Hallao meiden, ik stel mezelf even voor

Protheses vanwege cosmetische reden.
Midego

Ongelezen bericht 11 apr 2015 15:54

Ik heb in 2000 mijn eerste siliconen implantaten laten. De reden hiervoor was omdat ik ongelijke borsten had (een cupmaat verschil).
In 2007 had ik een lek en heb een prothese wissel gedaan (kreeg ik helaas niet vergoed).

Na al ruim een jaar met vage klachten rond te lopen, dat begon met een opgezwollen borst, uitstraling naar arm. Daarna begon me been zeer te doen en uiteindelijk begon mijn mondhoek te trekken..
Na heel wat dokters en ziekenhuisbezoeken ben ik uiteindelijk doorverwezen naar het VU, naar Dr. Nanayakkara.
Die vertelde mij dat de siliconen er snel uit moesten.

Ik wacht nu op een goedkeuring van de verzekering. Op de MRI was helaas geen lek te zien, dus vind het erg spannend wat de verzekering gaat doen, (verzekerd bij FBTO).

Ik ben heel erg benieuwd hoe lang het herstel duurt, wanneer de klachten verdwijnen van het zogenaamde ASIA- Syndroom en of ze ook daadwerkelijk allemaal verdwijnen.

Ik hoop hier wat ervaringen te kunnen mee lezen na de explantatie.
Ginny

Ongelezen bericht 11 apr 2015 16:22

Hoi Midego,

Ik hoop dat je snel de goedkeuring krijgt van je verzekering!

Groetjes ginny
FLOWER
Midego

Ongelezen bericht 15 apr 2015 10:10

Helaas ! Zojuist een afwijzing ontvangen van de FBTO. Reden; ASIA-Syndroom is geen medische indicatie voor explantatie.
Ik ga het nu zelf maar doen en daarna bezwaar maken..
Cindy68

Ongelezen bericht 15 apr 2015 11:25

Hoi Midego,

Wat naar voor je meis, ik hoop snel voor je dat je geholpen wordt. Eruit en niets meer terg erin of ga je toch nog voor een wissel?

Belachelijk dat de zorgverzekeringen niet op 1 lijn zitten, mijn zilveren kruis vergoed 100% explantatie en als de arts geen contract heeft bij bovengenoemde alsnog 80% van het bedrag.

Ga maar eens goed bezwaar maken die dingen moeten eruit en dat zou gewoon vergoed moeten worden, bij een wissel ligt dit iets anders als ik dat had gedaan was dat bedrag wel voor eigen rekening geweest

Heel veel succes en sterkte de komende tijd

Knuf Cin
Midego

Ongelezen bericht 15 apr 2015 12:10

Thnx Cin,

Ik begrijp het ook niet zo goed. En FBTO is ook Achmea...
Ik ga nog wel bezwaar maken maar ga dat niet afwachten, ik loop met zoveel klachten.
Ik krijg sowieso nog alle uitslagen uit het Vu, maar we hadden de explantatie alvast aangevraagd.

Ik heb net Kappel instituut gebeld maar die zijn gesloten tot 27 april, (Balen!!!).

Als het goed is best mijn behandelend pc mij vandaag nog terug, ik hoop dat ze me dan een prijs door kan geven.
Ik zou niet weten waar ik anders mijn operatie zou laten uitvoeren, wil niet zomaar naar een kliniek te stappen i.v.m. eventuele gevolgen, wil het graag goed !

Heb jij je explantatie al gehad?

Groetjes Midego
Mariyoki

Ongelezen bericht 15 apr 2015 19:12

Hoi, wanneer protheses niet gescheurd zijn kom je niet in aanmerking voor vergoeding. ASIA wordt niet erkent door de zorgverzekeraars.

Vergoeding krijg je dus alleen: protheses gescheurd of de ergste vorm van kapselvorming (stadium 4 o.i.d. ben even kwijt hoe de precieze terminologie is)

Mijn protheses hebben ernstig uitgezweet, maar niet gescheurd. Beslissing verzekeraar is dan (helaas) heel simpel: geen vergoeding.

Ondanks de teleurstelling van geen vergoeding, hoop ik voor je dat je wel tot explantatie kan overgaan en snel beter mag gaan worden.

Sterkte!
Mariyoki

Ongelezen bericht 15 apr 2015 19:23

22 maart jl. zijn mijn protheses door dr. Kappel verwijderd (en ook kapselvorming). Kosten: 3.350,-

Alleen maar goede ervaring met dr. Kappel en ben voorspoedig aan het herstellen.

Bijv. van de gestelde diagnose Fibromyalgie is bij mij al helemaal geen sprake meer. Naar mijn idee is diagnose Fibromyalgie een vergaarbak van patienten waarbij ze de oorzaak niet weten van de spierklachten. (oorzaak was bij mij duidelijk: de siliconen)
Midego

Ongelezen bericht 15 apr 2015 21:01

Ik heb wel berichten gelezen dat meiden het vergoed hebben gekregen op basis van behoorlijke lichamelijke klachten.
We zullen zien. Ik moet sowieso de uitslagen uit het vu nog krijgen en heb 1 borst die behoorlijk opgezwollen is, zit erg veel vocht in.

Ik laat ze sowieso verwijderen de implantaten.

Mag ik vragen waarom jij een explantatie heb laten doen? Lichamelijke klachten neem ik aan?
Heb je lang moeten wachten tot je bij dr Kappel terecht kon?

Groetjes Midego
Cindy68

Ongelezen bericht 15 apr 2015 21:16

Hoi Midego,

Ook ik heb de explantatie achter de rug, zelfde dag als Mariyoki 😉 en ook door dr Kappel, ik was na Mariyoki aan de beurt.

Mijn verhaal is echt horror, ik dacht een wissel te krijgen , dat was de bedoeling ,totdat dr Kappel ging opereren en 2 totaal kapotte implantaten tegen kwam, besloot ze alleen tot explantatie over te gaan zonder wissel, en dat was even een grote shock voor mij na ontwaking, je kunt m'n verhaal lezen en foto's zien bij mijn verhaal" ik stel me voor"

Ik had van het zilveren kruis WEL goedkeuring voor 100% vergoeding bij explantatie , dat was al voor dat we wisten dat ze kapot waren, dus het zilveren kruis vergoed wel explantatie alleen niet de wissel, die is voor eigen rekening

Ik ben nu bezig met m'n lichaam aan het ontgiften , had veel klachten maar volgens dr Cohen nog geen auto immuun ziekte dus misschien heb ik geluk en word ik niet ziek, maar de kans is er natuurlijk wel

Succes met alles, en ja dr Kappel is met vakantie naar Suriname, haar moeder word 90 , leuk voor haar , minder voor jou, door wie word je nu geopereerd ?

Gr Cin
Midego

Ongelezen bericht 15 apr 2015 21:30

Hoi Cin,

Ooooh wat een horror verhaal!!! Als je denkt met nieuwe borsten wakker te worden en je wordt wakker met lege borsten...
Wat zal je geschrokken zijn!!! Had je niets in de gaten van de lekkage? Geen MRI gehad?
Wil je nog wel nieuwe protheses?
Wat een verhaal!!

Ik loop nu in het St Lucas ziekenhuis bij de pc onder behandeling, zij heeft ook de aanvraag bij de verzekering gedaan.
Ik heb van hun nog geen prijs doorgekregen voor explantatie, daar wacht ik nog steeds op.
Ik hoopte eigenlijk dr Kappel te kunnen bereiken en dat zij heel snel een plekje voor me had... Naar dat was uiteraard te mooi om waar te zijn... ;-).

Ik ga je verhaal opzoeken!
Mariyoki

Ongelezen bericht 15 apr 2015 22:12

Hoi Midego,

Als ik Cindy's verhaal zo lees zijn er blijkbaar verzekeraars die wel tot vergoeding over gaan. Hoop dan ook voor je dat jij die medewerking krijgt.

Waarom ik tot explantatie ben overgegaan is omdat ik de afgelopen 2 jaar zieker en zieker werd. Het gewone dagelijkse dingen een enorme opgave werden. Niet slapen (alle drukpunten in bed deden zeer...voeten, knieen, heupen, schouders, handen, armen, nek). Dagelijks beperkt door spierpijnen (verkramping) door gehele lichaam, disbalans, trillen. Slecht zien, gesprongen aderen in ogen. Watten in mijn hoofd (in mist leven), slechte concentratie, slecht onthouden, niet normaal gesprekken kunnen voeren door niet op woorden te komen. Dagelijks verhoging en bij opstaan doodmoe. Zo moe dat ik alles als een gevecht ervaarde.

Van huisarts, naar Prescan: nieuwe hernia, naar neuroloog: konden door de nieuwe hernia die klachten komen?? Nee, verklaarde de klachten niet. Allerlei onderzoeken, gynaecoloog menstruaties bleven maanden uit. Met 42 jaar in de overgang?? daardoor vage klachten?? Nee was het ook niet! Terug huisarts verwijzing reumatoloog. Diagnose dec. '14: Fibromyalgie (reumatische aandoening spieren). Door familie gewezen op vrouwen in de media met soort gelijke klachten door siliconen protheses. Met dit meldpunt in contact gekomen: goed geadviseerd.

Eind januari 2015 onderzoek dr. Cohen Tervaert. Diagnose: ASIA, afweersysteem zeer sterk verzwakt maar gelukkig geen chronische auto- immuunziekte. 4 februari consult dr. Kappel. 22 maart explantatie.

Ten opzichte van velen vrouwen hier heb ik heel veel mazzel. Toen de protheses eruit gingen begon ik direct me beter te voelen. De enige verklaring die ik hiervoor zou kunnen bedenken is dat mijn protheses niet kapot waren, maar mijn lichaam een heftige reactie gaf op het uitzweten. Eurosiliconen protheses staan volgens dr. Kappel bekent door het erge uitzweten. Met het verwijderen van de bron van het kwaad en de kapsels waar het meeste uitgezweette materiaal in zit is waarschijnlijk voor mij de oplossing geweest. Ik ben nog niet helemaal in conditie, maar alle bovengeschreven klachten die ik had zijn volledig verdwenen. Eet gezond, probeer sporten weer op te bouwen en druk met ontgiften door groene smoothies en supplementen. Is onvoorstelbaar, maar waar.... Ik ben een nuchter en verstandelijk mens, maar zie dit echt als een wonder!

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en de hulp krijgt die je nodig hebt. Gun je een wonder

-kiss-
annahoj

Ongelezen bericht 16 apr 2015 11:35

hallo Midego,

Wat vervelend zeg dat je een afwijzing hebt gekregen, heb je inmiddels al iets gehoord van je arts?

Ik heb wel een vergoeding gekregen , volgens Kappel op basis van de lichamelijke klachten, inmiddels weet ik van de verzekering dat het op basis is van de voorgeschiedenis. Bij mij ging het slechts om 1 borst, maar ben er erg ziek van. Moet ook opnieuw terug naar dr Cohen Tervaert, omdat er antistoffen zijn gevonden die er niet horen te zijn in combinatie met andere afwijkingen wil hij dat nog verder onderzoeken.
Ik had op 27 febr een consult bij dr Kappel(20 febr bij Cohen die toen ASIA vaststelde) en op 28 maart ben ik geopereerd.
Ginny

Ongelezen bericht 16 apr 2015 13:49

Wat jammer Midego dat de zorgverzekeraar niet wil vergoeden.
Ik hoop dat je toch snel geholpen kunt worden!
Je schreef dat je niet zomaar naar een kliniek wil, maar mocht je dat toch overwegen bij Sanavisie kan je binnen 3 weken geholpen worden.
Zelf heb ik erg lang moeten wachten, maar wist dat toen niet anders was ik daar direct naar toe gegaan. Ze staan overigens bij de meeste zorgverzekeraars onder contract

groetjes Ginny
Janneke

Ongelezen bericht 16 apr 2015 14:46

Hoi, baker 3 / 4. Protheses , zaten er 23 jaar in . Heeft allemaal lang geduurd omdat in België woon ,maar in Nederland verzekerd ben. Alles vergoed en zelfs geen rekening eigen risico gehad. Hoop wel dat die ook niet meer komt . Explantatie en borstlift is inmiddels 10 maanden geleden. Knuff. Janneke
Midego

Ongelezen bericht 16 apr 2015 20:38

Wat een verhaal Mariyoki, behoorlijk wat klachten en wat fijn dat je zo snel bent opgeknapt. Ongelooflijk, protheses eruit en opknappen.

Bedankt Ginny voor je tip, ik ga daar zo even kijken online.

Ik denk dat ik te snel een machtiging aangevraagd heb voor de explantatie. Ik krijg 6 mei de uitslagen van het bloedonderzoek van dr. Nanayakkara, ik weet nog helemaal niet wat daar uit komt.
IK heb het ziekenhuis gebeld gister en de pc zou mij terug bellen gister, niet gebeurd dus.
Ik sta op dit moment helemaal vast. dr. Kappel is er niet, mijn behandelend arts belt niet terug en ik wil zsm van de protheses af.

Ik heb ooit protheses laten plaatsen omdat ik ongelijke borsten had, behoorlijk !!!
Als mijn protheses eruit zijn, heb ik nog 1 borst over en dat wil ik uiteraard niet meer... Dr. Nanayakkara vertelde mij dat monobloc geen gevaar zou zijn voor mij.
Het liefst heb ik uiteraard weer gewoon gelijke borsten, twijfel dus om over te gaan op monobloc.
Maar ze plaatsen lang niet overal monoblocs, dus de keuze is beperkt.

Ik ga morgen naar een pc, dr Stevens, even zijn advies aanhoren.

Thnx voor alle berichten.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”