Explantatie gepland voor 7 oktober a.s.
Explantatie verhaal—>Mirdik
Goedenavond ik ben een vrouw van 54 jaar en op mijn 24e heb ik 1 implantaat gekregen vanwege een asymmetrisch borstkas. Via de oksel is er een implantaat van dubbel lumen van de fabrikant Down Corning geolaatst. Ik heb mijn implantaat nu 30 jaar. Mijn hele leven heb ik veel gezondheidsklachten en operaties gehad. Veel pijnlijke gewrichten en vele allergieën. En nog meer kwalen. Hartklachten, Astma. Tot 5 jaar geleden had ik nooit controles ten behoeve van het implantaat. Maar ik hoorde destijds in het nieuws rare dingen wat mijn klachten kon verklaren. 3 Jaar geleden een MRI Scan gehad. De betreffende plastisch chirurg heeft toen niet verteld dat mijn implantaat kapot was. En begin dit jaar kreeg ik een andere arts die vertelde dat het implantaat niet meer dubbelwandig was. Ik kreeg een verwijzing voor het ziekenhuis in Amsterdam. Maar er bleek een wachttijd van 10 maanden te zijn. Ik heb de zorgverzekering gebeld en gezegd dat mijn implantaat eruit moet omdat ik zoveel onverklaarbare klachten heb. Dit is goedgekeurd. Ik mag a.s. maandag 7 oktober onder het mes. Maar mijn intuïtie zegt dat we niet van een MRI scan van 3 jaar geleden kunnen uitgaan. En dat er opnieuw gekeken moet worden van wat er nog over is na 30 jaar van mijn implantaat. De arts weet ook nog niet of hij onder mijn borst of aan de zijkant van mijn borst moet opereren. Ik wordt morgenmiddag gebeld door het ziekenhuis maar twijfel of ik eerst nog aanvullend onderzoek wil of toch maandag geopereerd moet worden. Mijn gevoel zegt om te wachten. Wat denken jullie. En heeft iemand ook al 30 jaar lang een implantaat?
Goedenavond ik ben een vrouw van 54 jaar en op mijn 24e heb ik 1 implantaat gekregen vanwege een asymmetrisch borstkas. Via de oksel is er een implantaat van dubbel lumen van de fabrikant Down Corning geolaatst. Ik heb mijn implantaat nu 30 jaar. Mijn hele leven heb ik veel gezondheidsklachten en operaties gehad. Veel pijnlijke gewrichten en vele allergieën. En nog meer kwalen. Hartklachten, Astma. Tot 5 jaar geleden had ik nooit controles ten behoeve van het implantaat. Maar ik hoorde destijds in het nieuws rare dingen wat mijn klachten kon verklaren. 3 Jaar geleden een MRI Scan gehad. De betreffende plastisch chirurg heeft toen niet verteld dat mijn implantaat kapot was. En begin dit jaar kreeg ik een andere arts die vertelde dat het implantaat niet meer dubbelwandig was. Ik kreeg een verwijzing voor het ziekenhuis in Amsterdam. Maar er bleek een wachttijd van 10 maanden te zijn. Ik heb de zorgverzekering gebeld en gezegd dat mijn implantaat eruit moet omdat ik zoveel onverklaarbare klachten heb. Dit is goedgekeurd. Ik mag a.s. maandag 7 oktober onder het mes. Maar mijn intuïtie zegt dat we niet van een MRI scan van 3 jaar geleden kunnen uitgaan. En dat er opnieuw gekeken moet worden van wat er nog over is na 30 jaar van mijn implantaat. De arts weet ook nog niet of hij onder mijn borst of aan de zijkant van mijn borst moet opereren. Ik wordt morgenmiddag gebeld door het ziekenhuis maar twijfel of ik eerst nog aanvullend onderzoek wil of toch maandag geopereerd moet worden. Mijn gevoel zegt om te wachten. Wat denken jullie. En heeft iemand ook al 30 jaar lang een implantaat?
Welkom op het forum!
Wat fijn dat je al zo snel je explantatie krijgt. Ben benieuwd wat je morgen van het ziekenhuis te horen krijgt. Ik zou niet kunnen zeggen of je een aanvullend onderzoek zou moeten doen. Wat zou de reden zijn voor jou van extra onderzoek?
Ik zou zelf niet willen wachten denk ik.
Wens je in iedergeval succes met alles.
Wat fijn dat je al zo snel je explantatie krijgt. Ben benieuwd wat je morgen van het ziekenhuis te horen krijgt. Ik zou niet kunnen zeggen of je een aanvullend onderzoek zou moeten doen. Wat zou de reden zijn voor jou van extra onderzoek?
Ik zou zelf niet willen wachten denk ik.
Wens je in iedergeval succes met alles.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM
Welkom Mirdik,
Ik had de mijn 12 jaar en mijn pc wist ook niet of hij boven of onder de spier was (hij kon het ook niet weten, had ergens anders laten doen en heb geen mri of echo laten doen om te kunnen zien), maar dat was geen reden om te twijfelen hoe hij zou het doen. Ik had binnen 2 maanden besloten dat ik ze er uit wilde, dus ik wilde echt niet wachten, zelf de 2 maanden duurde me te lang. Als ik jou was, zou ik niet langer willen wachten?
Wat is wat jou intuïtie zegt dan? Waarom wachten?
Ik had de mijn 12 jaar en mijn pc wist ook niet of hij boven of onder de spier was (hij kon het ook niet weten, had ergens anders laten doen en heb geen mri of echo laten doen om te kunnen zien), maar dat was geen reden om te twijfelen hoe hij zou het doen. Ik had binnen 2 maanden besloten dat ik ze er uit wilde, dus ik wilde echt niet wachten, zelf de 2 maanden duurde me te lang. Als ik jou was, zou ik niet langer willen wachten?
Wat is wat jou intuïtie zegt dan? Waarom wachten?
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Ik twijfel dus omdat mijn implantaat niet de borst zelf zit en de PC misschien geen goed beeld heeft. De MRI scan is 3 jaar geleden gemaakt. Wat is er nog over van het implantaat. En de PC weet dus niet of hij onder de borst of aan de zijkant van de borst gaat snijden. Ik wil uiteraard de meest snelle weg zodat er niet nog meer gaat lekken door het lichaam. Over de erge kapselvorming die ik heb hebben we niet gesproken. Ook niet of hij dit weghaalt. Wel wil hij proberen om een zoutoplossing in de holte te spuiten. Dit zou binnen 24 uur kunnen weglopen of ik heb het geluk dat het blijft zitten. Maar ik kan mijn vragen niet stellen omdat hij deze week op congres is. En dan ook nog iets wat me bezighoudt is dat mijn operatie verslag van 1989 niet in het ziekenhuis was. Dit verslag heb ik zelf nu 2 jaar via de oude PC die deze gegevens mee naar huis had. Waarom denk ik dan? Dit behoord bij mijn dossier. Dus vandaar mijn twijfels.
Hoi mirdik,
Ik werk in de zorg en gegevens van patiënten moeten 12 jaar bewaard worden, daarna hoeft dat niet meer. Misschien dat daarom het verslag er niet is. Succes met alles.
Liefs Mieke.
Ik werk in de zorg en gegevens van patiënten moeten 12 jaar bewaard worden, daarna hoeft dat niet meer. Misschien dat daarom het verslag er niet is. Succes met alles.
Liefs Mieke.
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020

2022 diagnose non hodgkin

Explantatie 2 september 2020

2022 diagnose non hodgkin

Ik had ook kapselvorming, die was baker 3, daardoor waren ze ook heel pijnlijk en zo hard als tennisbal. De prothese waren niet kapot, maar wel met deuken, dus ze hadden flink zitten zweten in mijn lichaam!
Bij mij is niet alle kapsel verwijderd, ik had zelf gevraagd om te doen wat het gedaan kon worden, ik wilde geen schade aan mijn spieren of weefsel rondom.
Bij mij is niet alle kapsel verwijderd, ik had zelf gevraagd om te doen wat het gedaan kon worden, ik wilde geen schade aan mijn spieren of weefsel rondom.
Ik wordt zo gebeld door de opname afdeling heb toch de beslissing genomen om maandag 7 oktober het implantaat te laten verwijderen. Hij moet er toch uit na 30 jaar. En aangezien ik zoveel klachten heb zie ik ook geen andere uitweg om nog langer te moeten wachten. Ik hoop dat op de OK de PC nog even tijd heeft om mij gerust te stellen en dat ik weet waar hij nu precies de incisie gaat maken. Ik ben nog nooit bang geweest voor operaties en onderga ze altijd goed. En toch blijft bij deze operatie dat stukje onzekerheid erg groot. Ik kan er mijn vinger niet opleggen. Meer dan afwachten kan ik niet. Ik wil de mensen die gereageerd hebben bedanken. En hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Heel herkenbaar dat gevoel. Ik heb ook verschillende operaties achter de rug, maar deze vond ik heel spannend!! Ik snap het ook niet waarom?? Ik denk misschien de leeftijd of zoiets, wat ik nu wel weet is dat alles mee valt achteraf! Veel succesMirdik! schreef: ↑03 okt 2019 13:25Ik wordt zo gebeld door de opname afdeling heb toch de beslissing genomen om maandag 7 oktober het implantaat te laten verwijderen. Hij moet er toch uit na 30 jaar. En aangezien ik zoveel klachten heb zie ik ook geen andere uitweg om nog langer te moeten wachten. Ik hoop dat op de OK de PC nog even tijd heeft om mij gerust te stellen en dat ik weet waar hij nu precies de incisie gaat maken. Ik ben nog nooit bang geweest voor operaties en onderga ze altijd goed. En toch blijft bij deze operatie dat stukje onzekerheid erg groot. Ik kan er mijn vinger niet opleggen. Meer dan afwachten kan ik niet. Ik wil de mensen die gereageerd hebben bedanken. En hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Welkom hier Mirdik!
Mag ik vragen bij welke arts je de explantatie laat doen? 30 jaar is een lange tijd!
Ik wens je heel veel succes met de operatie. Iedereen is altijd bang er voor, maar het valt echt mee. Hou ons op de hoogte.
Liefs essi
Mag ik vragen bij welke arts je de explantatie laat doen? 30 jaar is een lange tijd!
Ik wens je heel veel succes met de operatie. Iedereen is altijd bang er voor, maar het valt echt mee. Hou ons op de hoogte.
Liefs essi
Hoi Essi ik wordt maandagochtend om 08.00 uur verwacht in het Meander in Amersfoort. De PC heet dr. Ruhë. In 1989 ben ik destijds geopereerd door dr. Kraayenhagen ook in Amersfoort. En de laatste jaren bij dr. Poeschman onder controle geweest. Hij heeft dus 3 jaar geleden een MRI Scan laten maken en niet verteld dat mijn implantaat op dat moment niet meer dubbelwandig was. Dit hoorde ik pas in 2017. Ik had toen een schouder operatie gehad en kwam weer op de jaarlijkse controle. Maar dr. Poeschman was toen met pensioen. Dus dr. Ruhë nam het over. En die vertelde dat. Maar aangezien ik dus al in de lappenmand zat heb ik toen ook niet het besef gehad dat ik aktie moest ondernemen. Maar doordat na mijn schouder operatie nog veel meer ontstekingen kwamen en ook trigger fingers. 5 weken geleden nog aan mijn duim geholpen. En nu ook mijn andere duim die blijft hangen. Het houd niet op. Ook heb ik al zeker 20 jaar fibromyalgie. Dus gewrichtsklachten zijn heel normaal. Maar op dit moment heb ik zoveel klachten dat ik elke dag pijnstillers slik. Ik hoop echt dat na de explantatie mijn gezondheid wat gaat verbeteren. Je weet niet wat voor schade het implantaat heeft aangericht. Maar ik ga er toch voor a.s. maandag.
Wat ontzettend dapper van je Mirdik!Mirdik! schreef: ↑03 okt 2019 13:25Ik wordt zo gebeld door de opname afdeling heb toch de beslissing genomen om maandag 7 oktober het implantaat te laten verwijderen. Hij moet er toch uit na 30 jaar. En aangezien ik zoveel klachten heb zie ik ook geen andere uitweg om nog langer te moeten wachten. Ik hoop dat op de OK de PC nog even tijd heeft om mij gerust te stellen en dat ik weet waar hij nu precies de incisie gaat maken. Ik ben nog nooit bang geweest voor operaties en onderga ze altijd goed. En toch blijft bij deze operatie dat stukje onzekerheid erg groot. Ik kan er mijn vinger niet opleggen. Meer dan afwachten kan ik niet. Ik wil de mensen die gereageerd hebben bedanken. En hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ik snap heel goed dat het spannend is. Ook ik vind het spannend nu het steeds dichterbij komt.
Gelukkig kun je hier evt even je hart luchten en het even van je af schrijven. Ik merk dat dat heel prettig kan zijn omdat we allemaal zo’n beetje in het zelfde schuitje zitten.
Laat het allemaal rustig op je af komen.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms
Hi Mirdik,
Ik begrijp dat je inmiddels al de knoop hebt doorgehakt en afziet van verder onderzoek. Ik denk dat dat heel verstandig is. Hoe sneller je van de zooi af bent hoe beter. Op een MRI is niet altijd alles te zien. Eigenlijk ziet een chirurg pas tijdens de operatie wat er echt aan de hand is. Of de arts twijfelt of hij langs de zijkant of onderkant opereert is denk ik afhankelijk van zijn eigen ervaring, hij zal doen wat hem het beste lijkt.
Als je implantaat via de oksel is ingebracht zit hij achter je borstspier. (Ik weet niet zeker of je daar nog over twijfelt)
Wat je kan doen is vragen of hij een drain achter wil laten zodat evt schiliconenresten met de spoelvloeistof je lichaam kunnen verlaten.
Houd er rekening mee dat je je eerst heel goed kan voelen maar na een week of twee de klachten tijdelijk kunnen verergeren. Dit kan een aantal maanden duren, tegen mij is zelfs twee jaar gezegd. Dus niet de moed verliezen als je je niet gelijk fantastisch blijft voelen. Het is tijdelijk!!
Wat je verder nog zou kunnen doen is een melding maken van de incomplete informatie die je hebt gekregen in 2017. Daarvoor kun je de link gebruiken in mijn onderschrift over klachten melden over de zorg die je hebt ontvangen. Het is heel belangrijk dat we onze stem laten horen!
De andere link is om je gezondheidsklachten te melden bij de overheid.
Goed van je hoor dat je voor explantatie kiest! Er zijn heel veel vrouwen met ongelijke borsten.
Liefs, Moeke
Ik begrijp dat je inmiddels al de knoop hebt doorgehakt en afziet van verder onderzoek. Ik denk dat dat heel verstandig is. Hoe sneller je van de zooi af bent hoe beter. Op een MRI is niet altijd alles te zien. Eigenlijk ziet een chirurg pas tijdens de operatie wat er echt aan de hand is. Of de arts twijfelt of hij langs de zijkant of onderkant opereert is denk ik afhankelijk van zijn eigen ervaring, hij zal doen wat hem het beste lijkt.
Als je implantaat via de oksel is ingebracht zit hij achter je borstspier. (Ik weet niet zeker of je daar nog over twijfelt)
Wat je kan doen is vragen of hij een drain achter wil laten zodat evt schiliconenresten met de spoelvloeistof je lichaam kunnen verlaten.
Houd er rekening mee dat je je eerst heel goed kan voelen maar na een week of twee de klachten tijdelijk kunnen verergeren. Dit kan een aantal maanden duren, tegen mij is zelfs twee jaar gezegd. Dus niet de moed verliezen als je je niet gelijk fantastisch blijft voelen. Het is tijdelijk!!
Wat je verder nog zou kunnen doen is een melding maken van de incomplete informatie die je hebt gekregen in 2017. Daarvoor kun je de link gebruiken in mijn onderschrift over klachten melden over de zorg die je hebt ontvangen. Het is heel belangrijk dat we onze stem laten horen!
De andere link is om je gezondheidsklachten te melden bij de overheid.
Goed van je hoor dat je voor explantatie kiest! Er zijn heel veel vrouwen met ongelijke borsten.
Liefs, Moeke
It's time to change the world!
Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Dankjewel voor jullie meelevende berichtjes. Ik hoop dat maandag 7 oktober a.s. alles voorspoedig verloopt. Ik hou jullie op de hoogte hoe het mij vergaat. Ik moet in ieder geval een nachtje in het ziekenhuis blijven is mij verteld. Dus dinsdag zou ik weer naar huis mogen. En sowieso weet ik dat ik een drain krijg in mijn borst. Dus afwachten maar. Lieve groetjes
Hi Mirdik,
In het Meander ben je in goede handen. En ook heel fijn dat je een kamer voor jezelf hebt.
Ik ben dinsdag 1 oktober in UMCU geopereerd (kon niet in kliniek in verband met mijn medische geschiedenis en gezindheid) en mocht ‘s middags weer naar huis met drains.
Het is me echt ontzettend meegevallen. De drains zijn er sinds gister weer uit. Dat voelt echt als een enorme bevrijding. Wel goed om te zien hoeveel troep er nog uit komt. Zo blij dat ik ervan verlost ben!
Heel veel sterkte en succes maandag!
In het Meander ben je in goede handen. En ook heel fijn dat je een kamer voor jezelf hebt.
Ik ben dinsdag 1 oktober in UMCU geopereerd (kon niet in kliniek in verband met mijn medische geschiedenis en gezindheid) en mocht ‘s middags weer naar huis met drains.
Het is me echt ontzettend meegevallen. De drains zijn er sinds gister weer uit. Dat voelt echt als een enorme bevrijding. Wel goed om te zien hoeveel troep er nog uit komt. Zo blij dat ik ervan verlost ben!
Heel veel sterkte en succes maandag!
Explantatie Mc Ghan 320cc op 1 oktober 2019