Voorstellen Anna

Protheses vanwege cosmetische reden.
anna77

Ongelezen bericht 01 okt 2016 20:03

Dag dames, wat goed dat dit forum bestaat.
Ik ben een vrouw van 39 jaar en heb zes jaar geleden voor een borstvergroting gekozen. Daar ben ik eigenlijk nooit echt heel blij mee geweest, maar de laatste jaren krijg ik steeds meer last ervan. Ze worden steeds harder en pijnlijker. Ze zijn bij mij geplaatst op de spier en sinds ik ze heb, kan ik me veel minder vrij bewegen. Ik vermijd het om kracht te zetten met mijn armen of op andere manieren mijn borstspieren te gebruiken. Ik ontzie ze, terwijl ik juist heel erg van bewegen houd. De laatste jaren ben ik flink ah hardlopen en krijg ik nog veel meer last. Het is nu haast niet meer te doen. Mijn borsten worden ook hoe langer hoe harder van de kapselvorming. Ik voel harde stukken en vaak steken in mijn borsten. De pijn straalt door naar mijn schouders en armen.
Kortom genoeg reden om ze er uit te laten halen. Nu zag ik bij een vriendin dat zij lipofilling heeft gedaan na explantatie. Ik schrok van de littekens, maar het leek me wel een optie.
Gisteren een verwijzing van de huisarts gekregen voor het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. Daar kom ik bij dr. van Zuylen. Ik ben daar in 2012 al eens geweest en toen bleek dat ik idd lichte kapselvorming had, nu is het inmiddels veel erger geworden. Ik ben heel benieuwd.
Ik ga het forum goed lezen, ook naar evt mogelijkheden voor vergoeding van de explantatie.
Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen.
liefs Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 okt 2016 13:23

Hoi lieve Anna,

Wat goed van je dat je je al had voorgesteld. Zag je mailtje eerder dan je post op het forum, dus vandaar dat ik je zei dat je mag schrijven maar niets verplicht is.
Je hebt het over littekens bij je vriendin. Lipofilling geeft bijna geen littekens, dus ik weet niet of je dat bedoelde? Als de arts het goed doet, hoeft er niets aan de hand te zijn verder. Een borstvergroting met implantaten geeft een echt litteken. En bij explantatie gaat de arts gewoon via het oude litteken naar binnen.
Let goed op door wie je de lipofilling laat doen hoor. Wel een arts uitkiezen die er veel ervaring mee heeft, want alles staat of valt bij de ervaring van de arts.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd!
We gaan je volgen! -BLOEM-
KUS+ Luna
anna77

Ongelezen bericht 19 okt 2016 19:27

Hi Luna en andere dames,
dankjewel voor het berichtje. Ik ben vandaag in het ziekenhuis in Beverwijk geweest, afdeling plastische chirurgie. Daar bleek mijn vermoeden te kloppen: de arts concludeerde Baker 4 kapselvorming. Ik heb verteld dat ik lipofilling overweeg en zij raadde mij aan om naar dr Niessen te gaan. Dus ik heb meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor volgende maand. Ben heel benieuwd.
De littekens die ik bedoelde, zijn de littekens die ontstaan door het verplaatsen van de tepel. Die vriendin van me die lipofilling heeft gedaan, heeft ook een bortslift en dus haar tepels laten verplaatsen.
Ik vraag me nu wel af of ik sowieso alles zelf zal moeten betalen, of dat ik wel iets vergoed krijg doordat kapselvorming Baker 4 is vastgesteld.
Goed, ik ben heel benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft?
Verder ben ik nu al zo opgelucht met het idee dat er iets aan gedaan gaat worden!! Ik krijg met de dag meer last..
Liefs Anna
zon

Ongelezen bericht 20 okt 2016 02:08

Hoi Anna,

Wat misschien belangrijk is om te weten om met je mee te denken, wat voor cup had je toen je koos voor borst implantaten?
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 okt 2016 09:48

Hoi lieve Anna,
Zoals in de mail las, is het een beetje een geluk bij een ongeluk dat je baker 4 hebt. Nu worden de explantatie en het verwijderen van het kapsel vergoed! Party time
De lipofilling moet je nog wel zelf betalen, maar dan zijn de kosten veel lager. En je kunt dat bedrag van de belasting laten aftrekken! Wel doen, want het scheelt enorm! Lees daar meer over bij het stuk 'vergoeding explantatie'
Dr. Niessen is een prima keus voor lipofilling, maar ik raad je toch aan om ook een afspraak bij dr. Kappel te maken en dan een keuze te maken. Zoals ik je in de mail had geschreven, laat dr. Niessen het kapsel misschien zitten en dat is dus niet de bedoeling. Maar het kan zijn dat hij dat bij jou niet wil doen hoor, het hangt denk ik af van de hoeveelheid borstweefsel die je zelf hebt. Bij dr. Kappel gaat alles in 2 keer omdat zij erachter is gekomen dat dit beter is voor de patiënt. En ook voor de kans van slagen van de lipofilling. Vraag aan je arts ook voor haar een verwijzing en ga op consult in Zwolle. Operatie is in Utrecht dus dat valt mee met de afstand.
Veel succes met alles!

Een CYBERKISS,
Luna
zon

Ongelezen bericht 20 okt 2016 17:12

Zelf ben ik geen voorstander van lipofilling eigenlijk. Dit kost veel geld, en wéér een inspanning en belasting voor het lichaam. Geef je lichaam de rust die het nodig heeft!
anna77

Ongelezen bericht 20 okt 2016 20:12

hi allemaal,
wat fijn dat er zo veel ervaring gedeeld wordt hier, echt heel goed.
Ik had voordat ik kinderen kreeg een kleine c maat, na de zwangerschappen en borstvoeding gegeven te hebben was er weinig van over. Het waren lege zakjes geworden. Dat was 6 jaar geleden dus. Ik vond mijn uiterlijk toen heel belangrijk.. Nu nog wel maar toch anders.
@ zonnetje 1234, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, mijn lichaam heeft ook rust nodig idd na dit alles. Toch wil ik me laten voorlichten door dr Niessen en dr Kappel over mogelijkheden voor lipofilling. Ik ben heel benieuwd wat zij te zeggen hebben over mogelijkheden.
Dankjulliewel voor het meelezen en meedenken. Ik houd jullie op de hoogte!
liefs Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 okt 2016 20:50

Hoi Anna,

Ik begrijp je wens hoor en vind het heel goed dat je dit onderzoekt. Op het forum staat veel info over lipofilling. Het is een fantastisch alternatief op implantaten. Er worden zulke mooie, natuurlijke resultaten mee bereikt. Echt heel fijn dat het kan, want hoe je het wendt of keert, er blijft vraag naar borstvergrotingen en borstreconstructies. Maar....ook lipofilling is nog niet heilig verklaard. We weten ook niet welke lange termijn gevolgen dit kan hebben. Maar onderzoek toont (tot nu toe) aan dat het veilig is en de kans op ontwikkeling van kanker heel klein is. Alleen voor vrouwen die genetisch zijn belast met borstkanker zou het een risico kunnen vormen
Ik vind dat vrouwen de mogelijkheid moeten hebben om iets te kunnen doen als ze er heel erg mee zitten. Maar het moeten wel realistische verwachtingen zijn. Grote borsten zijn ook niet alles, een normaal formaat passend bij je postuur is prima genoeg! En een C klinkt groot, maar je bent hartstikke slank volgens mij, dus je had waarschijnlijk een kleine c en dat is een normaal formaat. Je wilt geen Pamala Anderson worden hahaha gewoon je eigen cup terug. Het is heel moeilijk om je eigen formaat te verliezen.
Maar wat zonnetje zegt is zeker zo. Ik vind ook dat vrouwen eerst hun lichaam rust moeten gunnen en hun borstweefsel moeten laten herstellen van alle toestanden. Een explantatie is niet niks namelijk. Daarom doet dr. Kappel deze operaties ook pas maanden na de explantatie. Voorheen deed ze het ook gelijktijdig, maar ze ziet nu dat het belangrijk is dat het weefsel tot rust komt en ook de rest van het lichaam.
Dr. Niessen voert de lipofilling wel meteen uit. Op zich heeft het ook voordelen, want je betaald dan minder uiteindelijk en je hoeft niet nogmaals onder narcose. Dus dat is weer de andere kant. Je moet dus kiezen waar jij je het beste bij voelt. Ik snap vrouwen die gelijk overal vanaf willen zijn ook zeker weten.
Anna, jij had voornamelijk borstklachten die gerelateerd zijn aan de kapselvorming en nog niet zoveel andere kalchten denk ik, dus dat is dan wel fijn. Maar baker 4 is ook niet niks en de klachten die je omschrijft ook niet, dus ja, wat doe je? Laat je gewoon goed informeren door beide artsen en stel je vragen en maak dan een weloverwegen beslissing. En wat je ook beslist, we staan allemaal achter je hoor!
Heel veel succes met alles!
Liefs, Luna
anna77

Ongelezen bericht 20 okt 2016 21:08

hi Luna,
wat lief dat je meteen weer een bericht post. Het is idd niet niks. De klachten die ik nu heb, lijken steeds erger te worden. Pijnlijke steken in borsten, maar ook richting armen, nek, schouders. Verder dus heel harde en gevoelige borsten. De plastisch chirurg in Beverwijk (Rode Kruis Ziekenhuis) zei dat het niet waarschijnlijk is dat de implantaten die ik heb (Allergan, siliconen gel) aan het lekken zijn na 6 jaar. Ik hoop het maar. Ik heb idd niet de klachten die ik hier lees van andere vrouwen. Echt erg wat het allemaal kan veroorzaken..
En ik ga zeker goed nadenken voordat ik weer wat laat doen idd. Ik heb een beetje spijt dat ik 6 jaar geleden niet voor een borstlift ben gegaan. Dan was dit me bespaart gebleven. Maar goed. Nu zal ik dealen met wat er is en ik ben heel blij met dit forum, zorgt naast de informatie die ik lees ook voor wat steun en het gevoel er niet alleen voor te staan.
Ik houd jullie op de hoogte!
Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 okt 2016 21:25

Nou alle implantaten kunnen scheuren hoor, dus let maar niet op de woorden van die pc. En alle implantaten lekken siliconen partikels ook al zijn ze niet gescheurd. Ze zweten door zodra ze in je lijf worden gestopt.
Die klachten die je opnoemt, zijn echt niet niks!!! Dat het richting je armen nek en schouders gaat dat is echt niet niks en zijn dus meer dan alleen borstklachten.
Zo blij dat je snel van die troep wordt verlost!!!!

Welterusten alvast! X
anna77

Ongelezen bericht 27 okt 2016 21:05

Hi allemaal,
ik heb dr Kappel vandaag gesproken aan de telefoon, wat een aardige vrouw. Ze nam echt de tijd voor me en ik kan volgende week al bij haar terecht voor een kennismaking/intake! Echt heel blij mee. Het zou kunnen dat ik nog voor de kerst geholpen wordt door haar, als ze mij gaat opereren. Ik had meteen een heel goed gevoel bij haar en nu helemaal opgetogen dat er eindelijk wat gaat gebeuren! Dat er straks niks meer aan troep in me zit :)
Luna, je hebt helemaal gelijk natuurlijk, alle implantaten zijn rotzooi en slecht voor ons lichaam. Ik hoop dat ze niet te veel ellende aantreffen als die van mij verwijderd worden..
Ik hou jullie op de hoogte!
liefs Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 okt 2016 22:20

Party time KUS+
anna77

Ongelezen bericht 03 nov 2016 16:37

Lieve dames,
Even een update: ik ben vandaag bij dr Kappel geweest, mijn moeder ging mee om mee te luisteren. Ik wist van te voren hoe emotioneel het zou kunnen zijn, dus wilde ik niet alleen gaan. Mijn moeder heeft alles opgeschreven tijdens het gesprek, zo fijn.
Ik ben er eigenlijk heel erg van over de zeik😰 Dr Kappel was heel erg aardig, duidelijk in haar verhaal ook en ik heb idd Baker 4 kapselvorming dus dat is 'gunstig'. Alleen ik voel nu zo sterk dat ik ze er meteen, nú uit wil hebben, die siliconen... en dat kan natuurlijk niet...:(
Ik moet wachten tot de verzekeraar (Achmea) reageert en tot dr Kappel een plekje heeft in haar operatieschema. Ik hoop zo sterk dat het vóór het nieuwe jaar kan gebeuren. Dus ik duim dat het misschien 9 december kan, dr Kappel laat het nog aan me weten.
Eerst die dingen er uit en na 3 tot 12 maanden kijken wat er mogelijk is en of ik iets wil/kan doen. Ik overweeg een borstlift en misschien lipofilling, maar eerst maar eens herstellen.
Ik ben echt heel erg geschrokken van wat dr Kappel vertelde over het zweten van siliconen. 😫
Ik voel ook een lichte paniek als ik er aan denk dat ik nog met die dingen rondloop tot aan de operatie...
Goed, ik houd jullie op de hoogte. Mijn afspraak bij dr Niessen ga ik trouwens afzeggen.
Liefs Anna
anna77

Ongelezen bericht 15 nov 2016 22:12

Lieve dames,
vrijdag 16 december is het zo ver en gaan mijn siliconen er uit!! Bij Dr Kappel in Utrecht. Ik ben echt heel erg blij met dit vooruitzicht. Nog een maandje wachten en dus nog voor het nieuwe jaar verlost... Echt blij en ook wel heel nerveus voor die operatie, maar ik ga er voor.
liefs Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 nov 2016 13:03

Party time FEESTJE
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”