl ik uitgeput ben). Dit kan ook komen door mijn medicijnen, niet kunnen slapen. Moet sinds 2 jaar elke week naar de fysio voor de pijn in mijn nek, schouders en rug. Het leven is gewoon niet leuk meer na 20 jaar ziek zijn wat alleen maar erger wordt, zonder mijn kinderen zou ik het denk niet meer trekken. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar heb het er soms best moeilijk mee.

Mijn moeder is overleden aan borstkanker en ook mijn oma heeft borstkanker gehad en een zus en nichtje van haar. Mijn vader is ook aan kanker overleden. Heb 1jaar een mammografie overgeslagen door corona (moet om de 2/3 jaar naar gekeken worden omdat borstkanker in de familie zit). Met de echo erna werden ook altijd de inplantaten na gekeken. Ik las net dat maomagrafie helemaal niet mag, heb er inmiddels 4 gehad. Heb altijd gezegt van te voren dat ik inplantaten had.

Maar nu mijn probleem.

4 weken geleden had ik ineens 40 graden koorts en heel benauwd, verkouden met bloedneusen en stekende pijn achter mijn borsten (geen corona, is thuis door ggd test afgenomen). Ik heb toen vanwege mijn lage afweer antibiotica gekregen om een longontsteking voor te zijn. Na 4 dagen antibiotica was de korst weg en ging alles beter behalve dat mijn rechterborst ineens ging groeien hard, opgezwollen en pijnlijk. Kan ook helemaal los staan van de antibiotica natuurlijk.de humira inmiddels 5 x overgeslagen voor het geval dat.

Huisarts heeft gekeken naar mijn borst en gelijk met spoed naar ziekenhuis gestuurd voor een mammografie en echo . Dit was 2 weken geleden daar was (troebel) vocht te zien rond mijn implantaten, ook de borst die niet is opgezwollen. Inplantaten zelf zagen en nog goed uit zagen ze. Omdat het vocht rond de implantaten zit moest de mri en punctie verder via de plastisch chirurg. Op de echo was ook wat mastopatie te zien (ik ben al meer dan een jaar niet meer ongesteld)

Bij de plastisch chirurg ben ik afgelopen vrijdag geweest (eerder kon niet) een hele nare (oudere) man die heel vol was van zichzelf. Volgens hem kon ik gewoon humira blijven prikken ook al zou het kanker zijn (volgens de reumatoloog mag dit echt niet) maar die kans is heel klein zei hij (bijna uitgesloten) Ook vond hij het onzin dat ik elke 2 a 3 jaar een mammografie liet maken omdat de kanker van mijn moeder en oma niet de erfelijk vorm is. Ik heb haast niks kunnen zeggen 2x zei het tegen me toen ik wat wide zeggen mond dicht op snauwende toon.

Daarna heeft hij de mri en puntie niet goed aangevraagd, hier kwamen we achter bij de radiologie om zelf een afspraak te plannen. We moesten terug zodat hij het kon corrigeren maar hij liet eerst 3 andere patiΓ«nten binnen. Bij de 2e ben ik de patiΓ«nt voorgeweest, zijn assistent ging t regelen ( NOT) na de 3e patiΓ«nt stond hij ons niet eens te woord en wuifde hij naar zijn assistent. De vragenlijst die ik met hem moest invullen had hij voor mij gedaanπŸ€”. 3.5 uur in het ziekenhuis geweest en daarna 2 dagen helemaal op.

Vocht in mijn borst zit er niet heel de dag, in de ochtend is het iets minder maar nog wel opgezwollen Hij is sinds eergister weer heel groot hard en pijnlijk. Mijn tepel is 4 x zo groot als aan de andere kant.

Vanmorgen de mri gehad met 2 oxacepam (ben claustrofobisch) maar geen punctie en kon ik ook niet plannen. Ik kreeg toen te horen dat het niet zo makkelijk gaat, waarom zeiden ze niet. De plastisch chirurg heeft net gebeld en die zei dat er op de mri geen vocht om de prothese zit maar in de prothese😱😱😱😱

Mri moest nog verder bestudeerd worden en hoor daar pas eind van de week wat over. De paniek is nu dus nog groter, zit er toch een lek in mijn prothese die me wellicht nog zieker heeft gemaakt dan ik al was. En moet er niet zo snel mogelijk nu wat gedaan worden. Ze zijn niet zo rap hier, en mochten ze er uit moeten naar welke plastisch chirurg kan ik dan het beste gaan?? In woon in Zeeland en ga nu naar Vlissingen in het ziekenhuis maar de plastisch chirurg hier gaat echt geen operatie doen,ik vertrouw er echt niet op dat dat goed gaat. Ik kan niet in een kliniek geholpen worden omdat ik moet overnachten vanwege mijn ziektes,hoge bloedruk en medicijnen + ik kom altijd moeilijk uit een operatie dus dar risico is te groot in een kliniek

Is er een lijst hier met plastisch chirurgen die goed zijn met inplantaten problemen?Ik woon zelf dus in Zeeland maar maakt niet uit waar de pc zit.

En zou het kunnen dat ik veel zieker ben geworden door de inplantaten? De afgelopen jaren voor meerdere klachten onderzoeken gehad waar niks uitkwam. Ik kom niet meer bij de immunoloog,dat was ook een nare man die me meerdere keren deed uitlachen midden in me gezicht toen o.a ik over alternatieve geneeswijzen begon. Mocht toen niet switchen naar een andere arts en toen weggegaan uit het Erasmus. Nu houd de reumatoloog en oogarts zover ze dat kunnen in de gaten. Door mijn vermoeidheid kan ik niet zo goed meer reageren op overheersende artsen en laat ik me intimideren (of ze het voelen)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven in welk ziekenhuis en bij welke arts ik moet zijn als ik weet wat er aan de hand is.

Saskia
Susana

Ongelezen bericht 20 apr 2021 16:16

Lieve Saskia,
Welkom hier 🌹
Wat heftig allemaal!! 20 jaar is best lang!
Ik hoop dat iemand je advies kan geven.
Als je tijd hebt, meld je klachten hier: viewtopic.php?f=142&t=1689
Hier kun je leze naar welke internisten/immunoloog: viewtopic.php?f=142&t=1689
en hier welke chirurgen: viewforum.php?f=188

Blijf met ons delen, dat lucht op altijd!
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Trudie

Ongelezen bericht 20 apr 2021 20:07

wat een verhaal..en vervelend zoΕ„ nare ervaring bijde pc! Ik hoop dat je je weg gaat vinden!
Anoniem

Ongelezen bericht 20 apr 2021 21:00

Lieve Saskia,

Wat een ellende :cry:
Ik hoop iemand jou een goede PC kan aanraden en dat je snel geholpen wordt!

Liefs Anoniem
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 apr 2021 21:05

Ik had ook in het chirurgen topic geschreven.

Hoop dat je snel een goede arts vindt. Je kunt ook bij je zorgverzekeraar om hulp vragen waar je het snelst terecht kunt. En dat een arts niet in onze lijst staat, zegt absoluut niet dat het geen goede arts is. Dus mocht je iemand vinden of doorkrijgen van je verzekeraar die er niet tussen staat, dan zegt dat niks.
Ik raad je ook aan morgen direct een verwijzing voor 1 van de internisten te vragen. Beloof dat je dat doet ok? Ook zij hebben verstand van deze symptomen in de borsten. Ik raad je met name dokter Beekman aan. Nanayakkara zit vol.
viewtopic.php?t=1038

Sterkte!!!😒

β˜€οΈπŸ™β€
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 apr 2021 21:33

Ik vind het trouwens een raar verhaal, ik denk dat je vocht binnen het kapsel hebt, dat is wat anders dan in je prothese.
Het kan echt niet dat je ineens zoveel vocht in je prothese hebt. Ik heb daar nog nooit over gehoord. En ik doe dit werk al bijna 10 jaar. Snelle vochtopname bij scheur is alleen als je monoblocs hebt. Niet bij siliconen.

Ik raad je echt aan om hier snel achteraan te gaan. Vraag je foto's op en laat ze door een andere radioloog beoordelen. En ik zou de implantaten echt zsm laten verwijderen. Sowieso ook vanwege alle systemische klachten. Geloof me, je zult steeds zieker worden.

Nogmaals sterkte lieverd, dit is heel zwaar. Wat een nare beangstigende tijd😒 Maar wees gerust, de kans dat het ALCL is, is klein. Het kan om een infectie gaan. Maar je kreeg wel ab. Maar goed, dat betekent niet dat je de juiste ab kreeg voor die bacteriestammen.

Alles komt uiteindelijk goed hoor en ALCL heeft absoluut niks met borstkanker te maken. Is een heel andere soort kanker. Dus dat dit voorkomt in je familie, hoeft niks te betekenen.

Mocht je niet verder komen, dan kijken we of 1 van de artsen waar we contact mee hebben, iets voor je kunnen doen. Deze dokter heeft onderzoek gedaan naar ALCL.

β€πŸ§‘πŸ’›πŸ’šπŸ’™πŸ’œπŸ€Ž
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 apr 2021 11:48

Lieve Saskia, hoe gaat het? Heb je wat aan onze berichten gehad?

Ik denk aan je!❀πŸ₯°πŸ˜˜
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 apr 2021 12:55

Maak me zorgen...πŸ˜”
Misschien heeft mijn tekst jou afgeschrikt?
Weet dat alles goed komt hoor!πŸ™

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•
SaskiaH

Ongelezen bericht 04 mei 2021 13:46

Hoi

Heb me de afgelopen tijd zo druk gemaakt dat ik weer zieker ben geworden en haast niet kan slapen en daardoor nog vermoeider ben. Heb ook even nergens naar gekeken om zo mijn bloeddruk onder controle te houden, de dagen gaan ook aan me voorbij. Ik zie nu pas dat het al weer even geleden is, heb nu pas weer bericht gekregen van de plastisch chirurg, hij heeft eerst contact gehad met de fabrikant van mijn prothese of er vocht inzit (heeft hij me wel laten weten) Het schijnt dat er ook protheses zijn met vocht/siliconen. Dit wilde de pc uitsluiten.

Ik krijg nu een oproep voor een punctie maar ik moet van te voren iets tekenen zodat ze vrijgewaard zijn mocht t mis gaan, is dat normaal? Dit omdat ze bij de mri er van overtuigd zijn dat het echt in de prothese zit het vocht.

Ik weet t even allemaal niet meer wat te doen, ik ben zo op. Heb ook nog steeds geen oproep voor corona vaccinatie gekregen en wil het ziekenhuis zo veel mogelijk vermijden.

Ik heb contact gezocht met dr niesen of hij ook nog in het ziekenhuis opereerde maar helaas. Ik durf niet in een kliniek omdat ik moeilijk uit narcose kom en met mijn hoge bloeddruk.

Ik kon in de lijst niet echt pc tegen die in ziekenhuizen werken en dacht wacht eerst de onderzoeken af, maar het duurt zo vreselijk lang allemaal. En zolang ik niet weet of het kanker zou kunnen zijn mag ik de de medicijnen voor mijn reuma en oogziekte niet innemen. Naar een ander ziekenhuis gaan ben ik bang met nu met de corona ik nog langer moet wachten voor ik daar weer aan de beurt ben voor onderzoeken? Mijn rechter borst is nog steeds De helft groter al links.

Groetjes

Saskia
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mei 2021 21:07

Lieve schat, eerlijk gezegd las ik je bericht, maar wist niet hoe te reageren, aangezien ik schrok dat je over vaccineren begon....
Ik snap dat je bang bent om ziek te worden, maar die angst is eigenlijk niet reΓ«el. De kans dat je in het ziekenhuis zou belanden door covid of zou sterven, is zeer klein. De kans dat je heel veel narigheid gaat overhouden aan het vaccin is groot.
Besef dat dit een experimenteel vaccin is, een nooit eerder gebruikte techniek. Een vaccin dat zeer gehaast is gefabriceerd en niet voldoende is getest op veiligheid en effectiviteit.
Als je bang bent voor de gevolgen van de siliconen, kan ik je zeggen dat de gevolgen van dit onbekende goedje niet beter zullen zijn. In mijn ogen zelfs erger. En de vele casussen van ernstige bijwerkingen op korte termijn laten dat zien. En dan hebben we het nog niet over de bijwerkingen op de lange termijn. Dat zullen er veel meer zijn...
We hebben een apart deel gewijd aan corona en het vaccin. Je kunt er veel lezen. Helaas is het wel een beetje veel en alles door elkaar.
Laat je niet nogmaals voor proefkonijn gaan spelen alsjeblieft. Dit betreft een medisch experiment dat tot 2023 duurt.

Ik zou voor de borstklachten en angst echt zsm een afspraak bij 1 van de internisten maken. Zij kunnen je ook naar de juiste artsen doorverwijzen.

Sterkte lieve schat!πŸ™ Ik denk aan je!❀
SaskiaH

Ongelezen bericht 12 mei 2021 11:54

Ik heb net de puntie gehad, maar aan 1 kant terwijl het ei gelijk in beide moest. De andere durfde hij niet te prikken. Ik heb niks hoeven tekenen waar de plastisch chirurg het over had. Het was een heel buisje vol geel vocht zo dun als water. Het zat binnen het kapsel rond de prothese.

Hopelijk is het vocht aan beide kanten het zelfde omdat er maar 1 kant geprikt is. De vorige echo's van een paar jaar geleden hadden ze ontvangen en daar was ook op te zien dat het vocht nu is toegenomen.

Ik heb contact gezocht met de Jan van goyen kliniek.pc en internist waren alleen toen beiden vrij. Ik moest eind van de week contact opnemen als ik nog niets had gehoord.

Als ik meer weet laat ik het weten

Bedankt voor het meedenken Luna 😘😘
Rhani

Ongelezen bericht 12 mei 2021 13:39

Lieve Saskia heel veel sterkte🌺🌸. Ik hoop dat je snel iets hoort van de internist.😘
geruwde Allergan/mcGhan 275 gram 2009 tot 29-04-2021
viewtopic.php?t=3614
Essi

Ongelezen bericht 12 mei 2021 21:41

Succes Sakia😘
SaskiaH

Ongelezen bericht 25 mei 2021 10:09

Hier weer een update, de pc heeft net gebeld met de uitslag van de punctie. Deze was ook weer niet helemaal duidelijk maar er was wel amorf materiaal te zien in het vocht.

Hij raad aan om voor een seconde opinion ergens anders te gaan ook omdat er zoveel onduidelijk is en alle onderzoeken tegenstrijdig zijn. Verder raad hij aan ze eruit te laten halen om verder geen risico te lopen voor het geval dat.

Kan een andere pc zijn advies zo over nemen voor de verzekering?

Ik heb net een 9 juni een afspraak gekregen bij pc van selms. En neem dan alle uitslagen en beeld materiaal mee.

Vind het toch ook wel een heel moeilijk ze eruit halen omdat ik bang ben dat het heel lelijk gaat zijn. Dit omdat met plaatsen er corecties zijn uitgevoerd en vet weefsel is weggehaald(zit 400cc in). Hij heeft ze gevormd verder tijdens het plaatsen, om een normale vorm borst te krijgen. Ben altijd zo onzeker geweest over mijn borsten. En zo bang straks weer dat gevoel terug te krijgen. Er zit ook in delen van mijn borsten geen gevoel meer bij de littekens (+4 cm er omheen).

Maar ze gaan er uit in de hoop dat ik me iets beter gaat voelen en weer gewoon normale dagen kan hebben zonder dutjes en uitputting.

Als ik meer weet en een datum heb zal ik een nieuw topic openen met foto's met hoe het gaat verlopen.
Susana

Ongelezen bericht 25 mei 2021 11:25

Wat fijn om te lezen dat je geholpen wordt Saskia!
De littekens kun je na je operatie laten behandelen, zodat deze minder of geen storing veroorzaken en je meer op die gebied gaat voelen.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”