onzeker na gesprek met dokter Theunis

Protheses vanwege cosmetische reden.
360cc

Ongelezen bericht 17 jul 2018 22:08

Dag dames,

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben een vrouw van 31 jaar en heb in 2008 een borstvergroting laten doen van 360cc hydrogel (nagor) in elke borst. Ik had zelf amper een AA-cup dus was vrij plat :-) Ik vroeg de chirurg een C-cup, maar ik heb altijd een DD-cup gedragen.

Ik heb veel last van vermoeidheid en spier- en gewrichtspijnen. Maar ik weet niet of er een verband is met mijn siliconen. Ik ben van mezelf nogal een stresskip, wat ook de oorzaak kan zijn. Ik heb altijd last gehad van het draaien van 1 prothese. Omdat de prothesen druppelvormig zijn, heb ik dan een misvormde borst en moet ik deze terug met de nodige pijn op zijn plek duwen. De laatste tijd voelde ik in die borst harde stukken. Na een echo bleek er geen sprake te zijn van een lekkage. Toch wilde ik een afspraak maken bij een plastisch chirurg om ernaar te laten kijken. Na wat opzoekwerk, kwam ik ook op deze site terecht, en werd ik ook bang van de tikkende tijdbommen in mijn lichaam.

Ik besloot dus te informeren naar een explantatie. De chirurg raadde me echter nieuwe prothesen aan, deze keer rondvormig. Ik ben zelf meer een voorstander van ze eruit te laten halen. Maar ik heb heel veel schrik voor het uitzicht achteraf. Als ze terug klein zijn, vind ik nog niet zo erg. Maar ik ben bang dat het lege pannenkoeken worden.

Dokter Theunis zei tegen me dat ik na de explantatie niets zal over houden, lege zakjes zal hebben en dat mijn tepels ver naar beneden zouden komen te hangen. Dit heeft me heel bang gemaakt.... Hij zei ook dat ik geen kapselvorming heb, enkel een dun velletje rond het implantaat dus dat zou hij niet wegnemen omdat dit zou oplossen in het lichaam...

Zijn er nog meer vrouwen die voordien bijna geen borsten hadden? Hoe vinden jullie het resultaat?
Zijn er nog meer vrouwen die er 350+ cc uit hebben laten halen? Hoe vinden jullie het resultaat?

Ik wilde graag een voor en na foto posten, maar het bestand is telkens te groot.
Sol

Ongelezen bericht 18 jul 2018 19:35

Lieve 360 cc

Welkom op het forum :D

Waar wij je onzekerheid over het resultaat goed begrijpen. Het is wel zo dat je nu 10 jaar verder bent. Er gebeurt veel dan met een borst. Factoren die daar in meespelen zijn zwangerschappen (hormonen), gewichtstoename, enz.

Nu is het in principe zo dat als je jonge strakke borsten hebt en je hebt een zwangerschap(pen) gehad, de bosten ook flink kunnen groeien. 360 cc groter is niet ongewoon :lol: Na de voedingsperiode slinken de borsten weer drastisch wat tot gevolg heeft dat ze slapper worden en iewat kunnen gaan hangen. Als je verder geen kilos erbij gekregen hebt is mijn verwachting dat je borst zich gedraagt zoals na een zwangerschap.

Ik had zelf een hele magere b en liet er 300 cc inzetten. Iets minder as jouw maar veel scheelt het niet. Ik kwam trouwens uit op een D cup. Ook een bewijs dat de chirurg het bij jouw niet goed ingeschat heeft. Met een aa en dan 360 cc had je in principe niet op een dubbel D moeten uitkomen.

Ik ben geen plastisch chirurg maar ik zeg wel dat het eindresultaat nooit tot op de punt komma te voorspellen valt. 360 cc is niet weinig maar ook niet idioot veel. Ik zou zeggen laat de boel explanteren, en wacht het rustig af. Sommige dames hier waren ook blij verrast en zij hadden voor hun borstvergroting ook aa !! Laat je niet bang maken !! Soms valt het echt reuze mee !! Ik vind dat je nu gewoon eerst voor je gezondheid moet gaan, de rest komt later. Je klachten zijn namelijk zeer herkenbaar !!

Wat betreft het uploaden van je fotos moet ik even vragen aan Luna zij is de techneut hier :lol:

Voor de rest, stel gerust je vragen. Deel je zorgen en twijfels. Er zijn vele dames met je :D :D

Dikke knuffel
Odysis

Ongelezen bericht 18 jul 2018 21:39

Hoi 360 cc,

Voordat ik aan implantaten begon kon ik eigenlijk geen bh vullen. Omvang 80 en dan aa(a) was heel lastig. Ik heb geen voor foto, maar ergens op internet bij een van de klinieken staat een foto die precies op mij leek voor de borstvergroting. Zal eens zoeken waar ook alweer. Afgelopen vrijdag ben ik voor explantatie in combi met lipofilling gegaan (zie draadje hieronder). Ik was ook bang om weer terug te gaan naar de oude situatie. Maar de wetenschap dat ik zoveel troep en toch wel onverklaarbare klachten heb/had hierdoor heeft voor mij de keuze bepaald. Ik had 270 achter de spier en kwam daarmee op een b-cup uit. Het resultaat nu is natuurlijk nog afwachten en er zal zeker nog wat verdwijnen. Maar mijn eerste indruk met lipofilling is meer dan ok. Misschien is dit voor jou ook een optie? En wat Sol zegt, misschien valt het heel erg mee. Ik heb de indruk dat ik meer positief verraste verhalen heb gelezen dan negatieve. Ik hoop dat je er voor jezelf uit komt en een goede beslissing durft te nemen.

X Odysis
360cc

Ongelezen bericht 19 jul 2018 00:28

Dankjewel voor jullie reacties dames. Ik heb nog geen zwangerschappen achter de rug; wel voel ik nog een beetje borstweefsel zitten. Ben toch erg benieuwd naar het resultaat na een explantatie. Ik zie het ook niet zitten om er weer nieuwe gifbommen in te proppen en weer met klachten rond te lopen.... 2 augustus zou ik geopereerd kunnen worden. Heel spannend en toch nog dubbele gevoelens, vooral voor des schrik hoe het eruit gaat zien. Ik hoop dat ik hier mijn zorgen en vragen wat kan delen.

Wat betreft de lipofilling, dat zou volgens mijn pc een optie achteraf kunnen zijn. Als ik dit nu direct zou doen, zou er heel veel verloren gaan omdat dit dan voornamelijk in de holtes terecht komt.

x Fleur
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2018 12:45

Lieve Fleur,

Welkom!Ik heb heel vluchtig je verhaal gelezen, omdat ik zelf nu nog niet zo lekker ben reageer ik niet veel op topics.
Als je foto's heb die je niet kunt plaatsen, kun je ze mij opsturen naar forum@meldpuntklachtensiliconen.com

Het is inderdaad veel beter om eerst voor explantatie te gaan en daarna pas de lipofilling te doen. Ook al zou je ze wel achter de spier hebben, is dit wel beter voor de overleving van de cellen.

Ik zou zelf absoluut niet kiezen voor een wissel, want je blijft ziek en zult met de jaren alleen maar zieker worden. Je lichaam reageert namelijk op siliconen en dat verandert niet door ze te wisselen. Lipofilling geeft zulke mooie natuurlijke resultaten! Daar zou ik mij op richten. Als je dit 2 of 3 keer laat doen heb je een heel mooie borst.

Sterkte met je beslissing!

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”