Hallo, ik ben Clio57

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 feb 2012 18:11

Wendy, doe geen moeite meer. Heeft geen zin.
Misschien is het wel mijn schuld. Ik had het gewoon anders moeten aanpakken. Ik had nooit de link van dit forum erop moeten doen. Zo stom van me. Bij andere forums mocht ik wel de link van het meldpunt plaatsen, maar niet de link van het forum. Misschien was dat wat ze irriteerde. Maar het maakt niet uit. Misschien dat we wel een paar hebben kunnen bereiken.
Gelukkig heb ik wel op een hoop andere plekken mijn berichtjes achter kunnen laten. Daar werd het wel gewaardeerd. Op gewone gezondheidsforums en zo. Bij sommige mocht ik alleen geen reclame voor dit forum maken, maar dus wel de link van het meldpunt plaatsen. Dat was ook goed. Ik heb zelfs 2 jonge meiden ervan behoed niet hetzelfde lot als het onze te hebben. Zo blij was ik daarmee!
Laten we het gewoon zoveel mogelijk op andere manieren proberen. Kaartjes in lingeriezaken, ziekenhuizen weet ik veel waar. Via contacten op hyves, twitter weet ik veel meer. Het komt wel goed joh. De vrouwen die ons echt nodig hebben, zullen de weg naar dit forum wel vinden.
En wacht maar, wie het laatst lacht, lacht nog altijd het hardst! En wat zullen we lachen straks! Hier vast een voorproefje: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pia

Ongelezen bericht 21 feb 2012 21:48

Jammer van je ban Wendy :? Ik ga je missen daar. Echt zonde want het is fijn om een paar ervaringsdeskundigen op het gebied van expl aldaar te hebben. Hoe meer hoe beter.
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Clio57

Ongelezen bericht 08 mar 2012 17:17

Ik zie nu pas op het meldpunt dat ik geen donor meer mag zijn :( ?
Moet ik dat dan doorgeven of moet ik het gewoon op het codocil vermelden?

Staat er ook nog: 'Niet geschikt voor hergebruik, bevat siliconen' ....nu voel ik me helemaal een produkt dat niet voldoet aan de eisen :cry:

Ik heb destijds wel doorgegeven dat ik Colitis Ulcerosa had maar dat was geen bezwaar omdat ze bepaalde organen dan nog goed konden gebruiken maar nu is er dus niets meer bruikbaar?!

Liefs
Clio
okt. 2004: Mc Ghan ST-410MM 245 gr. op de spier
juni 2007 : explantatie ivm gezondheidsklachten + borstlift
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2012 08:34

Ooh, wat vervelend dat je er zo mee zit. Doe dat niet alsjeblieft!
Je bent zeker geen product! Kom op, hè? Niet zo over jezelf denken!

Het is wel belangrijk dat je eerlijk bent, ja. Dus gewoon vermelden dat je lekkende siliconen had.

Wees alsjeblieft niet verdrietig, je hebt jouw deel van hulp geven aan de mens al gedaan. Kijk wat je heb meegemaakt. Waarom denk je dat? Je was een pionier net als wij. En omdat wij zo ziek zijn geworden, zullen we ervoor zorgen dat de generaties na ons dat niet meer worden. Dat is onze bijdrage. Houdt dat vast, oké?

Heel veel liefs, Luna
Clio57

Ongelezen bericht 10 mar 2012 11:46

Dank je voor je opbeurende woorden Luna.

Ik moet het inderdaad misschien anders gaan bekijken maar ik ben zo'n enorme voorstander van orgaandonatie en ik draag dat ook uit (komt in onze kennissenkring ook vaak ter sprake) en nu moet ik dan zeggen dat ik dat zelf niet meer kan door zoiets :( .
Ik moet even wennen aan dat idee.....

Liefs
Clio
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2012 12:09

Ja, dat begrijp ik heel erg goed lieve Clio. Ik begrijp het volkomen. Loslaten is een proces. Maar je komt er wel. Denk aan wat jou bijdrage is geweest. En houd dat vast.

Heel veel liefs, Luna

Hier een stuk dat ik aan Marga schreef. Misschien heb je er ook wat aan:
Niets gebeurd zomaar, alles dient een doel en een hoger doel. En ook dit. Dit waar wij nu in zitten gaat verder dan onze eigen persoonlijke ontwikkeling. Wij zijn in de wereld, maar de wereld is ook in ons! In mijn lichaam (de implantaten) zie ik het beeld van hoe de wereld geworden is. Vervuiling in de aarde, vervuiling in de mens door toevoeging/vermenging met onnatuurlijke verbindingen. Onnatuurlijk materialen maken onderdeel van onze leefstijl en vervuilen ons lichaam en moeder aarde. En dan het volgende: Ons streven naar uiterlijke perfectie, de belangrijkheid die het uiterlijk inneemt in onze maatschappij daarmee voorbijgaand aan het innerlijke. En dan het laatste: de belangrijkheid van geld, dit zelfs ten koste van anderen. Dit is waar de mens nu is. Dit is hoe de wereld geworden is. Maar dit staat op het punt van verandering! Dit is het begin van het einde. Wacht maar af. De wereld wordt mooier dan mooi en wij helpen mee deze mooier te maken. Wij kozen er voor om dit mee te maken om hier aan te kunnen bijdragen. Om te kunnen bijdragen aan verandering! Zo moet je het zien. Jij bent een strijder, een strijder van licht en liefde. En dat zijn wij allemaal. Alle mensen die het moeilijk hebben.
Clio57

Ongelezen bericht 10 mar 2012 12:59

Luna, dank voor je opbeurende woorden :)

Liefs
Clio
Laura

Ongelezen bericht 14 mar 2012 09:21

Maar iedereen mag geen donor zijn met implantaten nu? Of is het alleen als het gaan lekken is?
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 mar 2012 09:28

Beter van niet Laura. Implantaten laten altijd siliconen door namelijk.
We hebben genoeg gegeven van ons lichaam. Ik zelf vind dat namelijk. We hebben veel geleden. Meer dan heel veel mensen. En het ergste van alles is nog steeds onze strijd tegen onwetendheid van artsen. Dat maakt ons nog zieker dan de kwaal. Gek word ik van artsen!!!!!!!!!!!
Laura

Ongelezen bericht 14 mar 2012 09:36

Oh ok dat wist ik niet :(
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 mar 2012 09:44

Lieverd, implantaten zweten altijd door. Het is maar weinig, maar dat is al teveel eigenlijk. En hoe langer je ze in hebt, hoe meer er uit gezweet is. Lees dat stuk dat erover gaat meer eens.
Maar maak je niet zo druk. Jij bent op tijd!!! Jij laat ze verwijderen voordat er schade is aangericht!!! Lieverd, ons lichaam is zo sterk!!! Het heeft zoveel kracht en kan zich goed regenereren. Vertrouw op de kracht van je eigen lijf! Lees het stuk http://klachtensilicon.forum2go.nl/je-s ... t-t94.html
Kom op he? Niet droevig zijn. Met jouw klachten ben jij na 1 jaar ontgiften zeker weten weer helemaal goed. En blijf chlorella gewoon heel je leven gebruiken, want iedere dag worden we blootgesteld aan giftige stoffen, denk aan het verkeer.
Het komt zeker wel goed hoor.
Dit advies van geen donor zijn is gewoon uit voorzorg. Dat wil niet zeggen dat ons lichaam echt onbruikbaar is. Het is gewoon een voorzorgsmaatregel. Meer niet.

Heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Luna

Ps. Bij vrouwen met lekkende protheses is het natuurlijk nog belangrijker deze voorzorgmaatregel. Ik val daar helaas ook onder. Maar ik laat me niet uit het veld slaan. Ik word veel schoner straks. Heb gewoon veel tijd nodig om te ontgiften.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 14 mar 2012 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura

Ongelezen bericht 14 mar 2012 09:46

:D
Angelique

Ongelezen bericht 01 apr 2013 08:54

Ik heb van de week een mail gestuurd naar het bedrijf wat over orgaan donor gaat en inkreeg een verassend antwoord.

Beste Angelique,

Silliconenvergiftiging is geen contraindicatie voor orgaan- of weefseldonatie.
Of iemand na overlijden ook echt donor kan zijn, valt vooraf echter niet te zeggen. Pas op het moment van overlijden kan een arts dat vaststellen.

Factoren die bij de beoordeling of iemand donor kan zijn een rol spelen zijn het moment, de plaats en de oorzaak van het overlijden. Ook de lichaamsconditie van de overledene en de kwaliteit van de organen en weefsels hebben invloed hierop.

Je hoeft niet bang te zijn dat een ongeschikt orgaan of weefsel wordt gebruikt voor transplantatie. Op het moment dat iemand overlijdt wordt aan de hand van o.a. het medisch dossier gekeken naar de ziektevoorgeschiedenis om te bepalen of iemand donor kan zijn. Daarom kunnen b.v. mensen met een onbekende identiteit geen donor zijn, omdat de medische voorgeschiedenis dan niet gecheckt kan worden. Ook worden nog een aantal medische test gedaan en wordt er bloed afgenomen. Vermelden van de vergiftiging bij je registratie is niet nodig en ook niet mogelijk.

Nederlandse Transplantatie Stichting
Publieksinformatiecentrum Donorvoorlichting

T 0900 8212166
www.transplantatiestichting.nl

Geachte heer / mevrouw,

Klopt het dat als er sprake is van siliconen vergiftiging door lekker van siliconen borst implantaten dat je dan niet meer geschikt bent als donor? Ik ben namelijk wel donor en vraag me af of ik dit op mijn codicil moet vermelden.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
esart88

Ongelezen bericht 01 apr 2013 18:58

Heej Angelique fijn dat ik dit hier even lees,heb namelijk ook een codicil
en schrok al dacht het nu niet meer kon...

Zou dit ook gelden voor bloedgeven?
Ik geef namelijk bloedplasma ik weet dat ze het testen maar niet waarop
allemaal.
Joke MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2013 20:35

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”