Ooh God, gaat over de kapselsπ€―
Dat is mijn punthoofd onderwerp

Lieverd, ik zal dan echt moeten verwijzen naar alle topics die er al staan...Het is veel, maar ik kan niet alles nogmaals herhalen...
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?f=229
Wat betreft lipo en dan zwanger worden, hier een stuk uit een eerdere reactie op een andere dame. Dit betreft wel een dame, die dus zwanger wil gaan worden, na explantatie en een tijdje ontgiften. Ze is getrouwd en heeft al 1 kindje.
Ik zou zelf altijd kiezen om niks te doen en af te wachten, maar ik begrijp je enorme angst wel heel goed. Toch is het beter om niks te doen en eerst zwanger te worden, omdat door de zwangerschap je lipofilling ook weer anders kan uitpakken. Het kan de lipofilling negatief beΓ―nvloeden. Als je wacht tot je je kindje(s) hebt gehad, is dat beter voor je borsten. En kan lipofilling ook beter lukken. Door zwangerschap moet vetweefsel plaatsmaken voor klierweefsel. Vetweefsel zal niet verdwijnen, maar je borst verandert wel veel door het klierweefsel. En het vetweefsel heeft tijd nodig om weer tot haar oorspronkelijk vorm te komen. Daarbij kan door de snelle toename aan volume van je borsten tijdens de zwangerschap, meer slapte van de huid optreden. Dit heeft ook weer tijd nodig om te herstellen.
Ontzwangeren duurt ruim 9 maanden. De borsten hebben zelfs langer nodig om te herstellen, dat hangt af van hoelang je borstvoeding geeft. Na de borstvoedingsperiode hebben borsten echt minimaal een half jaar de tijd nodig. Vaak zelfs langer... We hanteren 1 jaar, want weefsels hebben ruim 1 jaar de tijd nodig. Als je daarna pas lipofilling doet, zijn de resultaten beter te voorspellen.
Ik weet dat niet het antwoord is waar je op hoopte, maar in de tussentijd kun je sparen en eventueel uitwendige protheses gebruiken.
Aan de andere kant kan door de hormonen het vet dat wordt ingespoten wel extra volume krijgen, want het vet reageert zoals het doet bij de donorplaats. Door hormonen gaan vrouwen op bepaalde plekken extra vet aanmaken om zich voor te bereiden op de komst van het kindje. Als je de neiging hebt om bij de heupen of dijen aan te komen hormonaal en dit vet zit in de borsten, kan dit ervoor zorgen dat je meer vetweefsel krijgt op de plek waar het vet is ingespoten. Het vet denkt namelijk dat het nog steeds in je dijen of heupen zit. Toch blijft het onvoorspelbaar hoe het eindresultaat wordt. Ik raad je daarom aan om naar dr. Kappel te gaan, ze is heel eerlijk over de resultaten en maakt het niet mooier dan het is. Ze zet jouw gezondheid en dat van je (ongeboren) kindje op de eerste plaats.
Ik vind je borsten vΓ³Γ³r de bv trouwens prachtig!
Succes mop, je komt er wel uit!