Ik wil jullie bedanken

Protheses vanwege cosmetische reden.
Angel22

Ongelezen bericht 26 feb 2013 10:04

Dankjewel Francien, ben er ook erg blij mee. Hij past perfect om mijn borsten aangezien andere push ups vaak open gaan staan met bukken.

Nou wat spannend he. Het zal ook best emotioneel voor hun zijn denk ik. We zullen in ieder geval aan hun denken en hopelijk horen we snel dat alles goed is gegaan.
Sabrah

Ongelezen bericht 26 feb 2013 18:54

Ik word zo blij van jouw bericht joh. Bedankt dat je dit met ons hebt willen delen. Ik ben zo ontzettend blij dat dit forum jou heeft kunne behoeden voor jaren van ellende.
Keira

Ongelezen bericht 26 feb 2013 19:02

Angel22 schreef:Lieve Keira,

Ja ik wilde het net zoals jou ook heel graag, maar gelukkig wezen mijn ouders en partner erop om eerst eens verder op internet te lezen erover.

Ik voelde mij net een nummer toen ik op consult kwam. En de chirurg deed voor of hij het nog niet eerder had meegemaakt dat er complicaties optreden, terwijl ik op een forum had gelezen dat een maand geleden een vrouw die door hem geopereerd was haar prothese moest laten verwijderen ondat er ontstekingen de kop op staken. En dan ook nog dat haar tand was afgebroken door de narcose.
Ik vind het echt erg dat er zo lakoniek over wordt gedaan door de chirurgen, en er heel slecht wordt gewezen op de saadwerkelijke gevaren ervan.
Over zweten is mij ook niks verteld. Ze geven inderdaad aan dat het levenslang meegaat. Ja het product, maar je eigen weefsel en borsten dus blijkbaar niet. Ik dacht als je de 6 weken gehad had en ze dan goed waren dat er dan niks meer kon gebeuren. Ze vertellen je niet dat de rest van je leven je lichaam blijft reageren op de implataten. En er dus levenslang kans is op vervormingen, ziek worden en al die andere complicaties en gevaren.

Liefs Els.
Hee Angel,

Er wordt zeker laconiek over gedaan. En over zweten zeggen ze niets. Ik vraag me af hoe ze reageren als iemand daarnaar vraagt.
Ik vroeg aan dr kappel (de chirurg die mij gaat explanteren) waarom niet alle andere chirurgen overstappen op monobloc implantaten. Dit zijn de implantaten waarmee zij opereert. Deze zijn veilig(er) omdat ze niet van siliconen zijn maar natuurlijk afbreekbaar materiaal. Zij zei dat als ze dat nu ineens zouden overstappen op alleen deze monoblocs, ze impliciet toegeven dat siliconen wel degelijk gevaarlijk zijn. En dan is het hek natuurlijk van de dam. Kijk maar eens hoeveel vrouwen ze hebben, of alle vrouwen die ze hebben vanwege een amputatie of kanker. Het enige wat ze zeggen is at ze niet kunnen uitsluiten dat in sommige gevallen er een verband lijkt te zijn tussen vrouwen die ziek zijn geworden en de implantaten.
Ik word er gewoon helemaal boos om! En ik ben gelukkig zelf niet eens ziek geworden ervan. Maar het idee dat ze gewoon zeggen het kan geen kwaad. Grrr :x

Dankje voor de tips trouwens qua bh. Misschien ga ik het ook wel halen, maar misschien heb ik er wel geen behoefte aan. Ik moet het nog gaan ervaren.
Ben heel blij dat je dit forum gezien hebt!!

Liefs,
Keira
Angel22

Ongelezen bericht 26 feb 2013 20:18

Hoi Sabrah,

Ik ben alle vrouwen hier ook heel dankbaar en vond ook dat ik dit moest laten weten dat ze in ieder geval mij ervan hebben kunnen weerhouden.

Ik hoop dat meer vrouwen die op het punt staan een overweging te nemen zich eerst goed inlezen op het internet.

Liefs Els.
Angel22

Ongelezen bericht 26 feb 2013 20:29

Hoi Keira,

Nee alles wordt goed geheim gehouden.
Nog zo'n voorbeeld is nu met de pil, ik heb de Mylan en deze heeft dezelfde samenstelling als de Diane 35. Nu is naar voren gekomen dat je hiermee een vier maal zo verhoogd risico hebt op trombose met kans op dodelijke afloop. Er zijn inmiddels twee sterfgevallen binnen nederland bekend (en dan nog niet te spreken over alle gevallen die in de doofpot worden gestopt).

Ik heb dus vandaag zelf mijn huisarts moeten bellen voor een andere pil en de assistente zei dat ze alleen omwisselen bij vrouwen die er zelf om vragen, maar dat het wel noodzakelijk is. Ze hebben dus gewoon geen zin om er zelf achteraan te gaan of de huisarts krijgt gewoon betaalt om die gevaarlijke pil uit te schrijven. Daarnaast komt de Diane 35 onder heel veel andere benamingen voor dus de helft van de vrouwen weten niet eens dat ze gevaarlijke troep slikken. Ik heb dus ook gelijk een oproep gedaan via facebook dat alle vrouwen dit moeten laten checken bij hun huisarts.

Ik wordt er ook heel kwaad om dat er zoveel verzwegen wordt op medisch gebied. Producten worden slecht gecontroleerd en je bent gewoon een levend proefkonijn.

Al die silliconen implantaten moesten ze eigenlijk verbieden en idd alleen die monobloc aanbieden (na vele testen) voor vrouwen die het echt nodig hebben.

Liefs Els.
Keira

Ongelezen bericht 26 feb 2013 20:46

Hoi Angel,

Ja nog zo'n verhaal inderdaad! Als ze toch weten dat een bepaalde pil een veel meer verhoogd risico heeft, waarom blijft zoiets dan uitgeschreven worden? Je bent inderdaad net een levend proefkonijn. Maar goed ik snap ook dat medisch onderzoek jaren en jaren duurt en je daarvoor heel veel mensen moet volgen in die jaren. Maar goed als er an iets bekend wordt (net as dat zweten van siliconen) dan gaat iedereen gewoon vrolijk door ipv dat er aan de rem getrokken wordt. Bizar is dat eigenlijk, hoe ver belangen van bepaalde types gaan, over de levens van anderen. Want uiteindelijk draait het gewoon om geld.

Ik heb een aandoening waardoor ik verplicht de pil moet slikken, maar heb samen met de huisarts de lichtste variant uitgezocht. Die heeft ook minder risico op trombose maar zonder risico is het nooit. Ik heb zelf ook een hele tijd de diane geslikt omdat ik acne en andere klachten had, maar ik kreeg daar alleen maar een waslijst van klachten erbij! Heb toen een jaar niks geslikt en nu met deze pil heb ik nooit meer een klacht gehad die ik vroeger wel had.

Ze zouden inderdaad tijd en geld moeten stoppen in onderzoek en doorontwikkeling van de monoblocs. Ze zijn nu onderzoek aan het doen naar silliconen implantaten met een NOG dikkere wand want ze denken dat die dan minder gaan zweten. Maar zoiets is natuurlijk pas te achterhalen door ze te implanteren bij vrouwen en over 10 of 20 jaar weer te kijken, goh hebben ze nu minder spul in hun systeem dan als ze de huidige cohesieve implantaten hadden gehad. Zou mooi zijn als ze dat op een andere manier konden achterhalen zonder het eerst op de markt te brengen onder het mom dat het helemaal veilig is en mensen de dupe ervan te maken.

Liefs,
Keira
Angel22

Ongelezen bericht 26 feb 2013 20:56

Hoi Keira,

Ja ook het slikken van elk soort pil is niet zonder gevaar, moet nog maar zien wat daar allemaal uit komt komende jaren. Misschien dat ik er over een jaar nu dat ik die andere pil gekregen heb wel helemaal mee stop. Helaas kon dat niet met de Diane 35.

Ik dacht ook echt bij borstimplantaten dat ze lecenslang meegingen en totaal niet gevaarlijk waren. Ik dacht na de eerste 6 weken van de operarie kan er niks meer gebeuren en hoef je nooit meer onder het mes, maar dit is dus niet zo. Denk dat vele vrouwen er ook zo over dachten en nog steeds denken.

Eigenlijk zouden ze reclame spots moeten maken over de gevaren en posters hangen in bushokjes wat implantaten met je doet. Vooral onder de jongere meiden via social media dit verspreiden, want die zien denk ik helemaal geen gevaren.

Liefs Els.
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 feb 2013 13:25

Lieve Angel,

Wat word ik blij van je berichtje. We danken jou ook voor deze woorden. Het doet ons goed om zoveel voor vrouwen te kunnen betekenen.

Afbeelding

Ik zal over de monobloc nog even een reactie plaatsen bij het subforum "monobloc na explantatie"

+ Inderdaad de diane 35. Ik heb deze pil ruim 20 jaar geslikt. Was 14 toen ik eraan ging vanwege acne. Ben er al lang mee gestopt gelukkig. We hebben een subforum "vrouwen in de gezondheidzorg" daar schrijven we over allerlei dingen waar het nog meer mis gaat. Zal een artikel plaatsen over de diane 35. We hadden al van alles staan hierover, want de pil (welke ook) is sowieso rotzooi, want het vergroot de kans op borstkanker.

Ben blij dat je het forum hebt ontdekt. Zeg het voort!

http://klachtensilicon.forum2go.nl/help ... -t498.html

http://klachtensilicon.forum2go.nl/help ... -t175.html

Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 feb 2013 15:06

Wilde nog even vragen of jullie alle bh/bikini tips hier willen doen, zo is het sneller te vinden voor anderen: http://klachtensilicon.forum2go.nl/bh-tips-t124.html Tanks!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Angel22

Ongelezen bericht 01 mar 2013 19:41

Lieve Luna,

Bedankt voor je leuke reactie.

Wat etreft de pil, die zooi heb ik in de prullebak gegooit. Ga het voorlopig maar eens even zonder proberen.

Oke ik zal even bij de andere topics kijken en het daar toevoegen.

Liefs Els.
Wendy

Ongelezen bericht 05 mar 2013 19:16

Angel22 schreef:Ik dacht ook echt bij borstimplantaten dat ze lecenslang meegingen en totaal niet gevaarlijk waren. Ik dacht na de eerste 6 weken van de operarie kan er niks meer gebeuren en hoef je nooit meer onder het mes, maar dit is dus niet zo. Denk dat vele vrouwen er ook zo over dachten en nog steeds denken.
Oh Angel wat ben ik blij dat je het NIET doet! Ik dacht 11 jaar geleden precies hetzelfde als jou...ik dacht makkie even die operatie en grotere borsten dus snel opgelost. Nou niet dus. Na een jaar of 7 ging ik me heel vermoeid voelen en allerlei vage klachten te vertonen. Ik was eigenlijk elk jaar bang dat er iets mis was met die siliconen...tot ik ook terecht kwam op de site MKS! Vorig jaar een explantatie gehad en me nog nooit zo goed gevoeld, wat waardeer ik mijn eigen borsten nu!!!! Heel goed dat jij dat nu al doet want het bespaart je een hoop geld en ellende. Ik wilde dat ik destijds zo wijs als jij was geweest.

Ik heb trouwens vroeger ook de Diane pil geslikt tegen acne...tot ik bij een homeopaat kwam en zei 'meisje meisje, als je mijn dochter was zou je dat van mij niet mogen slikken!' Het is echt een zware pil. Zelf ben ik nu sinds 2 jaar helemaal gestopt met de pil en dat bevalt prima! Had ook andere klachten die spontaan verdwenen daarna :D
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
zon

Ongelezen bericht 17 apr 2013 22:25

Hey Angel en anderen...

Ben een tijdje niet op het forum geweest maar begroet jullie bij deze allemaal vriendelijk.. :) Angel.. Wat knap van je! Herken mezelf in je verhaal, vind het knap van je dat je je goed hebt ingelezen in de positieve zaken maar ook de mindere kanten.... En dat je hebt besloten om het niet te doen. Gelukkig en fijn voor je dat je toch nog een A cup hebt, ik had zelf een AA cup wat mij de doorslag had gegeven, mijn ouders waren ook geen voorstander gezien nieuws en kranten berichten. Maar persoonlijk voelde ik me simpelweg gewoon bijna een man van boven.. om het maar heel plat te zeggen.. En ik voelde mij totaal niet vrouwelijk wat bij mij voor veel boosheid, verdriet en onzekerheid zorgde.

Maar over jou onderwerp.. Had ik dit ook maar iets meer gedaan denk ik soms weleens... Ik heb een bv ondergaan nog geen half jaar terug.. Maar heb onwijs veel pijn gehad na de operatie, het vuurde als 2 vuurbommen in mijn lijf, alsof er 2 betonnen blokken in waren gezet... (sorry dames op een andere manier kan ik het niet brengen) en nu nadien ook rare vreemde klachtjes die soms heerlijk een tijdje weg zijn maar soms ook schreeuwend terug komen... Voorlopig zitten 'ze' veilig in hun holletje in mijn lichaam maar voor hoelang weet ik niet! Binnenkort zal ik op eindcontrole komen bij de arts, wel spannend aangezien de meeste artsen niet willen weten van klachtjes hierdoor. En zal ook raar worden om daar weer te zijn, het is toch de plek waar ik ook geopereerd ben... Een operatie wat zeker niet zomaar iets was, en zelfs bijna traumatisch hoe ik het beleeft heb... Kwa pijn, en onder narcose gaan en wakker worden terwijl er aan je gesleuteld is.. het blijft een vreemde realiteit.. Aan de andere kant van de wereld in Afrika liggen sommige mensen wakker omdat ze niet kunnen slapen van de honger.. en wij hier in Nederland kiezen ervoor om in ons lichaam te laten snijden.....

Vreemd toch.. nou slaap lekker allemaal

Liefs
schramir

Ongelezen bericht 19 apr 2013 16:16

Goed dat je deze keuze uiteindelijke hebt gemaakt. Ik was zelf toen 17 jaar en had een AA cup. Nu achteraf (na veel ellende) heb ik er zooooo'n spijt van. Ik accepteerde gewoon niet wie ik was. Nu sta ik te wachten op de uitslag van de verzekering om mijn implantaten te laten verwijderen. Kon ik de tijd maar terug draaien. Jij bent verstandig.

Gr.M
Sadness50

Ongelezen bericht 21 jan 2019 17:54

Petje af voor je Angel!!!
Hele wijze beslissing!
Als ik het tevoren allemaal gelezen/geweten had, was ik er zeker ook niet aan
begonnen. Goede keuze!

Lieve groet, Sadness
Loiza

Ongelezen bericht 23 apr 2019 19:15

Goede beslissing! Je onzekerheid wordt minder als je je realiseert dat, grote of kleine borsten..., het niet zoveel uitmaakt en dat je, hoe cliché ook, je mooi en goed bent, zoals je bent.

Toevallig, ik was ook begin 20 toen ik er actief mee bezig was en ze liet plaatsen... nu gaan ze er weer uit, dit jaar hopelijk! ... achteraf had ik, met de kennis van nu, ze niet laten plaatsen.

Gr, Loiza
Laatst gewijzigd door Loiza op 25 apr 2019 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”