Explantatie Djoeke,: kapotte prothese neurologische ziekte
Hoi ik ben nieuw op het forum. Ik ben nu 59 jaar en had ongeveer 22 jaar protheses. Na 3 jaar borstvoeding had ik a-symetrische theezakjes. Ik was heel erg blij met mijn nieuwe borsten, C cup.. Na verloop van 1 jaar werd de linkerborst een tennisbal en werd de prothese vervangen. Ik kreeg er eentje met een ruwer oppervlak, dat zou helpen. En inderdaad, het leek beter te gaan. In 2001 kreeg ik kanker in de wand tussen rectum en schede. Een zeldzaam soort dat, net als baarmoederhalskanker, veroorzaakt wordt door het HPV virus. In de ws verslagen las ik dat dit type vaker voor komt bij vrouwen met protheses. In 2011 kreeg ik neurologische problemen aan mijn linkerbeen en in mijn rug. Erge krampen in mijn kuit en voet en fascultaties, dat zijn spiercontracties die aan de lopende band door gaan. En neuropathie. Na uitgebreid onderzoek, o.a. in het AMC kwam de waarschijnlijkheidsdiagnose. Bestralingsschade (10 jaar na bestraling) Dat dacht de professor /neuroloog, dr. De Visser. De bestralingsarts vond dit zeer onwaarschijnlijk. Hoe dan ook, ze konden er niets mee, leer maar leven met de klachten. Ga maar naar de pijnpoli. Over of het iets te maken kon hebben met de protheses daar is niet over gesproken, en ik kwam zelf ook niet op het idee. De klachten zijn er nog steeds. Ik heb een tense apparaatje voor de pijn. Ik begon erg te twijfelen aan de diagnose toen ik ook spiertrillingen in mijn bovenlijf kreeg, langs mijn linkerborst en aan die kant van mijn rug. Terwijl de "bestralingsschade" alleen in mijn onderlichaam zou kunnen voorkomen!
Ik heb na 10 jaar borstprotheses te horen gekregen dat ze altijd zouden kunnen blijven zitten, tenzij ze klachten gaven. Ik wist alleen niet wat voor klachten dat zouden kunnen zijn, behalve aan de borsten zelf. De laatste 5 jaar werden mijn borsten ribbelig, hard en onregelmatig onder het oppervlak, vooral links. Ik heb besloten ze eruit te laten halen, toen onderzoek uitwees dat er hoogstwaarschijnlijk lekkage was. Dat is nu 2 welen geleden gebeurd. De rechter kwam er heel uit, daar zat een dun kapsel. De linker was helemaal kapot! Ernstig ingekapseld, verkalkt en de 'siliconenpartikels' zaten voorbij het kapsel...Ik heb geen lift gewild, ik vond dat mijn lichaam rust moest krijgen en niet ook nog eens verplaatste tepels etc..
Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik nu twijfel aan de oorzaak van de neurologische ziekte en de mogelijke oorzaak van de kanker die ik doorgemaakt heb. Alle ellende in mijn lichaam zit aan de linkerkant. Het strakke, kramperige gevoel in mijn kuit en voet lijkt op het gevoel in mijn linkerborst. De pijn komt vanuit mijn linkerzij, boven mijn heup.
Mijn PC benadrukt dat nog steeds niet bewezen is dat de rondzwervende siliconen klachten veroorzaken. Maar ze wil me wel helpen dat uit te zoeken. Mijn borsten, wat er van over is, zijn warm. Een gek gevoel, ze hebben jaren koud aangevoeld. Ze zijn klein en zitten veel te ruim in hun vel, maar echt. Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen!,,
Dank voor het lezen, ik hoop dat mijn klachten zullen verdwijnen, het is natuurlijk afwachten. Als jullie nog tips voor me hebben? Lieve groetjes, Djoeke.
Ik heb na 10 jaar borstprotheses te horen gekregen dat ze altijd zouden kunnen blijven zitten, tenzij ze klachten gaven. Ik wist alleen niet wat voor klachten dat zouden kunnen zijn, behalve aan de borsten zelf. De laatste 5 jaar werden mijn borsten ribbelig, hard en onregelmatig onder het oppervlak, vooral links. Ik heb besloten ze eruit te laten halen, toen onderzoek uitwees dat er hoogstwaarschijnlijk lekkage was. Dat is nu 2 welen geleden gebeurd. De rechter kwam er heel uit, daar zat een dun kapsel. De linker was helemaal kapot! Ernstig ingekapseld, verkalkt en de 'siliconenpartikels' zaten voorbij het kapsel...Ik heb geen lift gewild, ik vond dat mijn lichaam rust moest krijgen en niet ook nog eens verplaatste tepels etc..
Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik nu twijfel aan de oorzaak van de neurologische ziekte en de mogelijke oorzaak van de kanker die ik doorgemaakt heb. Alle ellende in mijn lichaam zit aan de linkerkant. Het strakke, kramperige gevoel in mijn kuit en voet lijkt op het gevoel in mijn linkerborst. De pijn komt vanuit mijn linkerzij, boven mijn heup.
Mijn PC benadrukt dat nog steeds niet bewezen is dat de rondzwervende siliconen klachten veroorzaken. Maar ze wil me wel helpen dat uit te zoeken. Mijn borsten, wat er van over is, zijn warm. Een gek gevoel, ze hebben jaren koud aangevoeld. Ze zijn klein en zitten veel te ruim in hun vel, maar echt. Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen!,,
Dank voor het lezen, ik hoop dat mijn klachten zullen verdwijnen, het is natuurlijk afwachten. Als jullie nog tips voor me hebben? Lieve groetjes, Djoeke.
Lieve Djoeke,
Fijn dat je je verhaal op het forum hebt verteld. Het zoveelste vreselijke verhaal....
Wist je dat er nog een dame is met precies hetzelfde als jij? Jaqueline heet ze en ze heeft inmiddels haar been moeten laten amputeren.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/resu ... -t796.html
http://klachtensilicon.forum2go.nl/verv ... t1526.html
Misschien kun je eens contact met haar zoeken. Haar een pm sturen en je vragen aan haar stellen.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met alles!!!! En ik hoop ook dat je wat verlichting vind. Dat je klachten drastisch afnemen nu die rommel eruit is. Geeft nooit op ok?
Ik denk aan je!!!!!!!!!!! +BIDDEN+
Al mijn liefs,
Luna +LOVE+
Ps: ik zal je bericht verplaatsen omdat het bij de voorsteltopics hoort. Hier gaat het over de explantatie. Dus hoe dat allemaal ging enz.
Fijn dat je je verhaal op het forum hebt verteld. Het zoveelste vreselijke verhaal....
Wist je dat er nog een dame is met precies hetzelfde als jij? Jaqueline heet ze en ze heeft inmiddels haar been moeten laten amputeren.
http://klachtensilicon.forum2go.nl/resu ... -t796.html
http://klachtensilicon.forum2go.nl/verv ... t1526.html
Misschien kun je eens contact met haar zoeken. Haar een pm sturen en je vragen aan haar stellen.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met alles!!!! En ik hoop ook dat je wat verlichting vind. Dat je klachten drastisch afnemen nu die rommel eruit is. Geeft nooit op ok?
Ik denk aan je!!!!!!!!!!! +BIDDEN+
Al mijn liefs,
Luna +LOVE+
Ps: ik zal je bericht verplaatsen omdat het bij de voorsteltopics hoort. Hier gaat het over de explantatie. Dus hoe dat allemaal ging enz.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Had je al met Jaqueline geschreven? Zij heeft ook wat jij hebt en haar been is geamputeerd. In de cellen van haar been vonden ze siliconen....
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo Djoeke , het spijt me te lezen wat een ellende je heb ( doorgemaakt ). Ook ik heb na 15 jaar mijn prothesen eruit laten halen, verribeld en deels leeggelopen. Ik heb het Asia en het aps syndroom met aanleg voor tia's en cva's waarvoor ik onder controle moet gaan in Utrecht . Ik heb neurophatische zenuwpijn in mijn hele lijf en rls, reuma , artrose en een scala aan gezondheids problemen. Wat een troep is die siliconen toch. Ik wil je heel veel sterkte en beterschap toewensen en heel veel geluk. Liefs syl
Hai Djoeke,
bij het lezen van zulke ernstige klachten viel ik even stil..
wat een intens verdriet ben je doorheen gegaan..wat een rotkwaal en mogelijke oorzaak hiervan..
Meis, ik hoop dat jouw leven weer wat kwaliteit van leven krijgt..
Beterschap voor zover mogelijk...het is je zo gegund!
bij het lezen van zulke ernstige klachten viel ik even stil..
wat een intens verdriet ben je doorheen gegaan..wat een rotkwaal en mogelijke oorzaak hiervan..
Meis, ik hoop dat jouw leven weer wat kwaliteit van leven krijgt..
Beterschap voor zover mogelijk...het is je zo gegund!