Graag wil ik me hier even gaan voorstellen. Ik noem mij op dit forum Marbat, ben 58 jaar oud en heb in november 2004 mijn grootste wens kunnen verwezenlijken. Een borstvergroting. Vanaf de puberteit tot volwassen vrouw, had ik nauwelijks borstvorming.....nooit leuke lingerie, topjes etc etc
. Na grondig onderzoek ben ik tot operatie overgegaan en heb gekozen voor implantaten van het merk McGhan 310CC cohesieve gel en anatomisch gevormd. McGhan had toen een hele goede naam en levenslange garantie......wat met de huidige kennis natuurlijk al lang achterhaald is. Het waren dure protheses, duurder dan andere merken, maar ik wilde voor het beste gaan. En wat kreeg ik mooie borsten. Ik was er zo gelukkig mee.
Ik heb nooit klachten gehad......tenminste dat dacht ik. Ik wist niet, dat ik, de klachten die ik wel had kon linken met mijn oude implantaten. Inmiddels bijna 14,5 jaar verder heb ik wel degelijk klachten, die gelinkt kunnen worden met lekke of zwetende inplantaten, waarover ik nu al veel gehoord en gelezen heb. Ik heb veel lichamelijke klachten, waaronder 1 gediagnostiseerde auto immuunziekte nl. artritis psoriatica. Dit manifesteert zich in 2 ontstoken si gewrichten in de rug. Binnenkort krijg ik een onderzoek bij de vulvapoli op Lichen sclerosus ( witte verkleuring van de huid bij de schaamlippen, jeuk en kloven) .....ook een auto immuunziekte. Verder klachten zijn een droge mond, droge ogen, droge vagina en veel blaasontstekingen, wat zou kunnen duiden op Sjögren....wederom een auto immuunziekte. Al met al dus geen lekker verhaal. Verdere klachten: zere gewrichten, oogontstekingen, ontwikkelde medicijn allergieën en aanvallen van extreme moeheid.
Gisteren ben ik op consult geweest bij de huisarts en heb hier mijn verhaal over de siliconen kunnen doen. Hij neemt dit uiterst serieus en gaat zich nu inlezen over de werkafspraken/protocol van het VU medisch centrum, welke ik had meegenomen. ( met dank aan dit meldpunt
De kliniek die mij in 2004 geopereerd heeft, bestaat niet meer, maar is naar wat ik gehoord heb ergens in 2008 gefuseerd met de Velthuiskliniek. Daar heb ik nu een verzoek ingediend om mijn dossier boven water te halen. Deze moet immers 15 jaar bewaard worden. Dus hopelijk komt dat dossier boven water.
Dus mijn strijd gaat nu beginnen.....zoals velen van jullie natuurlijk al gehad hebben of er nog mee bezig zijn. Mocht ik niet in aanmerking komen voor vergoeding van de kosten van explantatie, dan ga ik deze zelf bekostigen. Maar ik ga in ieder geval wel proberen dit vergoed te krijgen.
Dus als jullie nog tips voor mij hebben, dan hoor ik deze graag, want "samen" zijn we sterk.
Rest mij nog hele grote complimenten te geven voor dit meldpunt en alle mensen die hier druk mee zijn. Jullie zijn Toppers en dank jullie, dat ik hier mijn verhaal kan en mag doen.
Groetjes, Marbat