Voorstellen en vragen

Protheses vanwege cosmetische reden.
naomi

Ongelezen bericht 14 jan 2021 20:46

Lieve Allemaal,

Graag wil ik mezelf even voorstellen. Naomi 36 jaar moeder van drie kinderen. December 2019 heb ik mijn borsten later vergroten bij Boerhaave in Amsterdam.
Ik keek er zo naar uit. Ik had na 6 jaar borstvoeding niet veel meer over dan twee hangende lege thee zakjes.

Een week na de operatie kreeg ik paniek aanvallen in de nacht en in de avond. De druk op mijn borst, ik kreeg het benauwd. Ik wilde ze weg halen. Er uit. Dat kon toch niet, dacht ik ben je malle eppie?
Na twee maanden was het wel wat beter met de paniek maar de druk en mijn borsten voelde niet prettig. Hardlopen en sporten was zo niet fijn. Het voelde zo raar. Steeds dacht ik het wordt wel beter.

Het afgelopen jaar was natuurlijk al een gek jaar door corona. Mijn moeder is ook overleden in mei nadat we 10 dagen afscheid van haar hebben genomen. Ze heeft na 5 jaar kanker gekozen voor euthanasie.

Ik had rare dingen klachten maar dat heb ik ook wel wanneer ik niet lekker in mijn vel zit.
Rouwen, zorgen om werk en soms financieel en corona toestanden.

Afgelopen dinsdag sloeg de bom in mijn oksels doen pijn, mijn humeur, mijn hoofd, zo slecht slapen, zenuwe pijn in mijn hele lichaam, gek gevoel in mijn nek, al sinds mijn herstel bijna geen zin in sex, niet goed kunnen concentreren, dingen vergeten, gevoel van gevangen zitten in mijn lichaam, oorruis wat steeds harder wordt nou en nog wel wat dingen.
Het niet willen slapen omdat ik weet dat ik dan niet in slaap kan komen omdat het niet prettig voelt en soms pijn doet om op mijn zij te liggen. Op mijn buikliggen kan ik al helemaal niet. En op mijn rug is ook niet echt een pretje.

Ik wist het, dat ik me zo gek en raar en naar voel komt door mijn borsten.
En het wordt steeds erger de afgelopen dagen.
Ik had al een maand of twee dat het leek of mijn linker borst iets raars had aan de onderkant, meer vet, nou ik wist het niet en dacht gaat wel weer over. Nu ben ik gisteren naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgestuurd naar het Olvg afdeling plastische chirurgie. Daar kan ik dinsdag naar toe. Gelukkig al voelt het veel te lang.

Ik voel me zo naar fysiek en emotioneel. Ik schaam me dat ik dit ooit heb gedaan. Ik ben bang voel me zo vreemd. Ik wil er met niemand over praten heb het aan bijna niemand nog verteld, alleen mijn vriend en een vriendin.

Nu vroeg ik me af, mij linkerborst gaat steeds erger steken mijn oksel ook. Mijn prothese lijkt niet goed meer te zitten.
Ik kan nu bij de achterkant(van mijn prothese)
Bij mijn rechter borst is dat niet zo. De linker kant lijkt ook dikker meer vocht of vet. Zo raar. Heeft een van jullie dat ook dat je de achterkant van de prothese kan voelen?
Ook lijkt het hij sommige bewegingen als of er iets niet helemaal goed gaat daar binnen en krijg ik nog meer ander soort steken.

AL mijn spaar geld is op ik werkte als zzp in de horeca en zit nu al even thuis.
Ik moet het wel via mijn verzekering doen. Anders kom ik zo in de schulden. Als ik dat kan voorkomen doe ik dat liever.
De chirurgen in het ziekenhuis zijn toch ook goed?
Ik las wel een item daarover. Alleen wil iedereen het liefst naar de zelfde drie artsen.
Moet ik nu echt eerst naar de internist of kan de chirurg uit het ziekenhuis ook een machtiging aanvragen?

Ik wil ze er uit zo snel mogelijk.. Ik weet echt niet wat er allemaal met me aan de hand is. Pfff
Voelt echt net alsof er gif door mijn lichaam heen stroomt.

Ik ben bang en voel me onzeker.
Het is een opluchting dat dit forum er is en dat iedereen zijn verhalen deelt. Dank jullie wel allemaal!

Ik hoor graag van jullie
Liefs Naomi
Emerald

Ongelezen bericht 15 jan 2021 07:21

Wat een heftig verhaal. Maar je klachten zijn herkenbaar helaas. Begin bij je huisarts. Ik heb wel het idee dat er langzaam maar zeker toch steeds meer artsen zijn die bii erkennen. Wijs je arts desnoods op bepaalde stukken van dr. Kappel en Henry Dijkman. Als het via de verzekering toch niet lukt kun je bij sommige pc’s gespreid betalen. Succes en hou vol!
annabel

Ongelezen bericht 15 jan 2021 09:04

Lieve Naomi,

Wat een heftig jaartje heb jij achter de rug. Ik vind het heel vervelend voor je dat je al die klachten hebt, maar het is heel herkenbaar.

Mijn protheses heb ik ook sinds 2019. De klachten die ik het zelfde heb zijn:
- steken in de borst en bij oksel
- druk op borst ( had ik ook heel erg in het begin, soms komt het nog wel eens terug)
- ik lig ook niet fijn op mijn zij of buik
- ik kan bij beide protheses onder mijn borst voelen. Ik weet niet hoe dat precies komt, maar mij lijkt het logisch als het dual plane is geplaatst (weet dit niet zeker)
- en nog heel wat andere klachten...

Ik wil je wel een paar tips geven.

Schaam je aub niet. Ik deed dat ook eerst. Als je dit nooit had gedaan, had je er misschien je hele leven mee gezeten dat je het wilde. Nu je het gedaan hebt en je ze er waarschijnlijk binnenkort uit hebt, kan je het beter accepteren. Zie het niet als een fout, maar als een leerproces. Heel veel vrouwen zijn juist na explantatie meer van zichzelf gaan houden, omdat ze ook inzien dat gezondheid echt op nummer 1 staat. Mijn advies is ook om jezelf eerst te proberen leren te accepteren zonder lippo en anders kan je altijd je borsten nog opvullen met vet (als je explantatie hebt gedaan).

Dat je bang en onzeker bent herken ik ook. Ik denk dat heel veel vrouwen dit hebben. Probeer jezelf wel rustig te houden, zodat je goede beslissingen kan nemen. Ik merkte ook vaak aan mezelf dat als ik er dan weer te veel over ging lezen dat ik ook een paniekaanval kreeg: misselijk, rillingen, niet kunnen slapen... Probeer jezelf gerust te stellen met de dingen zoals: Je hebt de protheses nog maar kort, je hebt nog een kans bij de verzekering, je bent ook nog niet heel oud, je hebt al drie mooie kinderen ;)...tegen jezelf zeggen dat dit wel goed komt. En gewoon gaaan starten met het proces. Ons lichaam kan veel hebben en het is er ook voor gemaakt om te herstellen.

Blijf rustig en zet hem op.

Liefs Annabel
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jan 2021 11:30

Lieve schat, ik ben heel verdrietig om jou, omdat jij laat zien wat er nu speelt wereldwijd. Ik vind het misdadig wat overheden doen. Misdadig en ik hoop dat de hogere macht in dit universum dit onbeschrijfelijke onrecht dat mensen wordt aangedaan stopt. Het is niet te bevatten. Het maakt me misselijk van woede en verdriet😢
Onze vrouwen hadden het al moelijk, maar door de misdadige praktijken van Rutte en co is alles erger geworden. Ik kan gewoon niet beschrijven wat ik voel. Zo kwaad ben ik!!!!!
Ik raad je aan om zsm naar een pc te gaan en een echo te laten maken. Als er vocht in je borst zit, dient dit direct dmv punctie onderzocht te worden om ALCL uit te sluiten. Maar wees gerust, ik vermoed niet dat dat het is.
Mocht er geen scheur zitten of baker 4 (dat zou recht op vergoeding geven) zou ik mij door ha naar dr. Beekman laten verwijzen, zodat ze jou kan helpen met de vergoeding. Ik zou in dat geval uitgebreid ingaan op klachten als vermoeidheid, spier- en gewrichtsklachten, griepachtige verschijnselen en cognitieve disfuncties zoals vergeetachtigheid, wattenhoofd, concentratieproblemen enz. Dan krijg je de operatie hopelijk vergoed op basis van systemische klachten. Tenzij de verzekeraar het je moeilijk wil maken. Maar laten we van het beste uitgaan.

Hier de link naar het Welkomsbericht. Vanaf daar kom je bij de belangrijkste onderwerpen
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 208&t=2033

Sterkte met alles!! 🙏☀️
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
naomi

Ongelezen bericht 15 jan 2021 12:20

Dank jullie wel allemaal!!
Zo fijn om dit te kunnen delen hier!

Ik wordt straks ook nog even terug gebeld door de Jan van goyen cliniek.
Ik hoop dat ik as dinsdag meer duidelijkheid krijg.
En ik ga zeker vragen om een echo.

Ik probeer rustig te blijven. Soms krijg ik van die rare gevoelens in mijn lichaam en mijn hoofd. Dan is het soms even lastig. Ik zal proberen te denken dat ik nog even moet volhouden en dan kunnen ze er uit.

Idd hoop ik op veel meer zelf liefde en acceptatie.
Gezondheid en lekker in je vel zitten is het belangrijkste wat we hebben. En mijn schoonheid zit van binnen niet van buiten. Zacht en lief zijn voor mezelf..

Ja gekkigheid allemaal. En het valt voor een aantal mensen echt niet mee.
Ik hoop dat deze situatie in Nederland en alle landen die hier mee te maken hebben op de lange termijn toch iets goeds zullen brengen. Iets wat we nu nog niet kunnen zien.

Dank jullie wel nogmaals❤️
Liefs Naomi
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jan 2021 12:26

Lieverd, dit brengt niks goeds!!! De lockdown is onnodig, helpt niet (is al bewezen) en is vele malen schadelijker dan het virus!

Verdiep je alsjeblieft in het onderwerp en besef dat er heel veel foute dingen gaande zijn.

Dit is een wereldwijde misdaad tegen de menselijkheid!!!

Zie ons topic https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... =32&t=3290

Sorry meiden dat ik er steeds op terugkom, het loopt keer op keer hoog op bij mij😢
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jan 2021 12:33

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”