Voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Rocky

Ongelezen bericht 06 nov 2019 21:51

Hoi,

Na al een tijdje de verhalen te hebben gelezen, heb ik besloten om net zo dapper als jullie te zijn en mijn verhaal te plaatsen en mijn vragen te stellen.

Ik heb sinds 2015 mentor implantaten. Ik weet niet wanneer mijn klachten zijn begonnen, maar ik ben al jaren (onder andere) vreselijk moe, heb last van uitvalsverschijnselen en heb sinds een jaar continu pijn aan mijn nek en schouders en ontstekingen in mijn borstbeen (met alle ongemakken van doen).

Ik ben al meerdere malen door scans geweest en meerdere onderzoeken door de neuroloog, huisarts en fysio laten doen, maar er kwam niks uit, behalve dat mijn klachten verergerden.

Door de media berichten ben ik op dit forum uitgekomen, wat voor mij aanleiding was om direct contact op te nemen met de plastisch chirurg. Op 2 januari staat de explantatie en lipofilling gepland bij Dr. Niessen. Ik heb lang getwijfeld over de lipofilling, maar heb besloten om nu even door te bijten, omdat ik bang ben voor het resultaat zonder lipofilling (en weet zeker dat ik nooit de moed op zal kunnen brengen om op een later moment nog iets te laten doen).

Ik heb overigens ook een melding gedaan bij het rivm, in de hoop dat meer meldingen tot meer actie zal leiden.

Ik ben blij dat ik nu (zo goed als zeker) weet waar mijn klachten vandaan komen, maar ben ook boos op mezelf en schaam me omdat ik het gevoel heb dat ik dit mezelf heb aangedaan. Destijds had ik goede redenen vond ik (slappe thee zakjes na twee bevallingen en vreselijk onzeker vanwege echtscheiding en alles wat daar bij komt kijken), maar dit is het niet waard geweest.

Ik heb op dit forum veel berichten gelezen over de resultaten van de borsten, maar maak me ook zorgen over het effect van lipofilling. Wat moet ik daarvan verwachten? Ik neem aan dat dr. Niessen het goed en netjes zal doen, maar hoe ziet mijn lichaam er straks uit. Kan ik na drie maanden mijn sporten enz gewoon weer opbouwen (ik sportte tot een jaar geleden 5 keer per week intensief, maar kan nu alleen nog (hard)lopen opbrengen en zelfs daar moet ik me toe zetten omdat ik weet dat het goed voor me is).

En hoe zit dat met het drukpak? Als ik het 6 weken moet dragen, dan moet het dus ook aan naar mijn werk. Kan ik normaal naar het toilet en kan er gewone kleding overheen? Wat zijn de ervaringen met het bestellen van drukkleding, komen de maten een beetje overeen met de opmetingen? Beetje suf misschien, maar ik maak me toch wel druk om dat soort dingen.

Ik neem de eerste week vrij en daarna ga ik een week thuis werken, maar verwacht na twee weken wel weer naar kantoor te kunnen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben alleenstaande moeder en heb een leuke, maar ook drukke, nieuwe baan, dus maak me vooral zorgen over de herstel periode.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Essi

Ongelezen bericht 06 nov 2019 21:55

Welkom Rocky,
Fijn dat je al even mee leest en dat je zelfs al een datum hebt. Ik zet je op het lijstje voor de operatie's in 2020
We tellen samen met je af naar jou dag. En ja ook JIJ bent een dappere vrouw :)
Liefs essi
Rocky

Ongelezen bericht 06 nov 2019 22:09

Dank je wel Essi!
Susana

Ongelezen bericht 07 nov 2019 08:28

Welkom Rocky πŸ’
Schaamte, dat had ik ook; maar dat hielp niet! Dus ik koos om mezelf te vergeven, want toen wist ik niet beter, anders had ik beter gedaan!
Ik heb een lift gehad en geen lipofilling, dus daar kan ik je geen advies geven. Het is wel zo dat in mijn geval, had ik echt 3 weken nodig om te kunnen herstellen, begin van week 4 begon ik met werken, en nergens last er van.
Ik wens je heel veel succes tijdens jouw proces πŸ’œπŸ€
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Dorie

Ongelezen bericht 07 nov 2019 13:40

Hoi rocky.
We staan nu samen op de lijst voor 2020! Ik wordt 9 januari geopereerd door dr niessen. Ik laat alleen explantatie doen. Hij rade mij ook lipofilling aan (maar doet doet hij geloof ik bij iedereen). Ik vond het besluit ook heel moeilijk en zal achteraf pas weten of het het juiste is geweest. Ik zag erg op tegen het herstel van de lipofilling. En heb om meerdere reden besloten alleen voor verwijdering te gaan. Mijn voor situatie is dan ook wel anders dan die van jou. Ik had stevige, maar kleine borsten. Hopelijk zal het weer zo wordenπŸ™

Kan je nog geen ervarings verhalen geven dus. Succes met alles
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Lydizzles

Ongelezen bericht 07 nov 2019 14:18

Welkom Rocky!

Fijn dat je een datum hebt waar je naartoe kunt leven. Ik kan je helaas geen advies geven aangezien ik as zaterdag voor explantatie ga en op advies van Dr Kappel 3-6 maanden moet wachten voor evt een borstlift. Helaas geen lipofilling want geen vet :cry:

Ik denk wel dat je veel zult hebben aan alle ervaringen van de vrouwen die je voor zijn gegaan. Ook staan er veel fotos op het afschermde gedeelte waar je voor en na fotos kunt zien van explantatie + lipofilling en daarbij beschrijven veel vrouwen hoe het verloop van herstel is gegaan.
Hoop dat je daar wat aan hebt!

-x-
Onzeker

Ongelezen bericht 07 nov 2019 16:51

Welkom op het forum Rocky,
Wat fijn dat je al een datum heb! Rechtsboven hebben we een zoekbalk waar je allemaal ervaringen mee kunt vinden. Er zijn hier best wel wat dames die ook lipo hebben laten doen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor! Dit is niet wat je had voorzien. Als we alles van te voren wisten dan hadden we ook andere keuzes gemaakt. Nu weten we al een stukje meer en daar handelen we nu dan ook naar toch! Wees daar trots op!

x
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Rocky

Ongelezen bericht 07 nov 2019 20:10

Bedankt voor de lieve reacties, dat werkt erg bemoedigend. Ik lees inderdaad met van alles mee, om me zo goed mogelijk voor te bereiden.
Moeke

Ongelezen bericht 11 nov 2019 14:51

Stom he, die schaamte. Eerst schamen we ons, onze hele pubertijd tot in de 20's omdat ze te klein zijn, onder druk van de maatschappij en een ideaal beeld laten we ons opereren om ons niet meer te schamen maar dat lukt niet erg want dan schamen we ons voor het feit dat we implantaten hebben en vervolgens schamen we ons nog een keer als ze er weer uit moeten en zoveel klachten krijgen voor iets wat we zogenaamd zelf gekozen hebben....

Om gek van te worden! Echt, het gene wat nodig moet veranderen is het ideaal beeld van hoe een vrouw er uit zou "moeten" zien volgens 'men'.

Sorry, moest ik ff spuien :oops:

Welkom hier Rocky! Ook jouw schaamte is dus heel herkenbaar ;) Heel lief jouw reactie hierop Susana!
Je andere klachten ook, behalve de ontstekingen aan je borstbeen, dat lijkt me echt een ernstige klacht.

Bij mij bleek dat de implantaten gescheurd waren. Vanaf het moment dat ik dat wist ben ik gestopt met hardlopen en met de sportschool. Het bouncen van je borsten met het hardlopen, maar ook het kracht zetten met je borstspieren is niet verstandig. Eigenlijk zou dat helemaal afgeraden moeten worden bij implantaten heb ik weleens gelezen. Geen arts die je dat dus verteld he.
Ik heb geen ervaring met lipofilling, ik heb alleen explantatie gehad.
De dingen waar je je druk om maakt zijn niet suf hoor, heel begrijpelijk, juist die simpele basale dingen. Er zijn hier veel ervaringen te vinden, fijn dat je het forum gevonden hebt.
Het forum is maar een klein onderdeel van de website dus niet alleen hier maar ook op de moedersite is ontzettend veel informatie te vinden.

https://www.mks.meldpuntklachtensiliconen.com/home

Heel veel succes met alles en stel gerust je vragen!
Liefs, Moeke

PS, top dat je al melding gedaan hebt bij de RIVM
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Rocky

Ongelezen bericht 11 nov 2019 20:43

Hi Moeke,

Dank je wel voor je lieve reactie. Ik heb ontzettend veel aan het forum en alle ervaringen die gedeeld worden. Door alle berichten lukt het me steeds beter om alles in perspectief te zetten en wellicht om me op den duur over de schaamte en het eigen-schuldgevoel heen te zetten.

Ik vraag me inderdaad af of sommige sporten wel goed zijn, heb dan het gevoel dat al het β€œhossen” niet veel goeds doen voor implantaten.

Ik ben inmiddels ook goed op mijn voeding aan het letten, onder andere naar aanleiding van het detox artikel dat (als ik het mij goed herinner) door jou is geplaatst. Erg nuttig. Ik wil voor de operatie niet (te veel) afvallen ivm de lipofilling, maar wil er wel zo gezond mogelijk in gaan om er zo goed mogelijk uit te komen.

Veel liefs x
Scorpio

Ongelezen bericht 13 nov 2019 20:38

Wat heb je dat mooi verwoord Moeke dat stuk over schaamte. Ik heb je vandaag nog geciteerd 😁 wat ontzettend verdrietig eigenlijk dat wij zoveel schaamte voelen in ons leven. Verdorie, wij zijn inderdaad allemaal prachtig 😍 en waarom zijn we zo streng voor onszelf. πŸ€”

Ik ben nu juist mijn kilo's aan t opsparen vd lipo. Ik eet dus niet super gezond. Een koekje erbij. Njam. Ik wil er straks wel meer op letten na mijn gesprek met niessen. Ik wil ook niet dat na de lipo mijn vet vd borsten allemaal verdwijnt. Nou ja..ik zie het nog wel.

Succes dames met alle stappen / keuzes.
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Rocky

Ongelezen bericht 13 nov 2019 22:03

Hi Scorpio,

Een andere arts had mij aangeraden om 5 kilo aan te komen zodat er genoeg vet zou zijn, maar ik ben bang dat als ik nu aankom en na de explanatie weer op mijn oude gewicht ben, dat mijn borsten dan acuut inzakken :(

Dus eigenlijk heb ik geen idee wat nu handig is...
Scorpio

Ongelezen bericht 14 nov 2019 11:28

Rocky schreef: ↑
13 nov 2019 22:03
Hi Scorpio,

Een andere arts had mij aangeraden om 5 kilo aan te komen zodat er genoeg vet zou zijn, maar ik ben bang dat als ik nu aankom en na de explanatie weer op mijn oude gewicht ben, dat mijn borsten dan acuut inzakken :(

Dus eigenlijk heb ik geen idee wat nu handig is...
Ik snap je gevoel Rocky. De waarheid zal wel een beetje in het midden liggen. Niet teveel en dan langzaam weer naar gezonder gewicht. Dus niet na de loop heel fanatiek sporten. Ik zal het dr niessen ook vragen. Wat is er veel te lezen he...Ik mis de helft vast. ☺️
Rocky

Ongelezen bericht 14 nov 2019 11:58

Hi Scorpio,

Er is inderdaad ontzettend veel te vinden. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, dus probeer zo veel mogelijk te lezen :lol:

Ik ga me volgende week maar eens meten, zodat ik weet welke maat drukpak en bh ik moet bestellen. Ik geloof dat er wordt aangeraden om twee maten te bestellen en er dan terug te sturen wat niet goed zit. Als ik de maat weet zal ik nog een tweede moeten bestellen, zodat alles wel fris blijft ;-)

Wanneer is jouw gesprek bij Dr. Niessen?
Scorpio

Ongelezen bericht 26 nov 2019 21:04

Rocky schreef: ↑
14 nov 2019 11:58
Hi Scorpio,

Er is inderdaad ontzettend veel te vinden. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, dus probeer zo veel mogelijk te lezen :lol:

Ik ga me volgende week maar eens meten, zodat ik weet welke maat drukpak en bh ik moet bestellen. Ik geloof dat er wordt aangeraden om twee maten te bestellen en er dan terug te sturen wat niet goed zit. Als ik de maat weet zal ik nog een tweede moeten bestellen, zodat alles wel fris blijft ;-)

Wanneer is jouw gesprek bij Dr. Niessen?
Hoi Rocky,

Ik was je al kwijt op het forumπŸ˜„ ik wist dat je mij een vraag had gesteld maar ik kon het niet terugvinden. Ik zag je vraag mbt bh's en dacht aha, dat was haar naam. Ik heb 13 december mijn 1e gesprek. Ik heb alleen maar een afspraak met dr niessen want er zijn niet zoveel lipo experts heb ik het idee☺️. Ik zit nu nog midden in het samenstellen v medisch dossier en verzekering uitzoeken, dus nog niet gekeken naar bh's en drukpakken. Dat zal na het gesprek wel komen. Ik snap het gevoel dat je het goed wil doen maar poeh het is al zo duur. Succes met al het gepuzzelπŸ’•
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”