Even voorstellen! (en misschien tips?)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Krokeltje

Ongelezen bericht 03 dec 2020 17:50

Hallo allemaal. Ik zal mij even voorstellen; ik ben een vrouw van 67 jaar en heb ongeveer 25 a 30 jaar siliconen borstimplantaten. Ik kamp al jaren vooral met reumatische klachten (Sjogren) en vermoeidheid. Vandaag belandde ik op de eerste hulp met drukklachten en pijn op de borst. Gelukkig was er niets aan de hand qua mijn hart, longen enz. maar wat is het dan? Ik volg al jaren alles omtrent het effect van de implantaten omdat ik vermoed dat die de oorzaak zijn van mijn gezondheidsproblemen. Ik heb daar al veel eerder over aan de bel getrokken maar geloof niet dat er een arts is die je serieus neemt. Zo noemde ik het vanmorgen zekerheidshalve bij de huisarts en ook deze had zoiets van ; "Je hebt siliconenimplantaten? Ja dus?" . Ik moet van de cardioloog terug naar de huisarts teneinde een vervolgtraject in te gaan waar de pijn op de borst vandaan komt. Iemand een tip waar ik absoluut om moet vragen? Mijn implantaten zijn destijds geplaatst door het VU, maar toen ik destijds wilde weten of het PIP implantaten waren konden ze mij dat niet vertellen aangezien ze geen dossiers meer hebben van zo lang terug.Fijn dat dit forum bestaat en bedankt voor het accepteren.
Essi

Ongelezen bericht 03 dec 2020 18:42

Welkom hier op het forum.
Goh wat naar dat je dit overkomt.
Ik merk zelf ook dat artsen nog steeds weinig weten over het gevaar van implantaten.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor jou gaat komen. Je hebt ze al heel erg lang. Nooit een wissel gehad?
Succes met jou zoek tocht.
Liefs essi
EvaSarah

Ongelezen bericht 03 dec 2020 22:39

Krokeltje schreef:
03 dec 2020 17:50
Hallo allemaal. Ik zal mij even voorstellen; ik ben een vrouw van 67 jaar en heb ongeveer 25 a 30 jaar siliconen borstimplantaten. Ik kamp al jaren vooral met reumatische klachten (Sjogren) en vermoeidheid. Vandaag belandde ik op de eerste hulp met drukklachten en pijn op de borst. Gelukkig was er niets aan de hand qua mijn hart, longen enz. maar wat is het dan? Ik volg al jaren alles omtrent het effect van de implantaten omdat ik vermoed dat die de oorzaak zijn van mijn gezondheidsproblemen. Ik heb daar al veel eerder over aan de bel getrokken maar geloof niet dat er een arts is die je serieus neemt. Zo noemde ik het vanmorgen zekerheidshalve bij de huisarts en ook deze had zoiets van ; "Je hebt siliconenimplantaten? Ja dus?" . Ik moet van de cardioloog terug naar de huisarts teneinde een vervolgtraject in te gaan waar de pijn op de borst vandaan komt. Iemand een tip waar ik absoluut om moet vragen? Mijn implantaten zijn destijds geplaatst door het VU, maar toen ik destijds wilde weten of het PIP implantaten waren konden ze mij dat niet vertellen aangezien ze geen dossiers meer hebben van zo lang terug.Fijn dat dit forum bestaat en bedankt voor het accepteren.

Pffff echt! Dat komt zeker door je siliconen... ik heb meerdere malen met hartkloppingen (afgevoerd met de ambulance 😰) en mega pijnen borst arm gelopen... na explantatie foetsie! Ik had een scheur aan die kant! Maar ken ook vrouwen met intacte implantaten met zo’n verhaal... en jeetje de rest van je klachten! Kan je naar een vervangende huisarts? Of gewoon een verwijzing afdwingen! Ga naar een goede internist! En ik zou een verwijzing naar een goede plastisch chirurg vragen! Die kunnen vaak ook een notie aan jouw huisarts maken om onderzoeken voor elkaar te krijgen ❤️ Zet hem op! En laat je niet voor de gek houden! Dikke (digitale) knuffel van mij
Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Krokeltje

Ongelezen bericht 04 dec 2020 10:27

Dank je wel voor je uitgebreide reactie EvaSarah! Ik moet hier alles nog gaan doorlezen en daar ben ik zo te zien wel even mee zoet.
Ik moet straks mijn huisarts bellen en zal haar voorstellen een afspraak te maken als ik dat heb gedaan. Dan kan ik ook beslissen waar ik het best heen kan gaan (ik woon in Almere en liet altijd mijn borsten echo-en voor de borstfoto en dat weigerden ze op een gegeven moment, ze wilden eerst de foto maken en dan de echo en dat wilde ik niet omdat ze dan het hele implantaat door je lijf persen als het lekt. Het Flevoziekenhuis lijkt mij dus geen goed idee). Ik voel het meest voor het VU omdat die ze ook geplaatst hebben.
Hangt natuurlijk ook wel af van de wachttijden want zag al dat die gigantisch zijn hier en daar.
Ook inderdaad gelezen dat andere mensen identieke klachten hebben (druk op de borst en hartkloppingen) dus zeker van plan om het goed uit te laten zoeken. Als ik de explantatie vergoed krijg wat kost dan de implantatie van nieuwe exemplaren?
Ik ben erg blij met dit forum want lees op sommige forums reacties op dit onderwerp waar de nijd van af spat ; ' ja moet je zelf betalen, je hebt ze ook zelf genomen' enz. Heel vreemd in een land waar je van geslacht kunt veranderen op kosten van de gemeenschap en als je vind dat je borsten niet bij je lichaam horen (ik heb ze destijds vergoed gekregen om die reden) de wereld in opstand komt.
EvaSarah

Ongelezen bericht 04 dec 2020 11:44

Krokeltje schreef:
04 dec 2020 10:27
Dank je wel voor je uitgebreide reactie EvaSarah! Ik moet hier alles nog gaan doorlezen en daar ben ik zo te zien wel even mee zoet.
Ik moet straks mijn huisarts bellen en zal haar voorstellen een afspraak te maken als ik dat heb gedaan. Dan kan ik ook beslissen waar ik het best heen kan gaan (ik woon in Almere en liet altijd mijn borsten echo-en voor de borstfoto en dat weigerden ze op een gegeven moment, ze wilden eerst de foto maken en dan de echo en dat wilde ik niet omdat ze dan het hele implantaat door je lijf persen als het lekt. Het Flevoziekenhuis lijkt mij dus geen goed idee). Ik voel het meest voor het VU omdat die ze ook geplaatst hebben.
Hangt natuurlijk ook wel af van de wachttijden want zag al dat die gigantisch zijn hier en daar.
Ook inderdaad gelezen dat andere mensen identieke klachten hebben (druk op de borst en hartkloppingen) dus zeker van plan om het goed uit te laten zoeken. Als ik de explantatie vergoed krijg wat kost dan de implantatie van nieuwe exemplaren?
Ik ben erg blij met dit forum want lees op sommige forums reacties op dit onderwerp waar de nijd van af spat ; ' ja moet je zelf betalen, je hebt ze ook zelf genomen' enz. Heel vreemd in een land waar je van geslacht kunt veranderen op kosten van de gemeenschap en als je vind dat je borsten niet bij je lichaam horen (ik heb ze destijds vergoed gekregen om die reden) de wereld in opstand komt.
Heftig hè die verwijten.... ik weet niet wat het kost om nieuwe te laten plaatsen... ik durf nooit meer wat in mijn lichaam te laten plaatsen, zo bang om weer zo erg ziek te worden... ik voel mijzelf nu zo veel beter en besef nu pas hoe erg ik ziek was.

Ja die wachtlijsten zijn lang! Mede door Corona natuurlijk... maar als jij regelmatig naar de arts moet vanwege mega pijn dan zit daar toch wel spoed achter...
ik snap het VU maar misschien zitten er ook wel prima internisten ergens anders met minder lange wachttijden en kunnen deze bellen voor overleg naar het UV

Succes
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 11:52

Lieve Krokeltje, welkom!🦋

Ik ga later jouw berichtje lezen en beantwoorden als er vragen zijn die de lieve meiden niet hebben beantwoord.

Wil je veel sterkte wensen!!!!❤❤❤
Krokeltje

Ongelezen bericht 04 dec 2020 12:26

Dank je wel, ik ben zo blij dat ik hier terecht ben gekomen!

:D krokeltje
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 19:13

Hoi Krokeltje (grappige nick :D)

Wat een verdrietig toestand :( Ik snap wel dat je in jouw situatie graag nieuwe wilt. Ik begrijp je hoor, maar bedenk je wel dat als je met klachten reageert op deze implantaten, dat je waarschijnlijk dan ook op andere implantaten zult reageren...
Maar ik snap wel dat je het toch wilt proberen. En ik vind dat heel erg dapper! Maar er zijn ook andere mogelijkheden zoals lipofilling. Heb je daar al eens over nagedacht?
Ik weet dat Simone, een andere transvrouw, dit jaar door Linda Visser is geopereerd en zoutwater protheses heeft gekregen. Ik vond dat ook heel heel dapper. Maar helaas zijn er ook gevallen bekend van klachten bij deze implantaten, maar ze wilde het toch proberen en wij stonden achter haar besluit. Hoewel ik wel bezorgd blijf natuurlijk. Ze beloofde haar lichaam goed in de gaten te houden.
Zou je met haar in contact willen komen?

Een andere dame, Wilma, die zou, eerst voor lipo gaan, maar wilde dit niet in 1 operatie. Uiteindelijk heeft ze ervan afgezien, omdat ze nu best veel eigen weefsel heeft. Of ze het alsnog zal doen, weet ik niet. Ze heeft niks meer gezegd.
Ik ken nog 2 andere transvrouwen van heel lang geleden die niks meer gedaan hebben en vrede hebben met hoe het geworden is.

Er zijn veel vrouwen met borstkanker die ook lipofilling laten doen. Het is een optie. Hier de topics over lipo: viewforum.php?f=146

Helaas is het zo dat als je geen scheur of baker4 hebt, en je wilt de operatie vergoed krijgen op grond van systemische klachten, dat de verwijdering dan niet vergoed wordt mocht je kiezen voor nieuwe. Je mag namelijk geen nieuwe laten plaatsen als je wilt voldoen aan de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland. Maar als je lipofilling zou doen, zou de explantatie wel weer vergoed worden. Of in jouw geval lipofilling vergoed wordt, weet ik niet. Ik weet wel dat er op dit moment veel aan het veranderen is voor de vrouwen met borstkanker. Ik ga ervan uit dat dit ook voor transvrouwen geldt als die zelf geen weefsel hebben.

Ik zou je dr. Buncamper willen aanraden maar hij werkt nu alleen in Belgie... Het is wel een heel goede arts die veel ervaring heeft bij transvrouwen. Je kunt ook naar Niessen, dit is voor de lipo. Dr. Kappel is ook zeker een optie.

Hier de stappen die je kunt volgen: viewtopic.php?f=238&t=197 Dat topic leid je ook naar andere topics.

Je kunt je laten verwijzen naar dr. Beekman, een internist. Zij heeft niet zo'n grote wachtlijst als Nanayakkara. Volg de stappen maar en neem vooral de belangrijke informatie mee naar die ontwetende huisarts van je :evil: viewtopic.php?f=238&t=71

Ik moet nu gaan eten....

Als ik iets vergeten was, schrijf ik dat straks.

Heel veel liefs lieve schat!❤❤❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 19:21

Ps. Ik weet uit naaste omgeving hoe zwaar dit is voor jullie, omdat je al heel lang hebt geknokt voor je indentiteit :(
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 dec 2020 19:58

Ik moest toch nog reageren, want misschien ben je geen transvrouw....hahaha Dat dacht ik op te maken uit je verhaal, maar misschien bedoelde je dat je het raar vindt dat bij transseksuelen alles vergoed wordt, maar bij anderen niet? Hihihihi sorry voor mijn vergissing als ik me heb vergist :oops:
Vanwege tijdgebrek raas ik soms door berichten heen :lol:

Het VUmc is wel hét ziekenhuis in NL waar ze deze operaties doen trouwens, dus dat maakte ervan dat ik dus dacht/denk dat je transgender bent hihihi. Maar misschien heb ik het wel goed ;)

Fijne avond mop!
muszika

Ongelezen bericht 06 dec 2020 11:24

hallo krokkeltje,

Ik ben ook 68 jaar oud, met 20 jaar implantaten, en werd door dr Niessen net 2 manden geleden geopereerd. Explantatie met lipo. Ik moet het zeggen dat voor mij gevoel echt een te zware operatie geweest. Mijn leeftijd natuurlijk ook iets wat mee speelde. Als dr Selm van te voren had tegen me niet gezegd dat na mijn explantatie zonder een nieuwe implantaat 2 lege enveloppen zakjes zou ik overhouden had ik nooit voor lipo gekozen.
Dus wat ik wou zeggen, dat na de menopause en zo lang uitgerekte borsten ik denk dat geen lipo is echt nodig geweest.

Oke bij iedereen is weer anders, maar jongere dames herstellen zich natuurlijk veel sneller, en wat wij ook niet mogen vergeten dat na zulke ingreep de borsten een heftige onrust krijgen en het herstel min 3 tot 6 manden duurt.

Ik wens je veel sterkte en ook wijsheid en natuurlijk prettige feestdagen.

Met liefst Muszi
Krokeltje

Ongelezen bericht 07 dec 2020 13:41

Nee ik ben geen transvrouw, maar niet erg dat je dat dacht hoor! Dat zijn wat mij betreft ook gewoon vrouwen.
Uiteraard wil ik in de eerste plaats weten of er lekkage is (zeker nu ik die druk op mijn borst klachten heb).
Ik heb ook heel veel jaren geen klachten gehad en nu de implantaten zo oud zijn wordt het waarschijnlijker dat er sprake is van lekkage of doorzweten.
In dat kader ben ik ook zeer benieuwd naar de beslissingen wat de politiek betreft, want er wordt ons al jaren wijs gemaakt dat het niet tussen onze armen maar tussen onze oren zit allemaal.
Ik ben altijd ontzettend blij geweest met mijn borsten (had echt twee erwten op een plankje) en ga dus zeker voor 'nieuwe" (zij het niet meer met siliconen gevuld).
Ik mag dan 67 zijn, maar ik ben nog wel 30 jaar houdbaar of zo als ik de einddatum van veel van mijn nabije familieleden zie.
Ik zie ook niet op tegen een eventuele operatie, ik heb wel ergere operaties doorstaan en heb mijzelf in goede conditie gelijnd en leef erg gezond.
Integendeel; ik zou uitzien naar het verdwijnen van achterliggende klachten die nu niet verklaarbaar zijn.
Ik ben nog niet terug geweest nar de huisarts want verkouden geworden (geen Corona gelukkig), dus nu even een beetje uit de roulatie.
Bedankt weer voor de reacties!

liefs Krokeltje (het was mijn bijnaam door mijn vader en komt van Krokeledokus)
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 dec 2020 13:59

Hihihi foutje van Luna🥴
Ik lees heel snel en dat is helaas vaak nodig. Gewoon zo druk...

Heeft je ha al een echo of mri aangevraagt om te kijken of er een scheur zit?
Ik zou als je een wissel wil met zoutwater, naar dr. Visser gaan aangezien zij dit vaak doet. Voorheen met de monobloc, maar die zijn om mysterieuze reden van de markt gehaald....

Succes Krokeltje!!👍🤞👊🥰😘
Krokeltje

Ongelezen bericht 01 apr 2021 12:23

Eindelijk even een vervolg. Maandag ga ik dan eindelijk naar de huisarts voor een verwijzing voor een MRI. Ik heb pijn in mijn rechterborst en in combinatie met de andere klachten vind ik het nu wel mooi geweest. Ik heb de verzekering gebeld en geinformeerd hoe of wat en zij keren een wissel uit wanneer er sprake geweest is van aplasie. Het VU (waar ik destijds op medische indicatie de implantaten heb gekregen, ik had er psychische problemen door) heeft mijn dossier niet meer, de huisarts zei aanvankelijk alleen een dossier te hebben vanaf 1999, maar is nu toch tot de ontdekking gekomen nog een papieren dossier te hebben (zou natuurlijk ook bezopen zijn als ik er de dupe van moet worden dat mijn dossier zoek is). De verzekering zegt dat, als ik destijds op deze gronden goedkeuring heb gekregen zij niet zou weten waarom ik de wissel niet vergoed zou kunnen krijgen. Nu moet ik dus aantonen dat er lekkage is dus op voor de MRI. Ik ben erg benieuwd.

Ik ben eigenlijk van plan om in mijn eigen woonplaats (Almere) de MRI te laten en maken en vervolgens een verwijzing naar het VU te vragen, maar zou van jullie nog graag tips hebben voor alternatieven i.v.m. lange wachtlijsten of omdat het misschien een betere optie is. Ik geef dan de voorkeur aan Amsterdam (heb zelf namelijk geen vervoer dus ben afhankelijk van anderen).

Hoop jullie te horen.

liefs Krokeltje
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2021 13:27

Hoi Krokeltje,

Voor wachtlijstbemiddeling, kun je je verzekeraar bellen. Zij kunnen voor je uitzoeken waar je het snelst terecht kunt.

Succes!❤
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”