Allereerst wat ik blij met deze website/forum!
In 2000 heb ik in Australie in een opwelling een borstvergroting genomen. Eigenlijk is dit altijd best goed gegaan. Ik kwam volledig vermoeid terug uit Australië, terwijl ik uiteindelijk een jaar daar relaxed heb rondgereden, maar nooit een link gelegd met de siliconen. Na een aantal jaren werd coeliakie (gluten intolerantie, een auto-immuunziekte) vastgesteld, weer geen link (maar het verklaarde wel de vermoeidheid) Ze hadden mij verteld dat het echt geen kwaad kon en dat als er een scheurtje kwam de implantaat hard zou worden, dus nooit een siliconen in mijn lijf. Dat geloofde ik volledig.
Een paar jaar geleden begon ik aan 1 borst wat pijn te krijgen. De vouw aan de onderzijde snijd aan de binnenkant en dat is inmiddels altijd wel voelbaar. Ik ben twee jaar geleden naar de pc gegaan met de mededeling dat ik de implantaten wilde verwijderen ( ik was inmiddels volledig op de gezonde, natuurlijke toer gegaan). Hij zei dat ik dat niet moest doen, want ik zou dan niks (theezakje) overhouden en lipofilling was ik te dun voor. Wederom werd mij verteld dat de siliconen echt geen kwaad konden.
Nu ben ik inmiddels een stuk sterker en voel ik aan mijn lijf ook de noodzaak om de implantaten te verwijderen (altijd vermoeid en altijd pijn/naar gevoel aan rechterborst). Ik vind het wel heel eng.... Vanaf mijn 22e tot nu, 39e, een ruime b-cup gehad. Daarvoor had ik een kleine a. Dus iedereen kent me zo. Ik had een afspraak met de pc van twee jaar geleden staan, maar door deze site heb ik nu ook een afspraak gemaakt met dr niesse voor 30 november. Ik heb het gevoel dat ik er nog niet aan toe ben om in 1 keer terug te gaan naar hele kleine borsten, dus ik wil van hem ook graag horen of er toch mogelijkheden voor lipofilling zijn. Maar met 1.75 en 56 kg niet heel veel vet om handen

Oja waar ik ook nog erg mee bezig ben is het feit dat ik een zoon heb gehad bijna 8 jaar geleden en dat ik hem borstvoeding heb gegeven voor een half jaar. ik vraag me af op welke wijze dit in hem heeft doorgewerkt. Iemand daar ervaring mee? Qqq
Liefs,
Twinky